تسهیل در دریافت ویزای اوکراین

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰
تسهیل در دریافت ویزای اوکراین

اوکراین، از تسهیل شرایط صدور ویزا برای ایرانیان خبر داد.

اوکراین، پنجمین کشور دنیا در تولید تجهیزات فضانوردی، هواپیما، کشتی‌سازی و کشتی‌رانی، فناوری‌های اطلاعاتی و هایتک و غیره است. این کشور همچنین به دلیل دارا بودن خاک حاصلخیز، در زمینه کشاورزی نیز ظرفیت‌های خوبی دارد و از پنجمین صادر کننده آرد و گندم در جهان است. در سال گذشته، ۶۵ میلیون تن گندم در این کشور تولید و ۲۸ میلیون تن آرد صادر شده است، که در برنامه‌ریزی ۴ تا ۵ ساله، این عدد را به ۱۰۰ میلیون تن خواهیم رساند.

این اطلاعات، اظهارات سرگئی بوردیلیاک، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار اوکراین در جمهوری اسلامی ایران، در دیدار و گفتگو با استاندار گلستان است. بوردیلیاک در این دیدار، علاوه بر اطلاعات ذکر شده، گفته است:

اعتقاد دارم که ارتباط کشورها را باید استان به استان، شهر به شهر و شرکت به شرکت توسعه داد. در حال حاضر، مدت زمان صدور ویزا اوکراین برای ایرانی‌ها، از سه هفته به کمتر از یک هفته کاهش یافته و تجار و بازرگانان نیز می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از اتاق بازرگانی، ویزا دریافت نمایند.

بوردیلیاک در ادامه گفتگو از نیاز کشورش به گیاهان دارویی سخن گفته و ابراز کرده که با توجه به وجود انواع مختلف این نوع گیاه در استان، خواستار گسترش همکاری در این زمینه است.

اوکراین

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه