مشوق های مالیاتی و بیمه ای؛ لازمه دفاتر خدمات مسافرتی

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
مشوق های مالیاتی و بیمه ای؛ لازمه دفاتر خدمات مسافرتی

سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس، خواستار تعیین مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای دفاتر خدمات مسافرتی شد.

پس از جلسه هم‌اندیشی در خصوص مشکلات دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، روز گذشته ذبیح‌الله نیکفر، سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس، در واکنش به تعلیق برخی آژانس مسافرتی به دلیل مشکلات در گفت‌و‌گو گفت:

انتظار می‌رود دولت در این شرایط، به اوضاع گردشگری کمک و از فعالان این بخش حمایت کند. بخشی از اشتغال و معیشت و همچنین فعالیت سرمایه‌گذاران در کشور در بخش گردشگری است.

دفاتر خدمات مسافرتی

در تاریخ ۷ مهر، جلسه‌ای به تقاضای جمعی از مدیران دفاتر و با حضور ریاست و اعضا هیئت مدیره انجمن صنفی ایران  در محل انجمن تشکیل، و همکاران درخواست تعلیق موقت فعالیت‌های خود، به دلیل مشکلات و نوسانات ارزی و افزایش نرخ پروازها را، تا بهبود روند کسب و کار اعلام نمودند. پس از آن، روز گذشته سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس، در مورد مشکل دفاتر خدمات هواپیمایی به دلیل نوسانات ارزی و افزایش قیمت هواپیما، و از طرفی فشارهای ادرات مالیات و بیمه گفته است:

دولت باید مشوق‌هایی را در زمینه مالیات و بیمه برای دفاتر خدمات مسافرتی ایجاد کند.

نیکفر همچنین درباره اینکه در چنین شرایطی سازمان میراث فرهنگی چگونه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود:

احتمالا سازمان میراث فرهنگی منتظر مشخص شدن تکلیف وزارتخانه شدن است، اما این مساله ممکن است زمان ببرد، بنابراین این سازمان هر چه سریع‌تر باید در این مورد تعیین تکلیف کند.

در پایان جلسه ۷ مهرماه، کلیه همکارانی که موافق تعلیق موقت کسب و کار بودند، درخواست مذکور را مهر و امضا نموده تا از طریق انجمن صنفی ایران، از مبادی ذیربط، پیگیری‌های قانونی صورت گیرد.

دفاتر خدمات مسافرتی

عکس: انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران

مطالب مرتبط:

دیدگاه