سوغات زوریخ چیست؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
سوغات زوریخ چیست؟

زوریخ، بزرگترین شهر سوئیس و یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در این کشور است. بهترین سوغاتی‌های زوریخ را می‌توانید از فروشگاه‌های سوغات خریداری کنید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ به‌روزرسانی شده است.

زوریخ درمجموع یک مقصد گردشگری گران است؛ بنابراین طبیعی است که برای خرید سوغات باید بسیار با دقت انتخاب کنید و فقط چیرهای لازم و ضروری را بخرید. بسیاری از سوغاتی‌های این شهر و درمجموع سوغاتی‌های خاص سوئیس گران هستند؛ اما مطمئنا ارزش هزینه کردن دارند. اگر می‌خواهید بهترین و باکیفیت‌ترین سوغاتی‌های سوئیس را برای عزیزان خود بخرید، زوریخ بهترین مکان ممکن است.

چاقوی سوئیسی یا چاقوی ارتش سوئیس

چاقوی چندکاره یا چاقوی سوئیسی از سوغات زوریخ

حتما همه‌ شما نام و شهرت چاقوی سوئیسی را شنیده‌اید و شاید در طول زندگی یک نمونه‌ اصل یا تقلبی چاقوی سوئیسی داشته‌اید. این چاقو نوعی چاقوی جیبی چندکاره یا چندابزاره است که توسط ویکتوریناکس و ونگر تولید می‌شود. اصطلاح انگلیسی «سوئیس آرمی نایف» توسط سربازان آمریکایی به‌خاطر سختی تلفظ نام آلمانی آن، بعد از جنگ جهانی دوم به‌کار برده شد. در سراسر زوریخ و در فروشگاه‌های مختلف این چاقو را زیاد خواهید دید و در هر ابعادی که تصور کنید، می‌توانید آن را خریداری کنید حتی انواع بسیار کوچک که به‌عنوان جاکلیدی استفاده می‌شوند. این نمونه‌های کوچک‌تر قیمت مناسب‌تری دارند و به‌عنوان یادگاری کوچکی از سفر به سوئیس می‌توانید آن را انتخاب کنید.

این چاقوها با دو نام تجاری مهم در سوئیس تولید می‌شوند که یکی ونگر و دیگری ویکتوریناکس نام دارد؛ اما کدام برند، ابداع‌کننده‌ اصلی این چاقو است؟ پاسخی برای این سوال وجود ندارد چون هر دو شرکت ادعا می‌کنند که این محصول، نوآوری آن‌ها بوده است.

ساعت مچی سوئیسی

ساعت سوئیسی با بند چرمی از سوغات زوریخ

اگر بودجه‌ کافی در اختیار دارید، یکی از سوغاتی‌هایی که حتما باید خریداری کنید، ساعت سوئیسی است. در واقع سوئیس به صنعت ساخت ساعت شهرت دارد و ساعت‌های ساخته شده در این کشور، از نظر کیفیت و طراحی در دنیا نظیر ندارند. صنعت ساعت‌سازی یکی از مهم‌ترین منابع درآمد در این کشور است، بنابراین تعجبی ندارد که محصولات این کشور قیمت‌های زیادی دارند، ولی در نظر داشته باشید که هر چقدر هزینه کنید قطعا ارزشش را دارد. اگر نمی‌توانید بابت خرید ساعت‌های برندهای مشهور هزینه کیند، جای نگرانی نیست. برندهای ارزان‌تر را  که با الهام از طرح‌های مشهور ساعت ساخته می‌شوند، خریداری کنید.

ساعت کوکو

ساعت کوکو با بدنه چوبی و طرح کودکانه از سوغات زوریخ

ساعت یکی از سوغات لوکس سوئیس محسوب می‌شود

از آنجایی که در سوئیس برای زمان اهمیت زیادی قائل‌اند و در صنعت ساعت ‌سازی جزو برترین‌های دنیا هستند، در نتیجه یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از سوئیس بخرید، ساعت دیواری سوئیسی چه به‌شکل ساعت کوکو چه در طرح‌های مختلف مثل برج ساعت و... است. البته انواع بزرگ این ساعت‌ها، هزاران دلار قیمت دارند؛ ولی نمونه‌های کوچک‌تر با قیمت‌های مناسب‌تر هم در بازارها و فروشگاه‌های سوغات پیدا می‌شوند که می‌توانند یادگاری خوبی از سفر به سوئیس باشند. ساعت‌های کوکو حتی به‌شکل اسباب‌بازی هم تولید می‌شوند و می‌توانند زینت‌بخش اتاق فرزندان‌تان باشند.

موزیک باکس

جعبه چوبی موزیک باکس از سوغات زوریخ

موزیک‌ باکس‌های چوبی زیبا با طرح‌های قدیمی، یکی از سوغاتی‌های جذابی است که در زوریخ در هر فروشگاهی می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را پیدا کنید و معمولا مورد توجه همه قرار می‌گیرند. این موزیک باکس‌ها با ملودی‌های جذاب‌شان یکی از بهترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید در سفر به زوریخ خریداری کنید و قیمت‌های معقول و مناسبی دارند.

ماگ

ماگ سفید رنگ با زراحی سوئیسی از سوغات زوریخ

ماگ‌ها همه جا پیدا می‌شوند، اما هر شهر و فرهنگی، طرح خاصی برای تزیین ماگ‌ها دارد. مثلا در فروشگاه‌های سوغات، ماگ‌هایی با تصاویر جاذبه‌های گردشگری شهرها طرفداران زیادی دارند. این ماگ‌ها بسته به جنس و کیفیت‌شان قیمت‌های متفاوتی دارند، اما درمجموع قیمت‌ آن‌ها معقول است و می‌توانید چند تا از آن‌ها را برای تعدادی از دوستان و نزدیکان خود به‌عنوان یادگار سفر خریداری کنید. یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های خرید سوغات در زوریخ، گشتن در میان فروشگاه‌ها و پیدا کردن طرح مورد نظر برای ماگ است.

شکلات و پنیر سوئیس

شکلات تخته ای با فندق و دارچین از سوغات زوریخ

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سوئیسی‌ها اولین کسانی بودند که فرایند اضافه کردن شیر به شکلات را ابداع کردند و در تهیه‌ شکلات با عطرها و طعم‌های خاص، شهرت فراوانی در سراسر دنیا دارند. دو نمونه از برندهای مشهور شکلات در سوئیس یکی Nestle و دیگری Lindt است که برند دوم یعنی Lindt کمی گران‌تر و لوکس‌تر است. اگر می‌خواهید محصولات این دو برند را با قیمت‌های مناسب‌تری خریداری کنید، از فروشگاه‌های سوغات خرید نکنید. در عوض به یک سوپرمارکت سر بزنید و از آنجا خرید کنید.

دومین محصول غذایی سوئیس که در سراسر دنیا شهرت دارد، پنیر است. البته این مورد را شاید نتوانید به مقصدهای دور حمل کنید و بهتر است تا زمانی که در زوریخ هستید، از فرصت استفاده کنید و طعم متفاوت و بی‌نظیر آن را بچشید. البته پنیرهای سوئیسی انواع متفاوتی دارند و مدل‌های سخت آن را می‌توانید به‌عنوان سوغات به شهر و دیار خود ببرید. اما انواع نرم که به یخچال نیاز دارند قابل حمل و نقل نیستند و فقط در مدتی که در زوریخ هستید می‌توانید از طعم آن‌ها لذت ببرید.

اسباب‌بازی‌های سوئیسی

اسباب بازی های چوبی و مینیاتوری از سوغات زوریخ

یکی دیگر از سوغاتی‌هایی که در زوریخ زیاد با آن مواجه می‌شوید، اسباب‌بازی‌هایی هستند که به سبک و سیاق قدیمی و همگی با دست ساخته می‌شوند. این سوغاتی هدیه‌ای بسیار عالی برای کودکان و حتی بزرگسالانی است که اسباب‌بازی‌های چوبی را دوست دارند. نظرات و تجربیات خود را در خصوص سفر به کشور سوئیس با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

منبع happytrips

دیدگاه