چطور یک روز خود را در آنکارا سپری کنید؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
چطور یک روز خود را در آنکارا سپری کنید؟

آنکارا پایتخت ترکیه است و با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعددی نظیر مقبره مصطفی کمال آتاتورک، گالری سِر مدرن، بازار چیکریچیلر یوکوشو و... پذیرای گردشگران است.

آنکارا به‌عنوان پایتخت ترکیه، به‌اندازه استانبول پرزرق‌وبرق نیست؛ اما با جذابیت‌های خاص خود از مقاصد اصلی سفر به ترکیه به شمار می‌آید و می‌تواند شما را برای یک روز کامل سرگرم کند. سازه‌های تاریخی مهم، گالری‌های هنری، موزه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌های متعددی در این شهر اداری وجود دارد. در ادامه قصد داریم به شما بگوییم چطور یک روز را در آنکارا بگذرانید.

۱از آنیت کبیر دیدن کنید

آنکارا

مقبره مصطفی کمال آتاتورک، مؤسس و اولین رئیس‌جمهوری ترکیه، مطمئنا مهم‌ترین جاذبه شهر آنکارا به شمار می‌رود. این سازه باشکوه را «امین اونات» (Amin Onat) و «احمد اورهان آردا» (Ahmet Orhan Arda) از بتن، تراورتن و مرمر ساختند.

۲آثار هنری سِر مدرن را تحسین کنید

آنکارا

گالری «سِر مدرن» (CerModern) یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های هنر معاصر ترکیه محسوب می‌شود که در یک ایستگاه راه‌آهن قدیمی قرار دارد و آثار هنرمندان متعددی از سراسر اروپا را در نمایشگاه‌های فوق‌العاده‌اش به نمایش می‌گذارد. این گالری همچنین میزبانی ورکشاپ‌های زیادی نظیر ادبیات، درک هنر و... را بر عهده دارد. کافه این محل نیز ارزش دیدن دارد تا علاوه بر معماری خیره‌کننده‌اش، از منوی غذاهای خانگی و خوشمزه هم لذت ببرید.

۳سوغاتی خود را از بازار چیکریچیلر یوکوشو تهیه کنید

آنکارا

سر زدن به بازار روباز چیکریچیلر یوکوشو (Çıkrıçılar Yokuşu) یکی از بهترین روش‌های تهیه سوغاتی و خرید است. از کالاهای مسی و زیورآلات دست‌ساز گرفته تا عتیقه، تزیینات و حتی پوشاک را می‌توانید با قیمتی مناسب در این بازار پیدا کنید. گذرگاه‌های سنگ‌فرش این محل به‌سمت تپه رفته و مناظری ایدئال از شهر را از بین خیابان‌ها و این بازار سنتی ترکی پیشکش شما می‌کند.

۴ناهار خود را در رستوران چِنگِلهان میل کنید

آنکارا

در طول روز که احساس گرسنگی کردید، به رستوران «چِنگِلهان» (Çengelhan) سر بزنید که بخشی از هتل معرکه «دیوان چوکورهان» (Divan Çukurhan) است. این محل در گذشته به‌صورت یک کاروانسرای آناتولی بوده که قدمت آن به سال ۱۵۲۲ برمی‌گردد؛ به همین دلیل حس و حال تاریخی دارد و معماری سنگی بازسازی شده با سقف شیشه‌ای، تحسین هر بیننده‌ای را به‌همراه خواهد داشت. منوی این رستوران با غذاهای سنتی ترکی و عثمانی، بازتابی از معماری داخلی آن است.

۵. در موزه تمدن‌های آناتولی با تاریخ ترکیه آشنا شوید

آنکارا

«موزه تمدن‌های آناتولی» (Museum of Anatolian Civilizations) یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در محله قدیمی آنکارا به شمار می‌رود که در ساختمان بازسازی شده بازار سابق عثمانی «محمود پاشا» قرار دارد. نمایشگاه‌های فوق‌العاده‌ای در موزه وجود دارد که به موضوع باستان‌شناسی آناتولی از دوران پالئولیتیک تا نئولینیک، آشوری، هیتی، همچنین یونانی، رومی، بیزانسی، سلجوقی و امپراتوری عثمانی می‌پردازد. آثار این نمایشگاه‌ها از وسایل برنزی، طلایی، مرمری، نقره‌ای و شیشه‌ای است که به نیمه دوم اولین هزاره قبل از میلاد تعلق دارند و بر اساس ترتیب زمانی چیده شده‌اند.

۶برای خرید به تونالی هیلمی بروید

آنکارا

خیابان «تونالی هیلمی» (Tunalı Hilmi) یکی از پرجنب و جوش‌ترین مراکز خرید آنکارا است که امکان معاشرت با مردم محلی را نیز به گردشگران می‌دهد، آن‌ها در کافه‌ها یا رستوران‌ها هستند یا برای خرید از یک مغازه به مغازه‌ی دیگر می‌روند. برندهای معروفی در این خیابان فعالیت می‌کنند، اما حتما از شعبه‌های بزرگ «بیمن» (Beymen) و «واکو» (Vakko) دیدن کنید که جزو برندهای مد لوکس در ترکیه محسوب می‌شوند.

۷پارک کولو را از دست ندهید

آنکارا

پارک کولو (Kuğulu Park) برای مردم آنکارا به‌عنوان یک نوستالژی است و اکثر آن‌ها به قوهای حوض کوچک پارک، غذا داده‌اند. روی یکی از صندلی‌ها بنشینید تا هم خستگی در کنید و هم زندگی روزمره مردم بومی را مشاهده کنید.

۸برای شام به تریلیه بروید

آنکارا

رستوران فوق مدرن دریایی «تریلیه» (Trilye)، از رستوران‌های معرکه این شهر است که علاوه بر دکوراسیون زیبا، منوی عالی نیز دارد. از غذاهای اژه‌ای و پیش‌غذاهای مدیترانه‌ای انتخاب کنید و در ادامه از تازه‌ترین صیدهای روز میل کنید که به شکلی فوق‌العاده کبابی شده‌اند. نوشیدنی‌های خوشمزه آن را نیز از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه