بهترین مراکز خرید و بازارهای سنتی بندرعباس

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی سه شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین مراکز خرید و بازارهای سنتی بندرعباس

بندرعباس، بزرگ‌ترین شهر بندری کشور دارای مراکز خرید و بازارهای سنتی متعددی است که همواره میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

«بندرعباس»، در سال ۱۰۲۳ هجری قمری، به فرمان شاه عباس اول صفوی ساخته شد و پادشاه صفوى نام خود را بر اين بندر گذاشت؛ این در حالی است که طبق اسناد و شواهد تاریخی، ناحيه‌ی بندرعباس دارای قدمت و تاریخی طولانی است. بندرعباس در نزديکی دهکده‌‏اى به نام «شهرو» قرار گرفته است. در اوايل قرن هشتم هجرى که نام جزيره هرمز از «جردن» به «هرموز» تبديل شد، نام جردن به «شهرو» و بعدها به «گمرو» يا «گامبرون» تغيير يافت. در دوره‌ی صفويه، شاه عباس اول امکانات زيادى را به بندر گمبرون اختصاص داد و آن بندر را توسعه و رونق بخشيد و اين شهر بندرى را به نام خود بندرعباس ناميد.

اکنون این شهر بندری که لقب بزرگ‌ترین شهرهای بندری در کشور را به خود اختصاص داده، از محبوب‌ترین مناطق گردشگری کشور در فصول سرد سال، به‌دلیل داشتن آب و هوایی مطلوب و خنک، به‌ویژه فصل‌های پاییز و زمستان است. در این میان، وجود بازارها و مراکز خرید تجاری متعدد در بندرعباس، سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را با خریدی دلچسب از صنایع دستی، سوغات و خوراکی‌های لذیذ بومی برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است.

بازار سنتی بندرعباس

مرکز خرید بندرعباس

بازار قدیم یا بازار سنتی بندرعباس، از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین بازارهای این شهر بندری است که با وجود مراکز خرید متعدد و جاذبه‌های گردشگری که در بندرعباس وجود دارد، همچنان روح سرزنده و پویایی آن حفظ شده است و گردشگران و مسافران بسیاری برای تماشای این نقطه از شهر در آن حضور می‌یابند. جالب است بدانید که این بازار قدیمی به رنگارنگ‌ترین بخش شهر شهرت دارد و مسافران می‌توانند با رفتن به این بازار از صنایع دستی، خوراکی‌های بومی و اجناس با قیمت مناسب را تهیه کنند.

  •  آدرس: بندرعباس، بلوار طالقانی، بازار سنتی بندرعباس

بازار ماهی بندرعباس

مرکز خرید بندرعباس

از دیگر بازارهای شلوغ در شهر بندرعباس، بازار ماهی این شهر است که دقیقا در انتهای بازار سنتی آن قرار گرفته و از ابتدای روز ماهی‌فروشان در محوطه‌ای بزرگ و در فضایی باز به عرضه‌ی محصولات دریایی تازه و مخصوص جنوب مشغول می‌شوند. مسافران می‌توانند با حضور در این بازار انواع ماهی، میگو و محصولات دریایی تازه را تهیه کنند. همچنین مسافران می‌توانند از میگوپاک‌کن‌های حاضر در این بازار بخواهند تا میگوهای خریداری شده‌ی آن‌ها را پاک کرده و به آن‌ها تحویل دهند.

  • آدرس: بندرعباس، بلوار طالقانی، انتهای بازار سنتی، بازار ماهی بندرعباس

بازار اِوزی‌ها و لاری‌ها

مرکز خرید بندرعباس

بازار اِوزی‌ها و لاری‌ها دو بار قدیمی و سنتی در شهر بندرعباس است که قدمت آن‌ها به حدود سه قرن می‌رسد. وجه تسمیه این بازار به اِوزی‌ها، به طایفه‌ای از مردم فارس که در گذشته‌ بیشتر غرفه‌های این بازار را در اختیار داشته‌اند، باز‌می‌گردد. در این بازارها که فاصله‌ی آن‌ها از یکدیگر تنها ۵ دقیقه است، می‌توان انواع کالاهای مورد نیاز، سوغات، صنایع دستی، خوراکی‌های بومی و... را آن هم با قیمتی مناسب نسبت به سایر مراکز خرید بندرعباس تهیه کرد. حضور در این بازار لحظاتی خاطره‌انگیز را برای سفر جنوبی گردشگران رقم خواهد زد.

  •  آدرس: بندرعباس، بلوار امام خمینی، بازار سنتی اِوزی‌ها و لاری‌ها

مرکز تجاری مسکونی سحر

مرکز خرید بندرعباس

یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز تجاری و مسکونی در شهر بندرعباس، مجتمع تجاری مسکونی سحر است که در زمینی با زیربنایی حدود ۱۵ هزار متر مربع و مساحتی حدود ۵ هزار متر مربع ساخته شده است. از این میزان مساحت، حدود ۶ هزار متر مربع آن اختصاص به فضاهای تجاری و نمایشگاهی، ۷ هزار متر مربع به فضای مسکونی و ۲ هزار متر مربع به پارکینگ داده شده و تعداد ۱۰ واحد پنت هاوس که چشم‌اندازی زیبا به دریا دارد، ساخته شده است.

  •  آدرس: بندرعباس، بلوار شهدای مهراب، مجتمع تجاری مسکونی سحر

مجتمع تجاری ستاره شهر

مرکز خرید بندرعباس

مجتمع تجاری ستاره‌ی شهر، یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ و مدرن در بندرعباس است که در سه طبقه ساخته شده است. در این مجتمع تجاری تقریبا ۴۰۰ واحد تجاری قرار دارد که اجناس متنوعی از جمله انواع پوشاک بانوان و آقایان، مراکز خدمات و فروش رایانه و لوازم جانبی، ساعت، گوشی تلفن همراه، کیف و کفش، عطر، زیورآلات و... به مراجعه‌‌کنندگان عرضه می‌شود. از ویژگی‌های این مرکز تجاری، طبقه‌ی نخست آن است که مختص طلا و جواهرات است و حاضران بدون سردرگمی در مغازه‌های طلا و جواهر فروشی شهر، می‌توانند با حضور در این مکان، از خریدی آسان و بی‌دردسر لذت ببرند. همچنین وجود یک رستوران در داخل مجتمع و فست‌فود نیز از دیگر ویژگی‌های مرکز تجاری ستاره‌ی شهر است.

  •  آدرس: بندرعباس، میدان ۱۷ شهریور، مجتمع تجاری ستاره شهر

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید بندرعباس

از مراکز خرید در شهر بندرعباس، مرکز خرید زیتون است که نسبتا قدیمی است. در این مرکز خرید می‌توان تنوع جالبی از برندهای معروف و معتبر را تهیه کرد. همچنین اجناس عرضه شده در این مرکز خرید نسبت به سایر مجتمع‌های تجاری واقع در بندرعباس، ارزان‌تر است. وجود یک کافی‌شاپ در طبقه‌ی همکف مرکز خرید زیتون، می‌تواند خستگی گردشگران و حاضران را با میل کردن یک خوراکی لذیذ، از تن بیرون کند.

  • آدرس: بندرعباس، بلوار امام خمینی، مجتمع تجاری زیتون

مجتمع تجاری ستاره جنوب

مرکز خرید بندرعباس

یکی از مجتمع‌های تجاری در بندرعباس که در بخش ساحلی این شهر بندری و زیبا ساخته شده است، مجتع تجاری ستاره‌ی جنوب است که در چند طبقه احداث شده است. از ویژگی‌های قابل‌توجه در این مرکز تجاری، می‌توان به حضور یک صنف خاص در هر طبقه از آن اشاره کرد. به‌گونه‌ای که مثلا در یک طبقه کیف و کفش، در طبقه‌ی دیگر طلا و جواهر و... به فروش می‌رسد. همچنین در طبقه‌ی سوم این مجتمع تجاری شهربازی و در طبقه‌‌ی چهارم سالن سینما احداث شده است. مردم بندرعباس از این مرکز خرید تنها به‌عنوان یک مجتمع تجاری یاد نمی‌کنند، بلکه ستاره‌ی جنوب یکی از مراکز تجاری و تفریحی واقع در بندرعباس محسوب می‌شود.

  • آدرس: بندرعباس، بلوار طالقانی، مجتمع تجاری ستاره‌ی جنوب

مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس

سیتی سنتر، یکی دیگر از مراکز خرید و ساختمان‌های تجاری در شهر بندرعباس است که حدود ۵۰۰ واحد تجاری در آن مشغول فعالیت است. در واقع می‌توان مرکز خرید سیتی‌سنتر را از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید در بندرعباس نامید که در سه طبقه ساخته شده است. این مرکز خرید بورس انواع پوشاک بانوان و آقایان، کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم‌خانگی و... است.

  •  آدرس: بندرعباس، میدان ۱۷ شهریور، مرکز خرید سیتی‌سنتر

مجتمع تجاری رویال ۱

مجتمع تجاری رویال ۱ از دیگر مراکز خرید مشهور در شهر بندرعباس است که در آن می‌توان تنوع قابل‌توجهی از اجناس مورد نیاز از جمله انواع پارچه‌های رنگی و محلی بندرعباس، کیف و کفش، پوشاک، لوازم تزیینی و... را با قیمتی مناسب تهیه کرد.

  • آدرس: بندرعباس، بلوار امام، مجتمع تجاری رویال ۱

مجتمع تجاری رویال ۲

مجتمع تجاری رویال ۲، یکی دیگر از مراکز خرید بسیار بزرگ و مشهور در بندرعباس است که تمامی غرفه‌ها یا واحدهای تجاری آن به خریدوفروش گوشی تلفن همراه مشغول هستند. در واقع این مجتمع تجاری را می‌توان قلب گوشی همراه بندرعباس نامید که در کنار خریدوفروش، تعمیرات گوشی نیز پذیرفته و انجام می‌شود.

  • آدرس: بندرعباس، میدان شهدا، به طرف بلوار امام خمینی، مجتمع تجاری رویال ۲

مرکز خرید نخیل سنتر

مرکز خرید بندرعباس

از دیگر مراکز خرید شیک و به‌روز در شهر بندرعباس، مرکز خرید نخیل سنتر است که واحدهای تجاری زیادی در آن فعالیت می‌کنند. در این مرکز خرید می‌توان اجناس متنوعی را از جمله پوشاک بانوان، پوشاک آقایان، پوشاک کودکان، انواع کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم تزیینی، بدلیجات، مواد غذایی و خوراکی، عطر و... تهیه کرد. همچنین از ویژگی‌های این مرکز خرید بزرگ می‌توان به قرارگیری برندهای معتبر خارجی و داخلی در کنار یکدیگر اشاره کرد که قطعا سلایق مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد.

  •  آدرس: بندرعباس، چهارراه نخل ناخدا، روبه‌روی جهاد دانشگاهی، مجموعه‌ی نخیل سنتر

از دیگر مراکز خرید در بندرعباس

مرکز خرید نیلی

  •  آدرس: بندرعباس، بلوار طالقانی، مرکز خرید نیلی

مرکز خرید ملکه‌ی آسمان‌ها

  •  آدرس: بندرعباس، بلوار امام خمینی، مرکز خرید ملکه‌ی آسمان‌ها

 

 

مطالب مرتبط:

منبع seeiran hamgardi

دیدگاه