مجارستان؛ نکاتی که باید پیش از سفر بدانیم

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
مجارستان؛ نکاتی که باید پیش از سفر بدانیم

کشور مجارستان در اروپای شرقی، هر سال گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. در ادامه با نکات لازم برای سفر به این کشور زیبا و پایتخت دلربایش با ما همراه باشید.

مجارستان در شرق اروپا، کشوری زیبا و تاریخی است. پایتخت این کشور، بوداپست، یکی از قطب‌های گردشگری اروپا به شمار می‌آید. برای برنامه‌ریزی سفر و آگاهی از مقصد موردنظر، لازم است نکاتی را بدانید. در ادامه شما را با برخی از نکات اساسی در مجارستان، آشنا می‌کنیم.

در مجارستان چه کنیم؟

نقشه کشور مجارستان

یک پیشگویی از مشرق زمین، مجارستان را این‌گونه توصیف می‌کند؛ این کشور زیبا، آرامشی را در شما با وجود مردم خون‌گرم و چشم‌اندازهای آرامش‌بخش به وجود خواهد آورد.

بوداپست

بوداپست

بوداپست، پایتخت مجارستان، در کرانه رودخانه مشهور دانوب قرار دارد. شما از گشت‌وگذار در این شهر زیبا، لذت فراوانی خواهید برد. مکان‌هایی با معماری خارق‌العاده، به‌خصوص در منطقه قلعه به‌همراه موزه‌های تاریخی، هفت برج استحکامات ماهیگیر و خرابه‌های رومی اوبودا، شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

سوار شدن بر کشتی کروز روی رود دانوب به‌همراه پل‌های زیبایش، را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. شب در این شهر زنده، پیشنهادهای فراوانی به‌همراه دارد: کنسرت، تئاتر، کلوب و...

دریاچه بالاتون

دریاچه بالاتون

دریاچه بالاتون (Balaton) که یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپا، به شمار می‌آید، به‌همراه اقامتگاه‌هایش، مرکزی توریستی است. شهرهای کست‌هی (Keszthely) و بالانتون‌فورد (Balantonfüred) در نزدیکی آن، مکان‌هایی دوست‌داشتنی برای اکتشاف هستند.

پیاده‌روی در مسیرهای زیبای منطقه باداچونی (Badacsony) را فراموش نکنید.

پارک ملی هورتوبگ (Hortobágy)

پارک ملی هورتوبگ

در پارک ملی هورتوبگ، می‌توانید بیش از ۳۰۰ گونه از پرندگان که در زمین‌های باتلاقی و مرداب‌های نمکی زندگی می‌کنند را ببینید. برای کاوش در اینجا می‌توانید پیاده بروید، اسب‌سوار شوید یا تور بگیرید.

برای سفر برنامه‌ریزی شده به مجارستان و بازدید از جاهای دیدنی مجارستان، می‌توانید تور مجارستان را در کجارو جست‌و‌جو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

شهر پیچ (Pécs)

شهر پیچ

دیدن شهر پیچ در مجارستان را نباید از دست داد. این شهر دارای آب و هوایی دلپذیر، تاریخی غنی و موسیقی در تمام نقاط شهر است که در کنار هم این شهر را به مقصدی عالی برای سفر تبدیل می‌کنند.

از موزه‌ها، مسجد-کلیساها، صومعه‌های شهر پیچ با سبکی رمانتیک و کارخانه تولید ظروف چینی، دیدن کنید. بازدید از موزه وازارلی (eponymous)، نقاش بزرگی که در شهر پیچ به دنیا آمده است را فراموش نکنید.

در بوداپست چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

بوداپست

پارلمان. عکس از نگین توکلی

بوداپست، پایتخت مجارستان، را با جمعیت نزدیک به دو میلیون نفر، مروارید دانوب می‌خوانند. 

این شهر، همچنین، قطب اروپای مرکزی است. بوداپست، شهری پر از گردشگر، عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا را به دوش می‌کشد. زندگی پویای فرهنگی این شهر، باعث می‌شود، هر گردشگری به بوداپست جذب شود.

بوداپست

قلعه بودا

مکان‌های بی‌شماری در بوداپست، ارزش بازدید دارند؛ مکان‌هایی چون قصر سلطنتی و استحکامات بودا، ساختمان پارلمان به‌همراه نمای بیرونی فوق‌العاده، کلیسای سنت اتین (Sainte Etienne)، میدان قهرمانان، موزه هنرهای زیبا، صومعه بزرگ، چشمه‌های آب‌گرم و تئاتر ملی.

بوداپست

میدان قهرمانان

همچنین، تعداد زیادی موزه در بوداپست برای بازدید وجود دارند که در آن میان می‌توان از موزه ملی، موزه قوم‌شناسی و موزه هنرهای تزیینی، نام برد.

بوداپست

استحکامات ماهیگیر. عکس از نگین توکلی

مترو و ترم، بهترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهر هستند. قبل از اینکه از بوداپست بروید، حتما چشمه آب‌گرم و قایق‌سواری بر دانوب زیبا را امتحان کنید تا شهر را از زاویه‌ای متفاوت ببینید.

نکات اساسی در مجارستان

  • چندین هواپیمایی، از بیشتر کشورهای اروپایی به بوداپست، پرواز دارند.
  •  شهروندان اروپایی برای سفر به مجارستان، به ویزا نیاز ندارند.
  • واحد پول رایج در کشور، فلورین (فورینت) است.
  • بودجه لازم برای سفر به این کشور، بسیار کم است. یک اتاق دونفره به‌ازای هر شب، حدودا ۲۰۰ هزار تومان و یک وعده غذایی کامل، کمتر از ۷۵ هزار تومان، هزینه دارد.
  • مشکل سلامتی در مجارستان، وجود ندارد.
  • برای سفرهای داخلی در کشور، اتوبوس، بهترین گزینه است. در شهرها، از ترم، مترو (در بوداپست) و اتوبوس‌های برقی، استفاده کنید. هزینه وسایل حمل و نقل عمومی، ارزان است. همچنین می‌توانید از تاکسی نیز استفاده کنید.
  • اگر قصد خرید سوغاتی دارید، می‌توانید بین پارچه‌های قلاب‌دوزی‌شده، ظروف چینی، خانه‌های عروسکی روسی و اسباب‌بازی‌های چوبی، یکی را انتخاب کنید.

چگونه در بوداپست، صرفه‌جویی کنیم؟

برای جابه‌جایی در سطح شهر، از وسایل نقلیه عمومی ارزان، در دسترس و فراوان شهر، استفاده کنید. مترو از بهترین انتخاب‌ها است.

کارت بوداپست را آنلاین از این سایت یا از بیشتر هتل‌ها، تهیه کنید. این کارت برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و رفتن به مکان‌های محبوب شهر، تخفیفاتی به‌همراه دارد.

برای مدت زمان اقامت زیاد، یک آپارتمان اجاره کنید. اگر به‌صورت گروهی سفر می‌کنید، اجاره آپارتمان، بهترین گزینه است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه