گالاپاگوس؛ مجموعه جزایر شگفت انگیز آمریکای جنوبی

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
گالاپاگوس؛ مجموعه جزایر شگفت انگیز آمریکای جنوبی

جزیره‌های آتشفشانی گالاپاگوس، در شرق اقیانوس آرام در ۹۰۰ کیلومتری سواحل غربی آمریکای جنوبی است. بسیاری از گردشگران از جاذبه‌های این جزیره شگفت‌انگیز بی‌خبر هستند و در سفر خود از دیدن این جزیره صرف‌نظر می‌کنند.

جزایر گالاپاگوس در شرق اقیانوس آرام، مجموعه جزایری زیبا با گونه‌های گیاهی و جانوری متفاوتی هستند که هر فردی را مجذوب می‌کنند.

این مجموعه جزایر آتش‌فشانی در شرق اقیانوس آرام قرار دارد و گردشگران برای بازدید از جزیره باید حدود ۹۰۰ کیلومتر را از آمریکای جنوبی طی کنند. مسیر طولانی این جزیره تا مرکز شهر باعث شده تا بسیاری از توریست‌ها در برنامه سفری خود بازدید از جزیره را حذف کنند. ولی این تصمیم، بدون شک تصمیم درستی نخواهد بود!

گالاپاگوس

این جزیره به‌عنوان بهترین جزیره در منطقه مکزیک و آمریکای جنوبی شناخته شده است. اولین ورود به جزایر گالاپاگوس در سال ۱۵۳۵ بود. کشیشی به نام «فری توماس دو برلانگا» در مسیر بازگشت خود از پرو گم می‌شود و در پی پیدا کردن مسیر سر از جزایر گالاپاگوس درمی‌آورد.

گالاپاگوس

گونه‌های جانوری زیاد و متنوعی در این جزیره زندگی می‌کنند، داروین سفری به گالاپاگوس داشت و در طی سفر خود و نمونه‌برداری‌های متعدد اولین ایده‌های نظریه انتخاب طبیعی را مطرح کرد.

گالاپاگوس

با سفر به گالاپاگوس حیواناتی را خواهید دید که در هیچ نقطه‌ای از کره زمین شانس دیدن آن‌ها را نخواهید داشت؛ لاک‌پشت‌های غول‌پیکر، گونه‌های پنگوئن‌های نادر تنها بخشی از گونه‌های جانوری این جزیره هستند.

گالاپاگوس

هرساله نظرسنجی‌هایی در وب‌سایت‌های گردشگری انجام می‌شود. در بین جاذبه‌های نظرسنجی سایت‌های معتبر همیشه اسم جزایر گالاپاگوس در لیست برترین جاذبه‌ها دیده می‌شود که توریست‌ها به مناظر طبیعی، غذا و امکانات تفریحی و رفاهی جزیره بالاترین امتیاز را داده‌اند.

گالاپاگوس

طبیعت و گونه‌های جانوری جزیره تنها به داخل جزیره محدود نمی‌شود، آبزیانی که در اقیانوس آرام شنا می‌کنند یکی دیگر از جاذبه‌های این محدوده است. مسافران به کمک غواص راهنما می‌توانند به غواصی در آب‌های اطراف جزیره بپردازند.

گالاپاگوس

جمعیت گالاپاگوس ۲۵,۰۰۰ نفر است و مسافران همیشه از مهمان‌نوازی مردم محلی تعریف کرده‌اند.

موقعیت جزایر گالاپاگوس روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه