عجیب ترین موزه های آمریکای جنوب غربی

شیرین فرزان‌کیا
شیرین فرزان‌کیا جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
عجیب ترین موزه های آمریکای جنوب غربی

۱۱ موزه عجیب آمریکا، در آمریکای جنوب غربی، جایی که اکثر ما آن را بیابانی بیش نمی‌شناسیم، قرار دارند. در این مقاله با این ۱۱موزه عجیب آشنا می‌شویم.

اکثر ما ممکن است همواره به دنبال جواهرات گران‌قیمت و یا فیروزه‌ای باشیم، ولی اگر بیشتر جست‌و‌جو کنیم، متوجه می‌شویم که در جهان، مکان‌های عجیب‌ و‌ غریب زیادی وجود دارد، برای مثال در آمریکای جنوب غربی ۱۱ موزه عجیب وجود دارد و وجود چنین موزه‌هایی، بیانگر این است که این قسمت از آمریکا چیزی بیش از یک بیایان بی‌انتها است.  

میو ولف | موزه و مرکز تحقیقات بین‌المللی یوفو | موزه تینکرتاون | موزه موشک غول‌پیکر | ماشین زمان کوچک | موزه و قبر بیل بوفالو | موزه بین‌المللی مارهای زنگوله‌دار آمریکا | پارک و موزه تاریخی خرس اسموکی | موزه نئون | موزه کیمیاگری آورای | موزه غربی آمریکای سیاه

میو ولف

موزه میو ولف

توضیح دادن «میو ولف» (Meow Wolf)، برای کسی که تابه‌حال آن را ندیده، کار سختی نیست. این تجربه هنری مدرن، بازدیدکنندگان را به جهانی از بازی‌های پر رمز و راز می‌برد.

میووف شامل ورزشگاه جنگلی، خانه ارواح و زمین بازی چند رسانه‌ای است که کودکان و بزرگسالان را مسحور کرده و به عنوان یک ماجراجویی در حافظه‌ها باقی می‌ماند.

وجود هر چیز در میو‌و‌لف، دلیلی دارد. وسایل، کابینت‌ها، اطلاعات متحرک و متغیر، همگی رازهای با ارزشی دارد.

موزه و مرکز تحقیقات بین‌المللی یوفو

موزه یوفو

در سال ۱۹۴۷ میلادی، چوپانی یک مورد چالش برانگیز را، در زمینش، بیرون از «رزول» (Roswell)، در نیو‌‌مکزیکو کشف کرد. ۷۰ سال بعد، این حادثه در هاله‌ای از رمز و راز فرورفت.

آوارهای کشف شده در مرکز شهر رزول، گواهی بر وجود موجودات فضایی بود و از آن پس این شهر به مکانی برای تحقیق و یافتن حقایق پنهان پشت این ماجرا و سایر مشاهدات غیرقابل توجیه در جهان، با نام موزه و مرکز تحقیقات بین‌المللی یوفو (The International UFO Museum and Research Center)، اختصاص داده‌ شد.

موزه تینکرتاون

موزه تینکرتاون

موزه تینکرتاون (Tinkertown Museum)، بخشی از آمریکا است، که درست در قلب «جاده ۶۶»، که جاده‌ای تاریخی است، قرار دارد و به نوستالژی‌های ملی اختصاص داده شده‌ است.

«رز وارد» (Ross Ward)، بیش از ۴۰ سال خود را صرف ساخت این جاذبه کنار جاده‌ای، با صدها شخصیت چوبی، کرد. این سرزمین عجیب ۲۲ اتاقه، بازدیدکنندگان را به یک جای پر پیچ‌و‌خم خاطره‌انگیزی که شامل، عروسک‌های مجریان سیرک، ماکت شهر پر سر‌و‌صدای قدیمی غرب، به طول ۱۸متر، می‌برد و برایشان روزی پر از خاطرات بی‌پایان می‌سازد.

موزه موشک غول‌پیکر

موزه موشک غول‌پیکر

در موزه موشک غول‌پیکر (Titan Missile Museum) آریزونا، جنگ سرد، همچنان در اوج فعالیت‌های خود قرار دارد. این مجتمع زیرزمینی، یکی از تاسیسات فعال نظامی بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۷ بود که شامل ۹ مگاتن، بمب اتمی بود به‌طوری‌که می‌توانست ۴۰ کیلومتر را در عرض نیم ساعت طی کند. 

موزه موشک غول‌پیکر تنها مکان پرتاب موشک از بین ۵۴ مکان فعال دیگر در طی جنگ سرد است که بازدید آن برای عموم آزاد است. شما می‌توانید در این موزه، با تکنولوژی نظامی جنگ سرد و مردان و زنانی که سعی کردند آمریکا را از دست دشمنان اتمی حفظ کنند، آشنا شوید.

ماشین زمان کوچک

ماشین زمان کوچک

موزه ماشین زمان کوچک (The Mini Time Machine Museum of Minitures)، بازدیدکنندگان را به تماشای صحنه‌های کوچک عجیب‌ و‌ غریب و همچنین تاریخی می‌برد. این موزه شامل بیش از ۴۰۰ خانه عروسکی و صندوقچه‌های متعلق به سراسر جهان است.

یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های مینیاتوری در آمریکا که قدمت آن به سال ۱۷۷۵ میلادی باز‌می‌‌گردد، نیز در داخل این موزه قرار دارد.

می‌توانید شگفتی این دنیای کوچک را در سه بخش مجزای آن که شامل: قلمرو سحرآمیز، خانه جنگلی حیوانات و سرزمین پریان است، مشاهده کنید.

موزه و قبر بیل بوفالو

موزه و قبر بیل بوفالو

بیل بوفالو کادی (Bill Buffalo Cody)، یکی از خبره‌ترین و جاودانه‌ترین مجریانی است که نمایش (Wild West) را در اوایل قرن بیستم و به مدت بیش از ۲۰ سال در اروپا و آمریکا اجرا کرد.

موزه و قبر بیل بوفالو (The Buffalo Bill Museum and Grave)، بخش‌هایی از زندگی و نمایش‌های بیل بوفالو و همچنین سرپوش‌هایی که متعلق به یکی از دوستان او به نام لاکوتا سی‌اکس (Lakota Sioux) است، را شامل می‌شود. قبر بیل بوفالو نیز در بر بالای یک منظره کوهستانی قرار دارد.

نمایش غرب وحشی بیل بوفالو در صدها شهر بزرگ و کوچک و شهرهای سراسر آمریکا اجرا شده‌ است. به گزارش‌‌های مربوط به آن‌ها نگاه کنید و ببینید که آیا آنها در شهر شما نیز بوده‌اند یا نه. (البته می‌توانید این کار را با جست‌و‌جو در اینترنت نیز انجام دهید).

موزه بین‌المللی مارهای زنگوله‌دار آمریکا

موزه بین‌المللی مارهای زنگوله‌دار آمریکا

موزه بین‌المللی مارهای زنگوله‌دار آمریکا (American International Rattlesnake Museum)، بزرگترین و متنوع‌ترین مجموعه مارهای زنگوله‌دار زنده جهان را به نمایش می‌گذارد و به عنوان مرکز حفاظت از حیوانات، هرآنچه که مربوط به مارها می‌شود، از پوستر فیلم‌های قدیمی گرفته تا حیواناتی که توسط مار گزیده شده‌اند، را به نمایش می‌گذارد.

به یک گروه گردشگر ملحق شوید و با مارهای زنگوله‌دار شمال، مرکز و جنوب آمریکا آشنا شوید و یا حتی بعضی از مارهای بدون زهر را در دستتان بگیرید.

پارک و موزه تاریخی خرس اسموکی

پارک و موزه تاریخی خرس اسموکی

این پارک غیرعادی، به «کاپیتان» (Capitan)، معروف به خرس اسموکی، شناخته شده‌ترین پسر نیومکزیکو، که در بین مردم به عنوان هوادار پیشگیری از آتش معروف است، اختصاص دارد. او پس از یک عمر اجرای نمایش در باغ‌وحش ملی واشنگتن، به خانه‌اش در نیومکزیکو بازگردانده شد.

سازمان جنگل‌داری نیو‌مکزیکو، موزه و پارک تاریخی خرس اسموکی (Smokey Bear Historical Park and Museum) را در تاریخ ۱۹۷۹، به منظور قدردانی از سفیر خود، خرس اسموکی، و ادامه تبادل این پیام که "فقط شما می‌توانید از آتش‌سوزی جنگل محافظت کنید" ساخت.

موزه نئون

موزه نئون

موزه نئون (The Neon Museum)، محل تجمع نمادهایی از شهر لاس‌وگاس است، که دیگر در سطح شهر نصب نمی‌‌شوند. بیش از ۲۰۰ نماد، در حیاط بیرونی موزه و در فضای آزاد به نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه نئون با شهر لاس‌وگاس متحد شده‌ است، تا ۹ عدد از نمادهایی که در سراسر نواحی مرکزی شهر نصب بودند را احیا کند.

موزه کیمیاگری آورای 

موزه نئون

موزه کیمیاگری آورای (Ouray Alchemist Museusm)، به روزهای آغازین داروشناسی اختصاص دارد. در پشت میز پیشخوان داروخانه، قفسه‌ها، پر از داروهایی است که از معدن تاریخی شهرهای جنوب غربی کوهستان‌های «سان‌جوآن» (Sun Juan)، در کولورادو (Colorado)، به دست آمده‌اند و تاریخ عرضه داروها به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد.

توصیه می‌شود بازدید از موزه توسط راهنمای تور انجام بگیرد.

موزه غربی آمریکای سیاه

موزه غربی آمریکای سیاه (Black American West Museum)، برای قدردانی از نژادهای آمریکایی‌ _آفریقایی، که مرزهای غربی را در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شکل دادند، ایجاد شده است. 

مطالب مرتبط:

منبع www.fodors.com

دیدگاه