۱۰ پارک ملی تقریبا غیرقابل بازدید دنیا کدامند؟ (قسمت دوم)

شادی  فرزان‌کیا
شادی فرزان‌کیا یکشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۱۰ پارک ملی تقریبا غیرقابل بازدید دنیا کدامند؟ (قسمت دوم)

پارک‌‌های ملی، جاذبه‌های گردشگری یک کشور محسوب می‌شوند که معمولا به سادگی قابل دسترس هستند. اما در میان این پارک‌ها، استثناهایی نیز وجود دارند و دسترسی به آن‌ها بسیار دشوار است.

پارک ملی، مکانی است که باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود. برخی از این پارک‌های ملی، در مناطقی قرار دارند که امکان دسترسی به آن‌ها سخت و گاهی غیرممکن است. این مکان‌ها، مخصوص کسانی است که آمادگی لازم برای پیاده‌روی، گذر از صخره‌ها و کوه‌های بلند، مسیرهای با شیب زیاد و گاها مناطق آتشفشانی را دارند. چون بازدیدکننده‌های کمی، سالانه به این مکان‌ها می‌روند، بنابراین امکانات و خدمات کمی برای گردشگران فراهم شده است. پس قبل از رفتن، اطلاعات لازم را در مورد این مناطق به دست آورده و با تجهیزات کافی سفر کنید.

پیکچرد راکز، ساحل دریاچه‌ ملی

پیکچرد راکز

مکان: میشیگان

رفتن به شبه‌جزیره‌ی بالایی میشیگان، خودش یک سفر جذاب است. هنگام بازگشت از این سفر و دور زدن مسیرها، جاده از کنار دریاچه‌ی ملی «پیکچرد راکز» (Pictured Rocks) عبور می‌کند که حدود ۶۴ کیلومتر از آب‌های شمالی «دریاچه‌ی سوپیرییر» (Superior Lake) که عمیق‌ترین و بزرگ‌ترین قسمت‌های «دریاچه‌های گریت» (Great Lakes) است را می‌پوشاند.

در این مسیر شما، آبشارها، تپه‌های شنی، گیاهان وحشی، کیلومترها مسیر پیاده‌روی و صخره‌های معروفی را مشاهده خواهید کرد که دلیل نامگذاری این منطقه نیز به خاطر وجود این صخره‌‌ها است. 

در زمستان، پیکچرد راکز، به دنیای کاملا متفاوتی تبدیل می‌شود. استفاده از کفش‌های اسکی، صخره‌نوردی در کوه‌های برفی و اسکی بازی در مناطق بیرونی، امکان‌پذیر می‌شود.

دریاچه‌های سوپیرییر و دریاچه‌های گریت، خیلی خطرناک‌تر از چیزی هستند که تصور می‌کنید. این مناطق، به خاطر سایز بزرگ صخره‌ها، جریان‌های آبی خیلی خطرناکی دارند. اگر می‌خواهید به یکی از این دریاچه‌ها بروید، حتما آمادگی لازم را از قبل داشته باشید. این آب‌ها، به خاطر زیبایی و تمیزی معروف هستند اما بسیار سرد و متلاطم هستند. دریاچه‌های داخلی پیکچرد راکز، به نسبت خطر کمتری دارند.

ویدیو دیدنی زیر را حتما تماشا کنید.

دانلود ویدیو

نیکودموس، مکانی ملی تاریخی

نیکودموس

مکان: کاناساس

«نیکودموس» (Nicodemus)، مکانی است که از همه‌ی مراکز شهری، ساعت‌ها فاصله دارد. این منطقه، قدیمی‌ترین و تنها مکان باقی‌مانده‌ زیستگاه سیاهان در حرکت جسورانه‌ به طرف غرب بعد از جنگ غیرنظامی آمریکایی بود.

این شهر که در سال۱۸۷۷ برپا شد، بخشی از  «سرزمین وعده داده شده» (Promised Land) بود. مکانی که در آن برده‌ها بالاخره توانستند آزادی خود را به دست آورند. این شهر، وسعت خیلی کمی دارد اما تلاش‌های زیادی برای پیشرفت آن انجام شده است. تعدادی از ساکنان این شهر، نوادگان مهاجران گذشته هستند.

این منطقه‌ی تاریخی، ۵ ساختمان قدیمی که هر کدام داستان مخصوص به خود دارند را، احاطه کرده است.

اگر می‌خواهید یک گردش تفریحی دور شهر داشته باشید، در مرکز بازدیدکنندگان برای یک بروشور راهنما توقف کنید. اگر شهر خلوت بود، زیاد تعجب نکنید. این مکان در سال ۲۰۱۶، تنها ۳۶۷ نفر بازدیدکننده داشت.

بندرگاه شیکاگو، مخزن نیروی دریایی، یادبودی ملی

بندرگاه شیکاگو

مکان: کالیفرنیا

«بندرگاه شیکاگو» (Port Chicago)، حادثه‌ی کشته‌شدن ۳۲۰ نفر در یک انفجار که ساختمان‌ها را لرزاند و آسمان شب را در سال ۱۹۹۴ روشن کرد، در خود زنده نگه داشته است.

دو کشتی مهمات، با شعله‌های خشم‌آلود، منفجر شدند و این بدترین فاجعه‌ی عملیات غیرنظامی در جنگ جهانی دوم بود. افرادی که جان سالم به در بردند، به عنوان شورشی در زندان نگه داشته‌ شدند و از ادامه‌ی کار منع شدند. بیشتر این افراد، نژاد ترکیبی آمریکایی-آفریقایی داشتند و این حادثه سرانجام، باعث فسخ قانون تفکیک نژادی نیروی دریایی آمریکا شد.

امروزه بندرگاه شیکاگو، اگرچه یک یادبود ملی است، اما هنوز هم یک پایگاه نظامی فعال به شمار می‌رود. برای رفتن به آنجا، باید از چند هفته قبل، بلیط رزرو کنید. به خاطر این عوامل، این مکان با اینکه از سان‌فرانسیسکو کمتر از یک ساعت فاصله دارد، سالانه تعداد افراد کمی از این محل بازدید می‌کنند.  

بلیط‌ها برای بندرگاه شیکاگو، به صورت یکی بخر دو تا ببر هستند. همه‌‌ی ترن‌ها، از منطقه ملی تاریخی «جان مو ایر» (Jon Muir) در «مارتیتز» (Martinez) عازم می‌شوند.

توده های آتش‌زنه آلیبیتز، یادبودی ملی

آلیبیتز

مکان: تگزاس

در «گریت پلینز» (Great Plains)، شمال «آماریلو» (Amarillo)، مکانی وجود دارد که در آن برای ۱۳۰۰ سال، تجهیزات جنگی درست می‌کردند. آتش‌زنه‌های رنگارنگ از خاک تگزاس زمانی برای ساخت نیزه و نوک تیر، حفاری می‌شد و بعدا این مکان‌های حفاری شده سفت‌، برای ساخت خانه‌های اولیه، استفاده می‌شد.

امروزه، منطقه «توده‌های آتش‌زنه آلیبیتز» (Alibate Flint Quarries)، این توده‌های باستانی و مکان‌های باستانی دیگر منطقه را در خود نگه می‎دارد. اگر به این مکان بروید، جز تنها ۴,۰۰۰ بازدیدکننده‌ای خواهید بود که سالانه به این مکان می‌آیند تا رنگین‌کمان‌های زیبای آلیبیتز را ببینند.

قبل از رفتن به این مکان، باید از قبل برای تورها، بلیطی را رزرو کنید تا از گردش در آنجا لذت ببرید.

سنگ‌نوشته‌ها، در سرتاسر این مکان یافت می‌شوند که معروف‌ترین آن‌ها، دارای یک شکل لاک‌پشت است که کنار «روستای نهر بز کوهی» (Antelope Creek Village) قرار گرفته است. به سنگ‌ها توجه کنید. آن‌ها، داستان‌هایی بیشتر از آنچه که فکر کنید، بازگو می‌کنند.

آنیاکچاک، یادبود و منطقه حفاظت شده

آنیاکچاک

مکان: آلاسکا

شاید قدیمی‌ترین، ناهموارترین و سخت‌ترین مکان برای دسترسی، آنیاکچاک باشد. این مکان، کم‌ترین محبوبیت را در میان سایرین دارد و تنها، بازدیدکنندگان کارآزموده و به اندازه‌ی کافی شجاع، این مکان را برای بازدید انتخاب می‌کنند.

هواپیماهای دریایی، شما را به این منطقه حفاظت‌شده خواهند برد. شما در آنجا با خرس‌ها، گرگ‌ها، مخروط‌های آتشفشانی، آب و هوای آشفته و رودخانه‌های وحشی، روبه‌رو خواهید شد.

بیشتر بازدیدکنندگان، مسافت ۱۰ کیلومتری دهانه آتشفشانی منطقه آنیاکچاک را به عنوان مسیر انتخاب می‌کنند. بقیه نیز، مسیرهای سنگی رودخانه‌ آنیاکچاک را امتحان می‌کنند. اما همه، این طبیعت دست‌نخورده خشن و حیله‌گر را تجربه می‌کنند.

بیشتر افراد، هواپیمای دریایی را برای رفتن به این مکان، انتخاب می‌کنند. ولی می‌توان با پای پیاده نیز به این مکان رفت که باید این پیاده‌روی را از کنار روستای «پورت هیدن» (Port Heiden) آغاز کنید.

مطالب مرتبط:

منبع fodors

دیدگاه