راهنمای خرید در زاگرب، گشتی در بوتیک های قدیمی و بازارچه های سنتی

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
راهنمای خرید در زاگرب، گشتی در بوتیک های قدیمی و بازارچه های سنتی

زاگرب، پایتخت پر شور و هیجان کرواسی، یک مقصد عالی برای خرید است. در بوتیک‌ها، مراکز خرید لوکس و خیابان‌های مشهور شهر قدم بزنید و از خرید کردن و تماشای ویترین‌ها لذت ببرید.

زاگرب بهترین مقصد در کرواسی برای خرید کردن است. این شهر، بیش از ۲۰ مرکز خرید بزرگ، بازارهای روباز و چندین خیابان خرید دارد. در سراسر خیابان‌های شهر، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مستقل هم دیده می‌شوند. در کنار همه‌ی این‌ها، هزاران مغازه‌ی سوغات و صنایع دستی را هم حساب کنید که از آن‌ها می‌توانید بهترین یادگاری‌ها را از سفر به زاگرب به خانه ببرید.

مراکز خرید در زاگرب

زاگرب هم مثل همه‌ی شهرها و پایتخت‌های بزرگ دنیا، مراکز خرید متعددی دارد. در این مراکز خرید، برترین برندهای داخلی و خارجی نمایندگی دارند. این مجموعه‌های تجاری فقط مرکز خرید نیستند بلکه بیشتر آن‌ها علاوه بر فروشگاه و واحد تجاری، دارای امکانات تفریحی و سرگرمی مثل منطقه‌ی بازی برای بچه‌ها و مجموعه‌ی سینمایی هستند.

فودکورت، کافه و رستوران در بیشتر این مراکز خرید وجود دارد. در نتیجه با خیال راحت می‌توانید به آن‌ها سر بزنید، بچه‌ها را سرگرم کنید و اگر خسته و گرسنه شدید در رستوران‌ها و کافه‌ها استراحت کنید و غذایی نوش جان کنید.

میدان اصلی شهر زاگرب، میدان Ban Jelacic نام دارد. از میان مراکز خرید زاگرب، مرکز Kaptol Centar و مرکز خرید Cvjetni نزدیک‌ترین فاصله را تا میدان مرکزی شهر دارند. Kaptol Centar در نزدیکی کلیسای جامع زاگرب قرار دارد و مرکز خرید Cvjetni چند دقیقه پیاده تا میدان اصلی فاصله دارد.

در مرکز خرید Kaptol Centar، هشتاد و پنج فروشگاه وجود دارد. یک سوپرمارکت بزرگ و بوتیک‌های لوکس کوچک‌تر، از دیگر بخش‌های تشکیل‌دهنده‌ی این مرکز هستند. برای اینکه یک تجربه‌ی خانوادگی لذت‌بخش و کامل در این مرکز داشته باشید، یک مجموعه‌ی سینمایی، کافه و رستوران هم به این مرکز اضافه شده است.

راهنمای خرید در زاگرب

مرکز خرید Cvjetni Centar یکی از مراکز خرید جدید شهر است که در نزدیکی میدان قدیمی شهر قرار دارد. در این مرکز، بیش از ۵۰ برند برتر دنیا و بهترین طراحان مد، نمایندگی دارند. کافه‌ها و رستوران‌های اختصاصی برای راحتی و آسایش خریداران در این مجموعه ساخته شده است.

ناما (Nama) یکی از دپارتمان‌ استورهای قدیمی شهر است که اندازه‌ی سایر مراکز خرید زاگرب محبوب نیست اما در آن می‌توانید طیف متنوع و گسترده‌ای از محصولات را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید.

مرکز خرید Branimir Centar، در نزدیکی ایستگاه قطار اصلی زاگرب قرار دارد و یکی دیگر از مقصدهای خرید عالی برای کسانی است که می‌خواهند یک نصف روز را کاملا به خرید و گشت و گذار و تماشای ویترین‌ها اختصاص دهند. علاوه بر این، این مرکز تجاری میزبان مجموعه‌ی سینمایی  CineStar است؛ بزرگ‌ترین مجموعه‌ی سینمایی دیجیتال در شهر زاگرب.

اگر از گشت و گذار در این مرکز خسته شدید، می‌توانید در رستوران و کافه‌ی  Sheraton Zagreb Hotel که در نزدیکی همین مرکز قرار دارد، استراحت کنید و بهترین نوشیدنی‌ها، غذاها و بستنی‌های لذیذ را امتحان کنید.

برای اینکه با دیگر مراکز خرید زاگرب آشنا شوید، مقاله‌ی مراکز خرید زاگرب را دنبال کنید.

مراکز خرید زاگرب، خرید از مدرن ترین فروشگاه های کرواسی

خیابان های خرید محبوب در زاگرب

علاوه بر مراکز خرید، این شهر خیابان‌های بزرگ زیادی دارد که در سرتاسر آن‌ها، مغازه‌ها، بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند. مشهورترین خیابان‌های خرید در زاگرب که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارند عبارت‌اند از خیابان‌های Ilica ،Radiceva و خیابان Vlaska.

در این خیابان‌ها هر چیزی که تصور کنید برای فروش پیدا می‌شود به خصوص زیورآلات، لباس، کفش، سوغات، اشیای قدیمی و تابلوهای نقاشی.

خیابان خرید Ilica

راهنمای خرید در زاگرب

خرید کردن در خیابان Ilica، تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی در سفر به زاگرب است. قدم زدن در این خیابان، فقط به خرید کردن و تماشا کردن ویترین بوتیک‌ها و فروشگاه‌های متعدد آن محدود نمی‌شود بلکه‌ای تجربه‌ای فرهنگی و جذاب است که شما را با بطن زندگی شهری در زاگرب آشنا می‌کند. این خیابان یکی از مشهورترین خیابان‌های شهر و با ۶ کیلومتر طول، یکی از بلندترین خیابان‌های زاگرب است.

در کنار پیاده‌روهای این خیابان، بهترین فروشگاه‌های پوشاک و کفش و بوتیک‌های مستقل از برندهای مشهور دنیا در کنار هم قرار گرفته‌اند. فرقی نمی‌کند که بودجه‌ی زیادی برای خرید کردن در نظر گرفته باشید یا محدودیت مالی داشته باشید، در این خیابان مطمئنا چیزی برای خرید کردن پیدا می‌کنید. در این خیابان هم فروشگاه‌های کوچک وجود دارد که محصولات محلی می‌فروشند و هم فروشگاه‌ها و بوتیک‌های لوکس که اجناس گران‌قیمت و شیک دارند.

علاوه بر لباس و کفش و زیورآلات، محصولات دیگری هم در این خیابان پیدا می‌شود؛ محصولات الکترونیکی و کالای دیجیتال، اسباب‌بازی، لوازم جانبی مد و... یکی از چیزهایی که در این خیابان بسیار دیده می‌شود، مغازه‌های فروش کفش است. در این مغازه‌ها، کفاشان محلی، محصولات خود را عرضه می‌کنند. می‌توانید در این مغازه‌ها کفش‌های آماده را ببینید و خریداری کنید و یا کفشی سفارش دهید که مخصوص شما آماده و دوخته شود.

اگر از قدم زدن و خرید کردن خسته شدید، یکی از کافه‌ها و قنادی‌های کنار خیابان را انتخاب کنید، پشت یک میز بنشینید و نوشیدنی و شیرینی بخورید.

خیابان Vlaska

راهنمای خرید در زاگرب

این خیابان هم یکی دیگر از مقصدهای خرید در زاگرب است که بوتیک، مغازه، فروشگاه و مراکز خرید متعددی دارد. یکی از مراکز خرید این خیابان، مرکز خرید سه طبقه‌ی Galleria Importanne است. در این مرکز انواع محصولات از لباس‌های برند گرفته تا محصولات دیجیتال به فروش می‌رسد. یکی دیگر از مراکز خرید این منطقه که فاصله‌ی چندانی تا میدان Jelacic ندارد و در کنار ایستگاه قطار اصلی زاگرب واقع شده است، مرکز خرید Importanne Centar است که بیش از ۲۰۰ فروشگاه، رستوران، کافه، کتاب‌فروشی و فست فود دارد.

بازار مشهور Dolac

راهنمای خرید در زاگرب

اگر دنبال جایی هستید که در آن کشاورزان محلی و اهالی شهر، محصولات تازه‌ی خود از قبیل میوه‌جات و سبزیجات و سایر مواد خوراکی را می‌فروشند باید یه یکی از این بازارچه‌های محلی سر بزنید که تعدادی از آن‌ها در نزدیکی میدان اصلی شهر برپا می‌شوند.

بازارچه‌ی مشهور Dolac  در شمال میدان Jelacic، یکی از قدیمی‌ترین بازارچه‌های شهر است. این بازار به سه قمست تقسیم شده است و در هر کدام از بخش‌ها محصولات مختلفی مثل مواد غذایی تازه، نوشیدنی‌های محلی، روغن زیتون، سوغات و گل به فروش می‌رسد.

این بازار به خاطر بزرگ بودن و تعدد غرفه‌ها و همین‌طور شلوغ بودن بسیار مشهور است. گردشگران در این بازارچه علاوه بر اینکه می‌توانند محصولات تازه‌ی محلی بخرند و سوغات اصیل شهر را پیدا کنند، این فرصت را دارند تا با اهالی شهر از طبقات مختلف اجتماعی از نزدیک آشنا شوند، زندگی اهالی را از نزدیک ببینند و غذاهای خانگی و سوغاتی‌های دست‌ساز عالی را با قیمت مناسب بخرند.

یکی دیگر از بازارهای شلوغ شهر، در میدان Britanski trg برپا می‌شود. هر یکشنبه، نمایشگاه کالاهای آنتیک در این بازار وجود دارد که میزبان علاقه‌مندان است.

راهنمای خرید در زاگرب

مطالب مرتبط:

منبع hupzagreb

دیدگاه