در بهترین استخرهای دنیا شنا کنید

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار چهار شنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
در بهترین استخرهای دنیا شنا کنید

اگر به شنا کردن علاقه‌مند هستید و دوست دارید در مکان‌هایی خاص و عجیب شنا کنید، خود را برای شیرجه رفتن در زیباترین و بهترین استخرهای دنیا، برای یک شنای رویایی آماده کنید.

در تمام دنیا مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری مختلفی وجود دارند که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود هستند یکی از این جاذبه‌های زیبا استخرها هستند. حال اگر این استخرها در مکانی عجیب و رویایی باشد، بدون شک دارای طرفداران بیشتری هستند و همیشه افراد مختلف از تمام دنیا برای شنا کردن در این استخرهای جالب در هر نقطه از دنیا سفر می‌کنند.  

خلیج مارینا (Marina Bay)، سنگاپور

شنا کردن در بهترین استخرهای دنیا

این استخر بزرگ در سنگاپور در ارتفاع ۵۷ متری در بالای هتل مارینای بای‌سان، با مناظری جالب از سراسر شهر، قرار دارد. مساحت این استخر ۴۵,۵۰ مترمربع است و روی برج شمالی هتل قرار دارد. فقط میهمانان هتل مجاز به شنا کردن در استخر و خوردن شیرینی کوکتل در کنار استخر هستند، اما افراد دیگر هم می‌توانند با تهیه بلیط از این منظره دیدن کنند.

 سلجاولج (Seljavallalaug)، ایسلند

سلجاولج (Seljavallalaug)، ایسلند

در جنوب ایسلند، این استخر با ۲۵ متر مساحت در کنار یک کوه ساخته شده است و اغلب توسط مسافران نادیده گرفته می‌شود. باید نیم ساعت در دره رودخانه صخره‌نوردی کرد تا به استخر آب گرم در فضای باز برسید که قدیمی‌ترین استخر ایسلند است و در سال ۱۹۲۳ برای آموزش شنا به مردم محلی ساخته شده است. در حال حاضر این استخر توسط افراد داوطلب اداره می‌شود و استفاده از آن برای عموم آزاد است. اما تعداد بازدیدکنندگان آن کم است، شما می‌توانید حیات‌وحش دریایی (تماشای جلبک) و مناظر کوه‌های برفی را ببینید، همه چیز به خودتان بستگی دارد.

 سیدنی، استرالیا

 سیدنی، استرالیا

در سال ۱۹۲۹، ماموران محلی سیدنی به‌دنبال راهی برای حفظ گردشگران در طول ماه‌های زمستان افتادند. راه‌حل پیشنهادی آن‌ها ساخت یک استخر در فضای باز ساحلی بود که اکنون به‌عنوان «تنها باشگاه شنای زمستانی شناخته شده در جهان» نامیده می‌شود. این استخر بتنی چند درجه‌ای خنک‌تر از دریا است و در روزهای طوفانی، جزر و مد قوی امواج آب روی دیواره‌های استخر نمایان می‌شوند. برای تبدیل شدن به یک عضو رسمی باشگاه باندی ایکبرگ، شما باید در طول زمستان ۳ بار در ماه، یکشنبه‌ها را به استخر رفته و حداقل ۷۵ بار در طول پنج سال به شنا در این استخر بپردازید.

 جزیره فرگوئه، سیشل (Fregate Island, Seychelles)

 جزیره فرگوئه، سیشل (Fregate Island, Seychelles)

خجالتی هستید؟ نیازی نیست که در محیط عمومی شنا کنید. هر یک از ۱۶ ویلای جزیره فرگوئه در سیشل دارای استخرهای مدرن، حمام داغ و حیاط خصوصی هستند. همچنین یک استخر آب شیرین هم دارند. پس از خشک شدن، می‌توانید به اقیانوس هند برای غواصی رفته و شاید بتوانید دلفین یا نهنگ هم ببینید.

 بیشتر بخوانید

جزیره سامویی (Koh Samui)، تایلند

جزیره سامویی (Koh Samui)، تایلند

استخر شنا در هتل‌های کتابخانه‌دار با موزاییک و کاشی‌های قرمز عمقی خود در برابر ساحل شن‌های سفید چوائنگ، منظره‌ای فوق‌العاده ایجاد می‌کند. کتابخانه هتل مجموعه‌ای با بیش از ۱۳۰۰ کتاب برای مطالعه در کنار استخر در اختیار افراد قرار می‌دهد.

 بوداپست، مجارستان

 بوداپست، مجارستان

استخرهای سرپوشیده معدنی اشباع، این حوضچه‌های حرارتی را تشکیل می‌دهند، این قسمت در سال ۱۹۱۸ به‌عنوان بخشی از هتل گالرت در پایتخت مجارستان افتتاح شد. افراد می‌توانند از آب‌های شفادهنده‌ای که از قرن ۱۳ میلادی این چشمه‌ها را پر کرده، استفاده کنند. دمای آب استخر به‌طور طبیعی تا ۱۰۴ درجه فارنهایت می‌رسد. استخر سرپوشیده بوده و معماری جذابی داشته و شامل موزاییک‌های هنری آرنوو، مجسمه‌هایی از سنگ مرمر و ستون‌هایی در زیر پنجره‌های شیشه‌ای شفاف است.

 بالی، اندونزی

 بالی، اندونزی

مهمانان ساکن در هتل باغ معلق بالی در جنگل‌های بالی می‌توانند غروب زیبای خورشید و احتمالا یک میمون را روی درختان ببینید. استخرهای زیبای این منطقه دو لایه به نظر می‌رسند، درختان جنگل‌های بارانی سرسبز در بالا و رودخانه آئون در زیر.

 مائوئی (Maui)، هاوایی

 مائوئی (Maui)، هاوایی

بیش از ۶۰۰,۰۰۰ تکه سفالی، کاشی‌های هبیسکیوس را تشکیل می‌دهند که نقطه کانونی این استخر بزرگ ۵,۰۰۰ مترمربعی به شمار رفته و از لابی گراند ویلیا به طرف ساحل ساخته شده است. بچه‌ها اجازه استفاده از این استخر را ندارند، اما مجموعه‌ای با عمق آب کمتر هم در تفریگاه ویلیا وجود دارد که شامل استخرهای فعال در دره با ۹ لوله پایه متصل به رودخانه فاکس، شش آبشار، آسانسور آبی، سه جکوزی و یک ساحل شنا است.

 سویمه (Sweimeh)، اردن

 سویمه (Sweimeh)، اردن

در طول سال تنها ۱۵ روز در هتل کمپینسکی ایشتر و حدود یک ساعت در امان اردن، باران می‌آید، اما اگر می‌خواهید خیس شوید، گزینه‌های زیادی وجود دارد. استراحتگاه‌هایی در ساحل دریای مرده وجود دارد، پایین‌ترین نقطه زمین که می‌توانید روی آن بایستید، در آنجا شوری آب ۱۰ برابر آب اقیانوس است. شما می‌توانید روی لجن‌های تیره قدم بگذارید و روی آب‌های معدنی دریاچه نمک شناور شوید. بعد از آن می‌توانید از ۹ استخر آب شیرین موجود در فضای باز، با درختان نخل و یک استخر بار زیبا لذت ببرید.

 سان سیمون (San Simeon)، کالیفرنیا

 سان سیمون (San Simeon)، کالیفرنیا

ساخت این استخرها در قلعه هارست با همکاری ویلیام راندولف هارست و معمار جولیا مورگان در سال ۱۹۲۴ آغاز شد. محاسبات و ساخت‌وساز مربوط به تکمیل این پروژه سرمایه‌گذاری ۱۰ سال به طول انجامید. اگرچه نشت آب از استخر بزرگ نپتون باعث بسته شدن آن شده است، اما استخر داخلی سرپوشیده با معماری رومی هنوز هم به‌عنوان یک توقفگاه برای گردشگران به شمار می‌رود. این به‌معنای فعالیت مجدد حمام رومی باستانی با هشت مجسمه از خدایان و ورزشکاران رومی و یونانی است.

 سانتیاگو، شیلی

 سانتیاگو، شیلی

استخر سان الفونسو دل مار در غرب سانتیاگو، تا سال ۲۰۱۵، بزرگ‌ترین استخر در جهان بود، این استخر دارای فضایی برای آرماداهای کوچک و قایق‌های بادبانی و قایق‌های پدالی است. استخر کریستال، که اساسا یک تالاب آهنی است، دارای مساحتی ۲۰ هکتاری بوده که با ۶۶ میلیون گالن از آب اقیانوس آرام پر شده است. عمیق این استخر با یک ساختمان ۱۱ طبقه برابری می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه