با اپلیکیشن Mars Walk روی مریخ قدم بزنید

علی  کماسی
علی کماسی پنجشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
با اپلیکیشن Mars Walk روی مریخ قدم بزنید

آیا شما هم از علاقه‌مندان سفر به فضا هستید؟ اخیرا اپلیکیشنی طراحی شده که به شما اجازه می‌دهد بر روی مریخ قدم بگذارید و اطلاعات بیشتری در مورد فضا کسب کنید.

ناسا قرار است در دهه ۲۰۳۰ تعدادی از انسان‌ها را به مریخ بفرستد. این بدین معنا است که اولین کسی که پا بر روی این سیاره قرمز رنگ می‌گذارد، در حال حاضر زنده است. اما تا پیش از ایستگاه فضایی بین‌المللی، ماموریت‌های انسانی ما به فضا همیشه منتفی می‌شد. اکنون ما چطور می‌توانیم به دیدگاه نسل بعد نسبت به ستاره‌ها ایده ببخشیم؟

اپ مارس واک

بیشتر ما با این فکر بزرگ شدیم که برنامه‌ای مانند ردپای آبی نهایت فناوری آموزشی است. اما حقیقت این است که کودکان امروزی به جای این برنامه‌ها و بازی‌های قدیمی آموزشی، با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی می‌توانند راه رفتن بر روی مریخ را تجربه کنند.

STEM مخفف کلمه‌های science به معنی علم، technology، engineering به معنی مهندسی کردن و mathematics به معنی ریاضیات است. این اصطلاح به وسیله‌ی بنیاد ملی علوم واژه‌گزینی شد و در اوایل ۲۰۰۰ شروع به فراگیر شدن کرد. برای ایالات متحده به عنوان رقابت در مقیاس جهانی، توسعه دادن شغل‌های STEM کمک بسیاری به پدید آمدن تکنولوژی‌های مختلف کرده است. حامیان STEM معتقد هستند که کودکان باید در سنین کم با این موضوعات مواجه‌ شوند. از اهداف STEM این است که آموزش را مناسب سنین، جذاب و مشارکت‌پذیر‌تر کند.

برای این که کودکان بتوانند با STEM سریع‌تر ارتباط برقرار کنند، لاکهید مارتین (Lockheed Martin) برنامه‌ای ساخته است که Generation Beyond نام دارد. از موثرترین قسمت‌های این برنامه شاید اپلیکیشن مارس واک (mars walk) باشد که کمپانی سازنده در موردش می‌گوید:

این اپ سرگرمی‌ای محاوره‌ای و توری علمی است که به وسیله تکنولوژی واقعیت مجازی، قدم زدن بر روی این سیاره قرمز را فراهم کرده است.

اپ مارس واک

زمانی که این اپ را دانلود کردید، گوشی‌تان را به یک هدفون واقعیت مجازی وصل کنید یا اگر نخواستید، می‌توانید بدون هدفون استفاده کنید. بدین وسیله شما می‌توانید روی سطح مریخ که توسط کامپیوتر پردازش و تولید شده است، قدم بزنید. سپس برگردید تا چیزهای بیشتری یاد بگیرید. همچنین یک راوی نیز وجود دارد که از سفرها و ماموریت‌های قبلی به کاربر اطلاعات می‌دهد.

علاوه بر اپ مارس واک برنامه Generation Beyond درس‌های قابل دانلودی را در اختیار معلم‌ها و والدین قرار داده است تا در مورد STEM آگاه‌تر شوند و بتوانند مهارت‌های یادگیری کودکان‌شان را حمایت کنند. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند دیگر باز‌ی‌های محاوره‌ای در مورد فضا‌ را انجام دهند و از ویدئوهای دیگر کاربران استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه