ایلیگان؛ شهر آبشارهای باشکوه

سحر ارجمند
سحر ارجمند دوشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
ایلیگان؛ شهر آبشارهای باشکوه

ایلیگان مرکز استان لانائوی شمالی واقع در کشور فیلیپین است که به دلیل داشتن آبشارهای بسیار، آن را شهر آبشارهای باشکوه می‌نامند. یکی از مشهورترین آبشارهای واقع در شهر ایلیگان، آبشار ماریا کریستینا است.

شهر «ایلیگان» (Iligan)، در منطقه میندانائو شمالی کشور فیلیپین واقع شده است و یکی از بزرگ‌ترین شهرها و مرکز صنعتی جنوب این کشور محسوب می‌شود. صنایع سنگین بسیاری از جمله فولاد، قلع و سیمان و همچنین برق آبی تمام منطقه‌ی میندانائو در این شهر تولید می‌شود. از این‌رو، باعث تعجب است که یک شهر صنعتی مانند ایلیگان به دلیل جاذبه‌ها و زیبایی‌های طبیعی‌اش شناخته شده است.

آبشار تیناگو ایلیگان فیلیپین

این شهر در کنار «دریای بوهول» (Bohol Sea) واقع شده است که به ساحل شمالی جزیره «میندانائو» (Mindanao) می‌رسد و خلیج کوچکی با نام خلیج ایلیگان تشکیل می‌دهد. این خلیج در سمت غربی شهر قرار دارد. در سمت شرقی این شهر زمین مسطح ساحلی وجود دارد که به تپه‌ها و کوه‌های آتشفشانی شیب‌دار منتهی می‌شود. این کوه‌ها محل چشمه‌های سرد و آبشارهای بسیاری هستند.

بیشتر بخوانید:

آبشار ماریا کریستینا فیلیپین

به طور کلی، ۲۳ آبشار در منطقه‌ی شهری ایلیگان وجود دارد که پدیده‌ای نادر در جهان محسوب می‌شود، البته به استثنای همیلتون در کانادا که بیش از ۱۳۰ آبشار دارد.

بیشتر بخوانید:

آبشار ماریا کریستینا فیلیپین

ایلیگان به شهر «آبشارهای باشکوه» شهرت دارد. یکی از مشهورترین آبشارهای این شهر، آبشار ماریا کریستینا در رود «آگس» (Agus) است. گاهی اوقات این آبشارها را «آبشارهای دوقلو» می‌نامند، چرا که دو جریان آب در کنار هم سرازیر می‌شوند. 

بیشتر بخوانید:

آبشارهای ایلیگان فیلیپین

در بالادست، یک نیروگاه برق آبی و یک سد بر روی رودخانه به منظور تنظیم جریان آب وجود دارد. از این رو حجم آب در آبشارها در طول روز تغییر می‌کند. بهترین چشم‌انداز آبشارها در روز یکشنبه است، زمانی که با فشار زیاد در جریان هستند.  

بیشتر بخوانید:

آبشار تیناگو فیلیپین

 آبشار «تیناگو» (Tinago) یکی دیگر از آبشارهای مشهور ایلیگان است.

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه