سفر جاده ای پاییزی، تجربه ای رنگارنگ

سحر مردانه
سحر مردانه یکشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
سفر جاده ای پاییزی، تجربه ای رنگارنگ

پاییز، فصل زیبای برگ‌ریزان است که جاده‌ها نیز رنگی دیگر به خود می‌گیرند. تجربه‌ی سفر در جاده‌های رنگارنگ در این فصل را از دست ندهید.

از اواخر ماه سپتامبر، در اکثر ایالات متحده، تغییر چشمگیر رنگ برگ‌ها آغاز می‌شود و در ماه نوامبر گسترش می‌یابد. این نمایشی زیبا و تماشایی از مادر طبیعت است. در هر زمانی از این فصل، برگ‌ها رنگ خاصی به خود می‌گیرند. اگر می‌خواهید شاهد دیدن این همه زیبایی باشید، باید به دل جاده بزنید.

نیو‌انگلند و اطلس میانه (Mid-Atlantic)

پاییز

هنگامی که شما به تماشای برگ‌ها فکر می‌کنید، احتمالا ابتدا نیو‌انگلند به ذهن شما می‌آید، زیرا یکی از جذاب‌ترین صحنه‌ها در رابطه با شاخ و برگ‌های ریخته شده‌ی پاییزی را به شما ارائه خواهد داد. شاید این موضوع بی‌ارتباط با آب و هوای شمالی منطقه و وجود درختان افرای فراوان، نباشد. رنگ برگ‌ها در این درختان از سبز به سمت پرتقالی درخشان و قرمز متمایل می‌شود.

شمال Maine (یک ایالت در شمال شرقی آمریکا، یکی از شش ایالت نیو‌انگلند)، برگ‌ریزانش از اواخر سپتامبر آغاز می‌شود. علاوه بر این ورمونت، نیوهمپشایر، ماساچوست، ایالت نیویورک و پنسیلوانیا در اواسط ماه اکتبر به این برگ‌ریزان می‌پیوندند.

در بوستون شما می‌توانید در نقاط مختلف، مجموعه‌ای از رنگ‌ها را ببینید. زمانی که از مرکز ماساچوست عبور می‌کنید، درختان انبوهی را خواهید دید و روستایی تاریخی که این فصل را جشن می‌‌گیرد.

در سمت شمال، در تقاطع رودخانه‌ی کانکتیکات (Connecticut)، بین ورمونت و نیوهمپشایر، منظره‌ای زیبا از برگ‌ریزان را خواهید دید. اگر می‌خواهید در این منطقه اقامت داشته باشید، به سایت رسمی گردشگری نیو‌انگلند سری بزنید.

پنسیلوانیا ادعا می‌کند بیش از ۵/۲ میلیون هکتار از جنگل‌ها و پارک‌های این ایالت، از وجود برگ‌های پاییزی منفجر می‌شود. این باعث می‌شود که این ایالت به مقصدی محبوب و پر‌طرفدار برای مشاهده‌ی برگ‌های پاییزی تبدیل شود.

کری فیشر لپور، یکی از مقامات گردشگری دولتی می‌گوید:

پاییز، هنر و آوای بلند پنسیلوانیا است.

در اصل پنسیلوانیا، خانه‌ی فصل پاییز محسوب می‌شود که بیشترین تنوع نسبت به کشور‌های دیگر را دارا است.

میدوست (Midwest)

پاییز

اواسط ماه اکتبر، نخستین زمان برای مشاهده برگ‌های زیبای پاییزی در میدوست است که این رنگ‌آمیزی خیره‌کننده از داکوتای شمالی تا به تپه‌های ویرجینیای غربی کشیده شده است.

میشیگان، شبه جزیره کویینوا (Keweenaw)، به عنوان مقصدی محبوب برای دیدن شاخ و برگ ریخته شده‌ی پاییزی شناخته شده است. در این منطقه نیز ریختن برگ‌ها از اوایل اکتبر آغاز می‌شود. اگر می‌خواهید سفری ماجراجویانه داشته باشید و این امر با ماشین امکان‌پذیر نیست، تور‌های دوچرخه‌سواری و کایاک‌سواری را امتحان کنید. امکان اقامت در کلبه، کابین و خانه‌های روستایی نیز وجود دارد.

سایت گردشگری رسمی میشیگان، «Travel Michgan»، به شدت در حال جذب بازدید‌کنندگان پاییزی است.

دیو لورنز، معاون رئیس جمهور میشیگان، بخشی از شرکت توسعه اقتصادی میشیگان، می‌گوید:

پاییز در میشیگان، فرصتی مناسب برای تعقیب رنگ‌ها و جواهر پنهان‌شده در امتداد جاده‌ و بزرگراه‌ها است.

غرب ویرجینیا به دلیل این که کوه‌ها در همه‌ جا دیده می‌شوند، به منطقه‌ای کوهستانی معروف شده است که تقریبا در تمامی آن، درختان قابل مشاهده هستند. این منطقه در اواسط اکتبر پر از رنگ‌های چشم‌نواز می‌شود.

برای دیدن این مناظر زیبا، دو جاده وجود دارد اما یک راه منحصر به فرد دیگر برای مشاهده درختان رنگارنگ و برگ‌های ریخته شده‌ی پاییزی وجود دارد، آن هم سفر با قطار است. خط اصلی این قطار از چساپیک (Chesapeake) به اوهایو است.

کلرادو (Colorado)

پاییز

بسته به ارتفاعات، رنگ‌های زیبای پاییزی در نهایت به کلرادو می‌رسد. برگ‌ها در اواخر سپتامبر، در منطقه سنگی کلرادو خود‌نمایی می‌کنند و سپس در اواسط اکتبر به دشت‌های شرقی می‌رسند.

پارک ملی کوه راکی (Rocky Mountain National Park)، پارک استس (Estes Park) و شهر گرند‌لیک (Grand Lake)، مسیر‌های عالی برای کسانی است که می‌خواهند نگاهی به تغییرات زیبای برگ‌ها داشته باشند.

یکی از مقاصد مورد علاقه بازدید‌کنندگان پاییز کلرادو، مسیر تاریخی قله به قله در پارک استس است که در سال ۱۹۱۸ ایجاد شده است و مسافران رنگ‌های چشم‌گیر پاییزی را در این مسیر خواهند دید.

مهم نیست که کجا زندگی می‌کنید، در هر جایی که باشید، مطمئنا مناظر تماشایی از برگ‌ریزان و خزان پاییزی در نزدیکی خود خواهید داشت که حتی نیازی به سفر طولانی هم ندارد. این یک راز است که پاییز، اوج نمایش طبیعت است. خود را برای سفری حتی کوتاه آماده کنید، البته قبل از هر برنامه‌ریزی، شرایط آب و هوایی را به خوبی چک کنید.

مطالب مرتبط:

منبع consumeraffairs

دیدگاه