۹ فیلم منتخب اسکار که ماجراجویی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

بهاره غنچه
بهاره غنچه چهار شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
۹ فیلم منتخب اسکار که ماجراجویی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

فیلم‌های برتر سال گذشته جوایز آکادمی در لوکیشن‌هایی فیلمبرداری شده‌اند که برای علاقه‌مندان و گردشگران جذاب خواهد بود.

فیلم‌ها در پس داستانی که روایت می‌کنند، نگاهی به گوشه و کنار شهرها و کشورها نیز دارند. بخشی از گردشگران عموما به لوکیشن‌های فیلمبرداری برترین آثار سفر می‌کنند تا بتوانند گوشه‌ای از فیلم‌ها را احساس کنند. موارد زیادی پیش آمده است که با انتشار یک فیلم یا سریال، یک رستوران یا یک جاذبه گردشگری مورد توجه علاقه‌مندان آن و گردشگران قرار گرفته است. جوایز آکادمی یا اسکار سال گذشته چندین فیلم بی‌نهایت منحصربه‌فرد را منتخب و معرفی کرد که در این مقاله نگاهی به ۹ فیلم برتر این جوایز می‌اندازیم تا لوکیشن‌های فیلمبرداری آن‌ها را بشناسیم.

۱. ورود

بووزمن، مونتانا، آمریکا

فیلم ورود

فیلم ورود محصول سال ۱۳۹۴ کشور آمریکا است که برنده چندین جایزه اسکار شد. این فیلم علمی-تخیلی داستان یک زبان‌شناس را روایت می‌کند که با فرود آمدن دوازده سفینه‌‌ی فضایی در نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا به همکاری با ارتش می‌پردازد تا سر از رمز و راز این اتفاق بردارد. لوکیشن‌های این فیلم در مونتانا فیلمبرداری شده است.

کوهستان بریجر

کوهستان بریجر

با سفر به شهر بووزمن در مونتانا شما می‌توانید به دیدن حیات وحش و طبیعت خارق‌العاده این منطقه بروید. کوهستان بریجر یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن آرامش روح است. این شهر دانشگاهی هر چند که پر شده است از دانشجویان و دانشگاه‌ها اما توسط طبیعتی نفس‌گیر احاطه شده است که برای ماجراجویی بی‌نظیر خواهد بود.

۲. حصارها

پتسبورگ، پنسیلوانیا، آمریکا

فیلم حصارها

فیلم حصارها محصول سال ۱۳۹۴ آمریکا داستان بازیکن حرفه‌ای بیس‌بالی را روایت می‌کند که بازنشسته شده است و به عنوان رفتگر در شهر کار می‌کند. این فیلم منتخب اسکار در شهر پتسبورگ فیلمبرداری شده است.

پیتسبرگ

مرکز تاریخ هینر

شهر پتسبورگ یکی از شهرهای مهم در زمینه توسعه و فرهنگ است. این شهر به عنوان یکی از ۱۰۰ شهر سبز آمریکا معرفی شده و مرکز اولین انجمن جنبش زندگی سبز در جهان است. این شهر علاوه بر توسعه‌های محیطی، به حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی‌اش نیز اهمیت فراوانی می‌دهد. گردشگران می‌توانند به دیدن مرکز تاریخ هینز بروند تا با تاریخ ابداعات پتسبورگ آشنا شوند یا طعم خوش غذاهای مدیترانه‌ای را در رستوران مورسیلا تجربه کنند.

۳. ستیغ جهنمی

اوکیناوا، ژاپن

فیلم ستیغ جهنمی

فیلم ستیغ جهنمی محصول ۱۳۹۴ کشور آمریکا است که داستان واقعی زندگی یک سرباز پزشک در خلال جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. بخشی از فیلمبرداری آن در جزیره ژاپنی اوکیناوا انجام شده است.

ژاپن

آکواریوم چورامی

جزیره ژاپنی اوکیناوا زیستگاه زیباترین صخره‌های مرجانی در دریای شرقی چین است. عاشقان دریا در این مکان می‌توانند غواضی کنند، در ساحل استراحت کنند، به دیدن آکواریوم چورامی بروند یا از پارک یادبود صلح که یکی از مکان‌های جنگی بوده است، دیدن کنند. 

۴. ارقام پنهان

همپتون، ویرجینیا، آمریکا

فیلم ارقام پنهان

فیلم ارقام پنهان محصول ۱۳۹۴ آمریکا داستان واقعی گروهی از زنان آمریکایی-آفریقایی تبار را روایت می‌کند که در انجام اولین ماموریت ناسا همکاری دارند. صحنه‌های این فیلم در شهر ساحلی همپتون فیلمبرداری شده است.

ویرجینیا

مرکز هوا و فضای ویرجینیا

شهر همپتون که به خاطر دانشگاه تاریخی‌اش بسیار شهرت دارد، در مقابل اقیانوس قرار گرفته است و مناظر چشم‌گیری نسبت به اقیانوس دارد. بازدید از مرکز هوا و فضای ویرجینیا و ساحل‌های شهر برای گردشگران جالب خواهد بود.

۵. لالا لند

لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا

فیلم لالالند

فیلم لالا لند محصول ۱۳۹۴ آمریکا داستان عاشقانه‌ای را بین یک نوازنده‌ی پیانو و یک بازیگر بیان می‌کند. این فیلم در لس آنجلس فیلمبرداری شده است.

کافه

کافه لایت‌هوس

در حقیقت این فیلم همانند یک تور گردشگری در شهر لس آنجلس است. گردشگران می‌توانند به بازدید از استودیو مرکزی هالیوود، کافه لایت‌هوس در ساحل هرموسا و رصدخانه گریفیتس در کوه‌های هالیوود بروند.

۶. شیر

کلکته، هند

فیلم شیر

فیلم شیر محصول ۱۳۹۴ آمریکا داستان پسربچه‌ای هندی را روایت می‌کند که در کودکی خانواده‌اش را از دست می‌دهد و خانواده‌ای استرالیایی سرپرستی او را به عهده می‌گیرند. بخش‌هایی از این فیلم در کلکته هند فیلمبرداری شده است.

معبد

معبد پارشناجین

کلکته که عموما به خاطر زاغه‌نشین‌هایش، ترافیک سنگین و شکاف طبقاتی شهرت دارد، می‌تواند برای گردشگران نیز جالب باشد. بازدید از معبد پارشناجین، خانه مادر ترزا و جشن‌های رنگارنگ دیوالی برای گردشگردان تجربه‌ی متفاوتی خواهد بود.

۷. اگر سنگ از آسمان ببارد

پارک ملی بیگ‌بند، تگزاس، آمریکا

فیلم اگر سنگ از آسمان ببارد

فیلم «اگر سنگ از آسمان ببارد» محصول ۱۳۹۴ آمریکا داستان جنایی-سرقتی دارد که زندگی دو برادر را بیان می‌کند که به بانک ایالتی دستبرد می‌زنند. بخشی از این فیلم در بیابان‌های پارک ملی بیگ‌بند فیلمبرداری شده است.

پارک ملی

پارک ملی بیگ‌بند

پارک ملی بیگ‌بند در تگزاس غرب آمریکا زیستگاه ۴۵۱ گونه پرنده و ۵۹ گونه کاکتوس است. این پارک بیابانی با مکزیک مرزهای مشترک نیز دارد. آسمان شب در این پارک بی‌نظیر است.

۸. منچستر کنار دریا

کیپ‌آن، ماساچوست، آمریکا

فیلم منچستر کنار دریا

فیلم منچستر کنار دریا محصول ۱۳۹۴ آمریکا است که داستان مردی را روایت می‌کند که زندگی کسل‌کننده‌ای دارد و پس از مرگ برادرش سعی می‌کند با برادرزاده‌اش ارتباط برقرار کند. این فیلم در ماساچوست فیلمبرداری شده است.

جزیره

جزیره تاچر

جزیره تاچر در ماساچوست و فانوس‌های دریایی دوقلوی آن، رستوران لابسترپل و ساحل زیبای این مکان برای گردشگران جذاب خواهد بود.

۹. مهتاب

میامی، فلوریدا، آمریکا

فیلم مهتاب

فیلم مهتاب محصول ۱۳۹۴ آمریکا داستان زندگی پسر سیاهپوستی را از دوران کودکی تا بزرگسالی روایت می‌کند. این فیلم در میامی، فلوریدا فیلمبرداری شده است.

ساحل میامی

ساحل میامی

ساحل میامی، موزه هنرهای میامی، رستوران آلتر و رستوران پینولاندیا و بسیاری جاذبه‌های گردشگری دیگر در این شهر وجود دارد که برای گردشگران و علاقه‌مندان این فیلم جالب خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه