طوفان ایرما و خسارات آن در جزایر فلوریدا

کسری مجیدی
کسری مجیدی شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
طوفان ایرما و خسارات آن در جزایر فلوریدا

طبیعت همان اندازه‌ای که شگفت‌انگیز است، می‌تواند بی‌رحم و ویرانگر باشد. پیرو وقوع طوفان هولناک ایرما، به مناطقی از فلوریدا سر زده‌ایم.

گاهی طبیعت به همان اندازه‌ای که سخاوت‌مند است، می‌تواند مخرب باشد. پدیده‌های ویرانگر طبیعی که هر از چندگاهی در گوشه و کنار این کره‌ی خاکی رخ می‌دهند، گواهی است برای این موضوع. آمریکای شمالی به واسطه‌ی شرایط اقلیمی، منطقه‌ای است که همواره در معرض گزند طوفان‌های عظیم قرار می‌گیرد.

طوفان ایرما در آمریکا

گردشگران و کسانی که از جنوب فلوریدا در آمریکا بازدید کرده‌اند، سواحل و طبیعت زیبای جزیره‌ی «مارکو» (Marco) در این منطقه را حتما دیده‌اند. سواحل منحصربه‌فردی که تمامی تفریحات و ورزش‌های آبی را در خود جای داده است.

جزیره مارکو در فلوریدا

با این وجود «طوفان ایرما» (Hurricane Irma) تمامی این معادلات را بر هم زد. طوفان قدرتمندی که در روز یکشنبه‌ی پیشین رخ داد و تمامی سواحل جزیره را در نوردید. بر اساس مشاهدات، بادهای ناشی از این طوفان در جزیره‌ی مارکو تا ۲۱۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشت که از قوی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شد.

طوفان ایرما در فلوریدا

پس از فروکش کردن طوفان نیز، سیلی با ارتفاع ۱ تا ۵ متر این منطقه را فرا گرفت. طبق گفته‌های مسئولین عالی‌رتبه‌ی منطقه، خیابان‌های جزیره مانند رودخانه‌ای خروشان شهر را می‌پیمودند. از طرفی در نواحی جنوبی جزیره نیز این موضوع بیشتر شدت داشت.

سیل ناشی از طوفان ایرما در فلوریدا

جزیره‌ی مارکو با جمعیتی نزدیک به ۱۷ هزار نفر توسط پل «ناپل» (Naples) به فلوریدا متصل می‌شود. خوشبختانه میزان مجروحان و آسیب‌دیدگان در این حادثه، کم گزارش شده است. با توجه به توریستی بودن این منطقه، تمامی اماکن گردشگری سعی دارند تا شرایط موجود را سامان‌دهی کنند تا هرچه سریع‌تر وضعیت منطقه بهبود یابد.

طوفان ایرما در فلوریدا

در پی اتفاقات هفته‌ی گذشته، موجی از ابراز احساسات و هم‌دردی برای مناطق طوفان‌زده، از جمله جزیره‌ی مارکو به واسطه‌ی مطرح بودن از لحاظ گردشگری، در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است. همین امر تا حدودی موجب دلگرمی ساکنین و دست‌اندرکاران این مناطق شده است. خاطرات شیرینی که از سواحل و اقامتگاه‌های این جزیره توسط گردشگرانی که از آن دیدن کرده‌اند، دست به دست شده و به بهترین شکل بازخورد مثبت آن به اهالی این جزیره رسیده است.

طوفان ایرما در فلوریدا

در انتها با آرزوی بهبود هرچه سریع‌تر شرایط موجود در این جزیره و دیگر مناطق خسارت‌دیده، توجه شما را به ویدیویی از تصاویر طوفان ایرما جلب می‌کنیم.

لینک دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه