رودخانه کانیو کریستالس، رودخانه رنگین کمانی در کلمبیا

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی دوشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
رودخانه کانیو کریستالس، رودخانه رنگین کمانی در کلمبیا

رودخانه کانیو کریستالس در کشور کلمبیا قرار دارد. این رودخانه با رودخانه‌های معمولی تفاوت دارد و به دلیل رنگ متفاوت به رودخانه رنگین‌کمانی معروف شده است.

اگر از رفتن به کنار رودخانه‌های معمولی خسته شده‌اید و می‌خواهید رودخانه‌ای شگفت‌انگیز را از نزدیک ببینید، رودخانه کانیو کریستالس از نمونه‌های خاص است که ارزش دیدن  دارد. کانیو کریستالس در شهرستان متا در کلمبیا قرار دارد.

برای دیدن این رودخانه رنگی باید از رشته‌کوه‌های آند گذشت تا به دشت لانوس رسید. پس از گذشتن از دشت سرسبز لانوس می‌توان رودخانه مشهور کانیو کریستالس را مشاهده کرد. کانیو کریستالس در محدوده کوهستانی دلا ماکارنا قرار دارد. این رودخانه به رودخانه رنگین‌کمان معروف است. در سطح آب کانیو کریستالس رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، زرد، سیاه و آبی دیده می‌شود.

دریاچه کانیو کریستالس

نکته جالب اینجا است که اگر در هر فصلی از سال به کانیو کریستالس بروید بارنگ‌های متنوعی روبه‌رو می‌شوید. از اوایل تابستان تا اواخر پاییز رنگ رودخانه به سمت قرمزی و زردی می‌رود و هرچه به پاییز نزدیک‌تر می‌شویم این رنگ بیشتر به سمت زرد و نارنجی می‌رود.

دریاچه کانیو کریستالس

دلیل رنگین بودن این رودخانه، رشد گیاهی خاص در بستر رودخانه است. این گیاه «ماکارنیا کلاویگرا» نام دارد. این منطقه در دنیا تنها محدوده‌ای است که گیاه خاص ماکارنیا رشد می‌کند و در هیچ کجای دیگر نمی‌توان نمونه این گیاه را پیدا کرد.

دریاچه کانیو کریستالس

اکوسیستم این منطقه به‌ گونه‌ای است که شرایط برای رشد این گیاه بسیار مساعد است. هوای این محدوده بسیار سرد است و هرگونه تابش مستقیم آفتاب می‌تواند برای گیاهان این منطقه مضر باشد.

دریاچه کانیو کریستالس

در شهر پنجین در کشور چین هم ساحلی با نام ساحل سرخ وجود دارد که البته نوع گیاهی که در این ساحل رشد می‌کند با گیاه ماکارنیا متفاوت است.

دریاچه کانیو کریستالس

تا سال‌های پیش منطقه رودخانه کانیو کریستالس امن نبود و سربازان غیرنظامی این منطقه را در دست داشتند ولی امروز دولت کلمبیا از این محدوده به‌رخوبی محافظت می‌کند و گردشگران می‌توانند با خیالی آسوده از مناظر زیبای این رودخانه لذت ببرند. محدودیت‌هایی برای بازدید از رودخانه در نظر گرفته‌رشده است تا آسیبی به محیط‌رزیست این منطقه وارد نشود. در هر بازدید تنها ۷ توریست اجازه ورود به منطقه را دارند و در روز تعداد ۲۰۰ توریست از این رودخانه دیدن می‌کنند.

موقعیت رودخانه کانیو کریستالس در نقشه

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه