آنپینگ، طولانی‌ترین پل باستانی چین

بهاره غنچه
بهاره غنچه سه شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
آنپینگ، طولانی‌ترین پل باستانی چین

یکی از جاذبه های گردشگری کشور چین، پل‌های متفاوت و خاص آن است. با کجارو همراه باشید تا طولانی‌ترین پل باستانی این کشور را بشناسیم.

چین یکی از معدود کشورهایی است که  پل‌های طولانی ماشین‌رو، راه‌آهن تاریخی و مدرن بسیاری دارد. چندی پیش بود که طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان در این کشور افتتاح شد اما بد نیست تا قدیمی‌ترین پل طولانی این کشور را هم بشناسیم. پل آنپینگ، دو استان جینجیانگ و نان‌آن را به هم متصل می‌کند و در غرب شهر فوجیو قرار دارد. این پل زیبا متعلق به قرن دوازدهم می‌باشد و به پل وولی نیز شهرت دارد.

پل چین

سازه‌ی این پل از بلوک‌های سنگی بزرگ است. طول آن حدودا ۲ کیلومتر است که تقریبا اندازه طول پل کنستانتین بر روی رود دانوب در اروپا است. پل کنستانتین با اختلاف کمی از این پل طولانی‌ترین پل باستانی جهان به شمار می‌رود. تا سال ۱۲۸۴ پل آنپینگ در چین طولانی‌ترین پل بود. نام این پل از شهری در کنار آن گرفته شده است. شهر آنهی که معروف به آنپینگ نیز بوده است در شرق رودخانه‌ای قرار دارد که این پل بر روی آن ساخته شده است. پل آنپینگ بر روی رودخانه شیجینگ قرار دارد و دو شهر آنهی از استان جینجیانگ در شرق رودخانه و شهر شیتو از استان نان‌آن در غرب رودخانه رو بهم متصل می‌کند.

پل چین

ساخت این پل در حدود سالهای ۵۱۶ تا ۵۲۹ در طی سلسله سونگ جنوبی طول کشیده است. این پل شامل ۳۳۱ قطعه سنگ گرانیتی است که بزرگ‌ترین آن‌ها ۲۵ تن وزن دارد. در دو طرف پل ستون‌های سنگی چینی پاگودا به صورت متقارن قرار گرفته است.

پل چین

در ابتدا پل ۱۵۰ متر طولانی‌تر بوده است اما باگذشت زمان و کناره‌گیری رودخانه از طول آن کاسته شده است. هم‌چنین ۵ اتاقک برای استراحت مسافران داشته است که در حال حاضر فقط یکی از آن‌ها باقی‌مانده است. باتوجه به ساخت یک بزرگراه جدید بر روی این رودخانه از این پل دیگر استفاده‌ای نمی‌شود و به عنوان یک میراث تاریخی ملی از آن محافظت می‌شود.

پل چین

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه