حمل و نقل عمومی در وارنا، بلغارستان (قسمت اول)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
حمل و نقل عمومی در وارنا، بلغارستان (قسمت اول)

حمل و نقل عمومی در وارنا، بلغارستان از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده است تا مسافران و گردشگران را در سریع‌ترین زمان و با امنیت و آرامش به مقصد برساند. با کجارو همراه باشید.

وارنا دارای یک شبکه حمل و نقل عمومی، متشکل از اتوبوس‌ها، ون‌ها و واگن‌های برقی است که از ساعت ۰۵:۰۰ تا ۲۳:۰۰ خدمت‌رسانی می‌کنند. تعرفه‌ها مناسب بوده و ۱ واحد (۲۱۰۰ تومان) توسط فروشندگان حاضر در باجه‌های بلیط فروشی، به فروش می‌رسد. باید تا رسیدن به مقصد، بلیط را نزد خود نگه دارید، زیرا گاهی به صورت تصادفی بلیط‌ها را چک می‌کنند. توجه داشته باشید که در تابستان‌ها، بعد از ساعت ۲۳، ون‌های کوچک در کلیه خطوط خدماتی حضور دارند.

حمل و نقل عمومی در وارنا

حمل و نقل عمومی در وارنا، بلغارستان

خطوط اصلی

# ۴۰۹ آکساکوو - فرودگاه وارنا - بلوار ول.وارنچیک - پایانه اتوبوس رانی - کلیسای جامع وارنا - دلفیناریم - ساحل سنت کنستانتین - ساحل شن های طلایی؛

# ۱۴ املاک مسکن ولادیسلاووو - بلوار اسلیونیتسا - بازار مرکزی - کلیسای جامع وارنا - دانشگاه اقتصاد - دلفیناریوم - ایستگاه اتوبوس «پچوکا»؛

# ۳۱ ایستگاه راه‌آهن - کلیسای جامع وارنا - میدان سائدیننیه - ساختمان وینتزا؛

# ۸۱۰۸ کلیسای جامع وارنا - ساحل کنستانتین؛

# ۹۱۰۹ کلیسای جامع وارنا - ساحل سنت کنستانتین - ساحل شن‌های طلایی؛

# ۳۰۹ ایستگاه راه آهن - بلوار پریمورسکی - دانشگاه اقتصاد - ساحل شن‌های طلایی؛

# ۲۲۴۱ ساختمان ولادیسلاوودو - پایانه اتوبوس‌رانی - کلیسای جامع وارنا - ایستگاه راه‌آهن.

فرودگاه وارنا

حمل و نقل عمومی در وارنا، بلغارستان

فرودگاه وارنا در شمال شرقی بلغارستان واقع شده و جزو فرودگاه‌های مجهز به شمار می‌رود، این فرودگاه، به فرودگاه‌هایی مانند فرودگاه صوفیه، وین، استانبول، مسکو، بلگراد و تل‌آویو پرواز داشته و متصل است. این فرودگاه در ساحل شمالی دریای سیاه واقع شده و حدود ۸ کیلومتر از شهر وارنا فاصله دارد. وارنا جزو مقاصد توریستی مهم به شمار رفته و نقطه شروع همه تفرجگاه‌های موجود در ساحل دریای سیاه بلغارستان شمالی، مراکز تجاری و دانشگاه‌های مهم، بندرگاه و مرکز فرماندهی نیروی دریایی بلغارستان و بازرگانان دریایی به شمار می‌رود.

حمل و نقل عمومی در وارنا، بلغارستان

موقعیت جغرافیایی مناسب و ترکیبی از مسیرهای هوایی، دریایی، خطوط راه‌آهن و حمل و نقل جاده‌ای، فرصت‌های زیادی برای انجام حمل و نقل‌های بین‌المللی فراهم کرده و تعداد قابل توجهی از پروازهای گردشگری را در طول تابستان در بر گرفته و همچنین مسیرهایی برای خطوط هوایی منظم در طول سال فراهم می‌کند. فرودگاه وارنا تأثیر زیادی بر توسعه شبکه‌های حمل و نقل، گردشگری و تجاری در این منطقه دارد.

حمل و نقل عمومی در وارنا، بلغارستان

در ۱۵ آگوست ۲۰۱۳، یک پایانه مسافرتی مدرن و جدید به اسم "Fraport Twin Star Airport Management AD" در فرودگاه وارنا افتتاح شد. سرمایه‌گذاری روی "Fraport Twin Star Airport Management AD " در پایانه ۲ و زیرساخت‌های مربوطه با بیش از ۷۵ میلیون BGN هزینه، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در طول دهه گذشته است.

پایانه جدید دارای مکان‌هایی بزرگ برای مسافران ورودی و خروجی، سیستم‌های مدرن برای دسترسی به مسافران و بارها، مناطق تجاری جذاب و همچنین فضاهای استراحت در فضای آزاد است. این پایانه حاصل همکاری طراحان مشهور دنیا بوده و سبک مدرن را با عناصر سنتی معماری و طبیعت بلغارستان ترکیب کرده است. هدف آنها از این کار، حفظ روحیه خوش‌گذرانی مسافران در طول اقامت خود در این فرودگاه است.

 اطلاعات تماس

Fraport Twin Star Airport Management AD

فرودگاه وارنا، ۹۰۰۰، وارنا

اطلاعات پرواز: ۳۲۳ ۵۷۳ ۵۲ ۳۵۹+

گم شده و پیدا شده ها: ۴۲۳ ۵۷۳ ۵۲ ۳۵۹+

 اتاق ویژه: ۴۶۰ ۵۷۳ ۵۲ ۳۵۹+

خدمات تاکسی رانی

حمل و نقل عمومی در وارنا، بلغارستان

از آغاز سال ۲۰۱۷ خدمات تاکسی‌رانی در فرودگاه وارنا به شرکت تاکسی Triumf Taxi، بزرگ‌ترین و سریع‌ترین شرکت در بخش بلغارستان شرقی، واگذار شده است. قیمت این تاکسی‌ها برای هر مسیر تقریبا ۹۳,۰۰۰ تومان است. می‌توان تاکسی‌ها را در ایستگاه تاکسی موجود در مقابل ساختمان پایانه پیدا کرد.

انتقال

اگر دوست ندارید از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید و تمایلی به استفاده از تاکسی ندارید، می‌توانید از خدمات شرکت انتقال که در فرودگاه موجود است و شما را به مقصد مورد نظر می‌رساند، استفاده کنید. شرکت انتقال یک راننده حرفه‌ای برای انتخاب شما ارسال خواهد کرد. حتی می‌توانید در هنگام رزرو تاکسی، درخواست صندلی ایمنی برای کودک بدهید تا بتوانید به همراه کودک خود مسافرت کنید.

اجاره ماشین در فرودگاه وارنا

حمل و نقل عمومی در وارنا، بلغارستان

می‌توانید خودتان به طور مستقیم در فرودگاه، یک اتومبیل از یکی از دفاتر شرکت‌های اجاره ماشین مانند Avis ،Europcar ،Sixt و غیره اجاره کنید. دفاتر اجاره اتومبیل در ورودی‌ها واقع شده‌اند. با این حال، بهترین راه برای اجاره ماشین، آنلاین اجاره کردن آن است، زیرا شما را از ایستادن در صف نجات می‌دهد.

اجاره اتوبوس در فرودگاه وارنا

حمل و نقل عمومی در وارنا

در صورت سفر در قالب گروه‌های بزرگ، باید قبل از مسافرت، به فکر اجاره یک اتوبوس باشید، زیرا آژانس‌های اجاره می‌توانند تمام جزئیات را آماده کرده و با برگزاری یک جلسه به شما مشاوره دهند و قسمت‌های مختلف فرودگاه را به شما معرفی کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه