۱۲ ساعت در آوینیون فرانسه؛ یادگاری از قرون وسطی

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
۱۲ ساعت در آوینیون فرانسه؛ یادگاری از قرون وسطی

شهر آوینیون در جنوب فرانسه با بناهای تاریخی خود شگفتی‌های بسیاری برای کشف کردن دارد. همراه کجارو شوید تا بیشتر با این شهر آشنا شوید.

می‌توانید عطر گیاه«اسطوخدوس» (lavender) را استشمام کنید؟ باد میسترال را روی صورت خود احساس می‌کنید؟ باد میسترال از بادهای محلی است که در مناطق جنوبی فرانسه در مواقعی مشخص از سال می‌وزد.  ما در «پروانس» (Provence) هستیم، منطقه‌ای زیبا در فرانسه که از میان کوه‌ها تا ساحل دریا گسترده شده است. این منطقه در واقع بیشتر شبیه به آنچه که از فرانسه در کتاب‌های قدیمی خوانده‌اید و تصور کرده‌اید است.

مزرعه اسطوخدوس

مزرعه اسطوخدوس در جنوب فرانسه

«آوینیون» (Avignon) ممکن است که رایج‌ترین مقصد سفر نباشد، اما یکی از ارزشمند‌ترین‌ها است. اگرچه این شهر بزرگ نیست و طبق آخرین آمارها تنها ۹۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند ولی در تاریخ و فرهنگ غنی است. تقریبا ۱۲هزار نفر از ساکنان آن همچنان در بناهای قرون‌وسطایی بدون هیچ مشکلی، زندگی می‌کنند. و در درون این کوچه‌هاست که ما ۱۲ ساعت آینده را با کشف بهترین‌ها خواهیم گذراند.

شهر آوینیون

گشت‌وگذار این شهر تقریبا باید با پای پیاده انجام شود و فقط راه خود را از میان خیابان‌های پرپیچ‌وخم پیدا کنید. و هر زمانی که گم شدید، تنها کافی است به‌دنبال قصر پاپال (Papal Palace) بگردید که از بیشتر نقاط شهر قابل رویت است.

قصر پاپال

هفت پاپ در این دژ عظیم مستقر بوده‌اند که آوینیون را برای مدت زمان کوتاهی به مرکز جهان کاتولیک بدل کرده بوده است. ساعت‌ها دوباره به‌آرامی جلو می‌روند، و آن را به مقصدی جذاب برای رمزگشایی تبدیل می‌کنند. مقدار زیادی از چهره‌ی جادویی شهر از متراکم بودن آن نشات می گیرد.

دژ آوینیون

سالی یک بار، آوینیون در حقیقت بخشی از شکوه گذشته خود را در طی برگزاری یکی از بزرگترین جشنواره‌های هنری جهان به دست می آورد. در طول فستیوال سالانه‌ی آوینیون در ماه ژوئیه، دنیای هنر و تئاتر برای یکی از بزرگترین جشنواره‌های هنری در جهان، در این شهر گرد هم می آیند. اگر در این زمان به این شهر سفر کنید قطعا با انبوه گردشگران از اقصی نقاط جهان روبه‌رو خواهید شد.

پس از آن، Pont d’Avignon مشهور وجود دارد، پلی که بسیاری از ما قطعا تصاویر آن را در جاهای مختلف دیده‌ایم و بازدید از آن یکی از فرصت‌های کم نظیر برای هر گردشگری است.

برای سفر به آوینیون، بهترین انتخاب سفر ریلی است چون در طی مسیر می‌توانید شاهد مناظر طبیعی محصور کننده مناطق جنوبی فرانسه باشید.

بیایید ۱۲ ساعت را در آوینیون بگذرانیم!

ساعت۹؛ بازار Les Halles

آوینیون

بیایید روزمان را با کمی گردش پیش از صبحانه آغاز کنیم. بازار Les Halles در آوینیون، یک گنجینه‌ی ارزشمند از انواع محصولات در منطقه ی پروانس است. دست فروشان سبزیجات، گیاهان محلی و گوشت می فروشند، همچنین زیتون، روغن و هر چیز مربوط به گیاه اسطوخدوس نیز پیدا می‌شود چراکه منطقه پروانس در جنوب فرانسه قطب تولید گیاه اسطوخدوس در جهان است. از همین جاست که سرآشپز‌های آوینیون، محصولات مورد نیاز خود را خریداری کرده و در ادامه‌ی روز برای پختن غذاهای رایج خود به کار می‌برند.

آوینیونبازار در یک ساختمان بزرگ و مدرن در مرکز شهر قرار داده شده است و نمای خارجی آن با گیاهان و خزه ها پر شده است که آن را از معماری سنتی اطراف آن متمایز می‌کند. یک بازارچه‌ی دست دوم اغلب در میدان رو‌به‌روی آن برپا می‌شود. زمان خود را صرف گردش در سالن‌های زیاد داخلی و خارجی کرده و با نفس عمیق اشتهای خود را باز کنید. حالا نوبت صبحانه است.

۹:۳۰صبح ؛ Mélido

آوینیون

درست در کنار Place Pie، در مقابل آکادمی موسیقی، این سالن محبوب چای و شیرینی قرار دارد. ملیدو (Mélido) یک کار و بار خانوادگی است و محیط بسیار صمیمی و دوستانه‌ای دارد.شما می‌توانید یک کرواسان (نوعی نان فرانسوی) یا هر چیز دیگری که برای صبحانه دوست دارید را بردارید، و همراه یک قهوه یا چای داغ میل کنید. در فصل تابستان، می‌توانید بیرون بنشینید، و در هوای سرد می‌توانید یکی از گوشه‌های دنج در کنار پنجره‌های بزرگ را انتخاب کنید.

فرانسه

جو اینجا شلوغ ولی آرامش بخش است، بسیاری از محلی‌ها و دانشجویان دانشگاه موسیقی بارها از خیابان عبور کرده و به کافه می آیند. اگر به زبان فرانسه آشنایی دارید می‌توانید یک روزنامه را از قفسه بردارید و برای ساعتی از آداب و رسوم صبحانه ی فرانسوی لذت ببرید.

پس از آن، از میان خیابان‌های پیچ در پیچ مرکز شهر آوینیون گذر کرده و به‌سمت قصر پاپال بروید.

۱۰:۴۵ صبح؛ قصر پاپال

قصر پاپال فرانسه

هیچ راهی وجود ندارد که شما این شگفتی معماری را از دست بدهید. قصر پاپال بر فراز بسیاری از شهرک‌های قدیمی آوینیون بالا می‌رود . شما می‌توانید وارد ساختمان شوید و گردشی در قصر انجام دهید، اما ۲۰ اتاقی که برای عموم در دسترس هستند، خالی هستند (بیشتر لوازم در زمان انقلاب فرانسه گم شدند).در داخل ساختمان، نقاشی‌های دیواری ارزشمند و تاریخی برای مشاهده وجود دارند، پس بهتر است با خرید بلیط ورودی از داخل بنا بازدید کنید.

اما در این راهنما، ما به‌جای آن بر باغ تمرکز خواهیم کرد. پله هایی را که به پشت ساختمان اصلی قصر راه دارند را پیدا کنید و مسیر خود را به‌سمت بالای تپه دنبال کنید. این یک مسیر با شیب تند است، که واقعا ارزش دارد آن را طی کنید.

آوینیون

این باغ‌ها واقعا ارزش گشت‌و‌گذار و صرف وقت را دارند و چیز های زیادی برای کشف کردن وجود دارد. شما بلافاصله وقتی به بالای تپه می‌رسید متوجه خواهید شد که چرا چنین مکانی روی یک تپه ی عظیم در بالای شهر، انتخاب شده است و چرا این مکان مناسب برای یک قصر است. شما می‌توانید تا دوردست‌ها را ببینید و همچنان در اینجا احساس امنیت کنید. مکان های مختلف برای تماشا به شما این شانس را می‌دهند که مناظر اطراف را ببینید. مجسمه هایی که در اطراف پارک پراکنده شده‌اند، راهرو‌های فراوان و حتی یک غار با آبشاری پنهان نیز وجود دارند. از این بالا، اینجا همچنین مکانی فوق‌العاده برای دیدن پل مشهور آوینیون است، هنگامی که به‌سمت پایین نگاه می‌کنید، اندکی به‌سمت چپ شما است.

Pont Saint-Bénézet اکنون در ویرانه‌ها قرار دارد و در نیمه‌ی راه رود «رون» (Rhône) واقع شده است. این محل زمانی آوینیون (و برج مراقبت قصر پاپال) را به Île de la Barthelasse ،جزیره‌ای که مقصدی محبوب برای مردم شهر به‌منظور رفع خستگی بود، متصل می‌کرد. پل مشهور، با طول ۹۰۰ متر، در گذشته از طولانی ترین پل ها در نوع خود در اروپا بود.

پل

اگر می‌خواهید به آن دست یابید، باید یک بلیط در ورودی قصر تهیه کنید.

۱۲:۳۰ ظهر؛ رستوران Subito

رستوران

پس از گردش و پیاده روی فراوان، اکنون زمان ناهار است. برای این منظور، راه خود را به‌سمت Rue Saint-Etienne در پشت Place du Palais و نزدیک به قصر پاپال پیدا کنید.

سوبیتو (Subito) یک رستوران کوچک با میز و صندلی های بسیار اندک است، و همیشه در زمان ناهاربسیار شلوغ است. صاحب اینجا، غذا های ایتالیایی خانگی ارائه می‌کند و لیست غذا هر روز تغییر می‌کند. این یک رستوران ساده است که به خاطر غذاهای تازه، قهوه ی خوب و قیمت‌های پایین آن، موردعلاقه ی محلی هااست. شما می‌توانید هر نوعی از غذا های تازه با پاستا را در اینجا پیدا کنید!

سپس، به‌سمت Rue Joseph Vernet رفته و در Rue du Portail Boquier به‌سمت راست پیچیده و سپس وارد Rue Violette شوید.

۱:۴۵بعدازظهر؛ Collection Lambert En Avignon

آوینیون

از دهه ی ۱۹۶۰، «ایوان لمبرت» (Yvon Lambert) یکی از مجموعه‌داران هنری موفق با یک گالری بزرگ در پایتخت فرانسه است. در زمان انتخاب آوینیون به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۰۰، او تصمیم گرفت که آثارش را در Hôtel de Caumont، یک خانه شهری مربوط به قرن هجدهم، به نمایش بگذارد. یک کمک مالی جدید از کار های هنری، دلیلی برای یک نوسازی عظیم و گسترش اخیر این مکان بود.

مجموعه ی لمبرت، ویترین شگفت انگیزی از هنر مدرن است، از نقاشی ها و هنر خاکی گرفته تا عکاسی و چیدمان ویدئو. این نوعی از نمایشگاه است که شما هرگز انتظار نداشتید که آن را در شهری به کوچکی آوینیون بیابید، ولی این کاملا با جو آرامش بخش شهر متناسب است. در میان آثار نام هنرمندان مشهور بسیاری را می‌توان دید و علاقه‌مندان به آثار هنری قطعا شگفت‌زده خواهند شد.

۴ بعدازظهر؛ کتابفروشی L’Ami Voyage En Compagnie

آوینیون

پس از گشت‌وگذار و بازدید از آثار هنری زمان آن رسیده است که کمی استراحت کنید. پس بیایید یک زمان قهوه خوردن کوتاه را داشته باشیم پیش از آن که خرید کردن را آغاز کنیم. L’Ami Voyage en Compagnie یک مکان نادر است، یک کافه ی جذاب در طبقه ی همکف و یک کتابفروشی قدیمی در طبقه ی اول. یک اسپرسوی قوی سفارش دهید (یا هر چیز دیگری که شما را سر حال می آورد) و تکیه دهید، می‌توانید صحبت کوتاهی با صاحب خوشروی آن که معمولا همان حوالی است، داشته باشید. اگر کتاب های قدیمی چیزی هستند که شما از آن لذت می برید، فراموش نکنید که به طبقه ی بالا سر بزنید.

۴:۱۵بعدازظهر؛ زمان خرید

آوینیون

برای شهری با اندازه ی آوینیون، جالب توجه است که اینجا چه تعداد مغازه ی بزرگ پیدا خواهید کرد. از Rue de la République ، خیابان اصلی آوینیون با فروشگاه‌های زنجیره ای مدرن صرف‌نظر کنید و به‌جای آن روی Rue Joseph Vernet، Rue de la Petite Fusterie و خیابان‌های اطراف آن‌ها تمرکز کنید. اینجا، شما مجموعه ی برندهای شناخته شده فرانسوی را پیدا خواهید کرد و بوتیک‌های منحصر‌به‌فردی را پیدا خواهید کرد.

۴:۳۰ بعدازظهر؛ فروشگاه Goods & Shoes

آوینیون

در Rue de la Petite Fusterie کالاها و کفش‌ها را خواهید یافت، یک مغازه کوچک که دقیقا آنچه نامش می‌گوید را می فروشد، کفش‌های عالی برای مردان و برخی اجناس دیگر.کفش ها توسط برند های موروثی مانند Red Wind یا Mark McNairy بوده و کیف هایی که به فروش می رسند، متعلق به Filson هستند.

فروشگاه

طراحی هایی از Barbour و Stetson روی قفسه ها هستند، و صندلی های قدیمی آرایشگاه، حس نوستالژی را تحریک می‌کنند.

۴:۴۰ بعدازظهر؛ فروشگاه Galerie ۵۶۷

فرانسه

فقط چند قدم پایین‌تر در خیابان، Galerie ۵۶۷ قرار دارد، یک مغازه ی عجیب که گالری هنر قطعه است، فروشگاه قطعات مبلمان با انتخابی فوق‌العاده.زمانی که پاریسی ها در تابستان برای جشنواره در آوینیون جمع می‌شوند، بسیاری از آن‌ها به اینجا می آیند تا به طریقی متفاوت، اشیایی که به‌سختی به دست می آیند را برای خانه های خود تهیه کنند.

تمرکز در اینجا روی مبلمان و اشیایی متعلق به قرن بیستم است. تمام وسایل، زیبا و در وضعیتی بی نظیرهستند.، پس نگاهی به آن‌ها بیندازید.

۵ بعدازظهر؛ فروشگاه لباس The Next Door

فروشگاه لباس

نکته ی جذاب در سفر کردن به مکان های خارجی، کشف چیز هایی است که انتظار آن‌ها را ندارید. احتمالا تا پیش از اینکه به اینجا بیایید اهمیت چندانی به آوینیون نمی دادید. اینجا، در این شهرک قرون‌وسطایی کوچک در وسط پروانس، دو تا از بهترین مغازه‌های لباس مردانه وجود دارد که شاید تابه‌حال در هیچ کجای دیگر ندیده‌اید. هر دوی آن‌ها توسط یک گروه از طراحان مشتاق اداره می‌شود که عاشق کارشان و شهری که در آن هستند، هستند.

فروشگاه لباس

فروشگاه The Next Door دارای زمینه ای در لباس خیابانی و لباس اسکیت است.این فروشگاه در محل یک مغازه ی اغذیه فروشی سابق بریتانیایی واقع شده است. صاحبان دکور قدیمی آن را حفظ کرده و آن را با بهترین برند های موجود پر کردند.

اینجا شما مجموعه ی بزرگی از کفش‌های ورزشی، شلوار های جین فراوان و برند های کلاسیک را خواهید یافت.

۵:۱۵بعدازظهر ؛ فروشگاه Acte ۲

آوینیون

فروشگاه Acte ۲ در محل یک تئاتر قدیمی و دوست داشتنی بازسازی شده مشرف بر Place Crillon قرار دارد و این مغازه بر حوزه های بالاتری از مد مردانه تمرکز می‌کند.این مجموعه به‌راحتی می‌تواند با هر فروشگاه مد در یک شهر بزرگ رقابت کند، در حالی که جو آن آرام و در عین تعجب مناسب آوینیون است.

فروشگاه

همچنین تعدادی لوازم‌خانگی و مبلمان از Galerie ۵۶۷، محصولات مراقبت از پوست و شمع هایی از برندهای مطرح برای نمایش وجود دارد. تعداد زیاد لوازم چوبی و گیاهان، محیط مغازه را ارگانیک می‌کنند. اگر سوالی داشتید، در پسیدن از کارکنان شک نکنید. آوینیون پاریس نیست، پس برخورد سرد و گاهی اوقات متکبرانه ای که برخی از فروشندگان در پایتخت ترویج می‌کنند، در اینجا کاملا بی مورد است.

۶عصر؛ فروشگاه CQFD

آوینیون

ایستگاه پایانی در فهرست خرید ما، فقط یک پیاده روی کوتاه فاصله دارد. CQFD یک فروشگاه مفهومی زیبا است که لوازمی برای خانه، اسباب‌بازی های محبوب و یک مجموعه ی کوچک از لباس های فرانسوی را به فروش می‌رساند. اکثر مبلمان های اینجا نیز قابل خریداری است.

کارت پستال ها و عکس های چاپی آن‌ها به‌عنوان سوغاتی های عالی و جذاب به کار می روند.

۶:۳۰ عصر؛ La Mirande

هتل

زمان استراحت فرا رسیده است.آوینیون تا حدی یک شهر کلاسیک است، پس بهترین انتخاب برای اقامت می‌تواند یک هتل کلاسیک باشد. La Mirande دقیقا همان است. معماری کلاسیک و خاص این هتل را در هیچ شهر دیگری نمی‌توانید پیدا کنید.

برای مدتی استراحت کنید پیش از آن که یک بار دیگر برای شام بیرون بروید.

۸شب؛ رستوران Le Barrio

آوینیون

درست مانند بقیه ی رستوران هایی که امروز آن‌ها را دیدیم، Le Barrio موردعلاقه ی محلی هاست. وقتی آن جا باشید، دانستن دلیل آن آسان است. مبلمان نامتناسب یک حس جذاب و آرامش بخش را منتقل می‌کند و دیوار های سفید نیز به این حس کمک می‌کنند. در کمال سادگی این رستوران، می‌توانید غذایی با طعم فوق‌العاده را تجربه کنید.

آن چیزی که در منو آمده، روزانه تغییر می‌کند، و با توجه به اینکه فصل چه چیزی است غذاهای متنوعی را شامل می‌شود. بعضی از غذا های اصلی، برگر و غذای روز هستند. طعم یک غذای لذیذ فرانسوی می‌تواند پایان خوبی برای یک روز گردش در شهر تاریخی آوینیون باشد.

شما ۱۲ ساعت را در آوینیون گذراندید!

مطالب مرتبط:

منبع 12hrs

دیدگاه