معبدی معلق در کوه هنگ شان، چین

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
معبدی معلق در کوه هنگ شان، چین

چین کشوری با شگفتی‌های فراوان و عجایب بسیار است. این کشور با فرهنگ غنی و گذشته باستانی خود معابد باشکوه بسیاری دارد. در این مقاله از کجارو قصد داریم به معرفی معبدی معلق و زیبا در چین بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

سرزمین چین کشوری با جاذبه‌های فراوان است و با داشتن تاریخ کهن خود امروزه به یکی از کشورهای پربازدید در دنیا تبدیل شده است.

یکی از جاذبه‌های چشم‌گیر چین معابد باشکوه آن در بخش‌های مختلف این کشور است و هر کدام با داشتن معماری‌های فوق‌العاده، داستان‌های بسیاری برای بازدیدکنندگان خود دارند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی معبدی شگفت‌انگیز در چین بپردازیم که گویی در بین زمین و آسمان معلق است و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. این معبد در کوه هنگ شان و در استان «شانسی» (Shanxi) که در بخش شرقی چین قرار دارد.

با ما همراه باشید تا به بخش‌های این معبد سفر کنیم و با قدم زدن در آن و دیدن معماری بی‌نظیرش و همچنین دیدن چشم‌انداز مناظر اطرافش میزان آدرنالین خود را افزایش دهیم و سفری متفاوت را تجربه کنیم.

معبد معلق چین

معبد معلق بر روی یک صخره در کوه «هنگ شان» (Hengshan) در دره اژدهای طلایی با معماری خاص واقع شده است. این معبد در ارتفاع ۷۵ متری از زمین قرار دارد و پله‌های سنگی ما را به معبد چوبی که روی کوه قرار دارد می‌رساند.

معبد معلق چین

راهروهای زیبا و ستون‌های اعجاب‌انگیز ما را به قسمت‌های مختلف معبد می‌رساند. این معبد بیش از ۴۰ سالن دارد که در آن‌ها نزدیک به ۸۰ مجسمه برنز نگهداری می‌شود.

معبد معلق چین

معبد دو ساختمان اصلی دارد که در بین این دو ساختمان راهرویی وجود دارد و آن‌ها را به هم متصل می‌کند. ساختمان جنوبی سه طبقه و سه سالن دارد که در دو سالن آن مجسمه‌های بودا نگهداری می‌شود و همچنین سالن دیگر که به نام سالن «غرش رعد و برق» شهرت دارد؛ علت نام‌گذاری آن به این خاطر است که گفته می‌شود «گوتاما بودا» با صدایی بلند همچون رعد و برق اصول دین را تفسیر و بیان می‌کرده است.

معبد معلق چین

برای همه بازدیدکنندگان جای تعجب دارد که سالیان دور بدون هیچگونه امکاناتی چگونه همچین بنایی را ساخته اند و همه بر این باورند که پایه‌های چوبی عمودی، آن را بر صخره‌های کوه استوار کرده، اما واقعیت امر چیز دیگری است.

معبد معلق چین

در واقع سنگینی معبد روی تیرهای چوبی افقی است که درون صخره‌ها قرار دارد. همچنین سکوهای کوچک سنگی نیز برای استوار نگه‌ داشتن تیرهای چوبی استفاده شده است. علاوه براین از آنجایی که بیشترین وزن معبد از مجسمه‌ها سرچشمه می‌گیرد آن‌ها را برای حفظ توازن در نواحی کوهپایه‌ای قرار داده‌‌اند.

با توجه به تحقیقات انجام شده، این معبد در این کوه برای حفظ از سیل و طوفان‌های شدید روی کوه ساخته شده و حدود ۱۵۰۰ سال پیش ساخته شده است.

معبد معلق چین

این معبد یکی از جاذبه‌های معروف این منطقه است که نه تنها به دلیل موقعیت و معماریش بلکه به خاطر عناصر بودایی و تائو که در قلب خود قرار داده، شهرت دارد.

عمر طولانی صومعه معلق، گواهی بر کاردانی و مهارت سازندگان چینی و مهندسان دوران باستان است که آن را با چنین شرایطی احداث کرده‌اند.

معبد معلق چین

گردشگران می‌توانند از اتوبوس‌هایی که برای دسترسی به این معبد فراهم شده استفاده کنند و از دیدن این همه شگفتی و مناظر بی‌نظیر آن لذت ببرند.

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه