بهترین سواحل فیلیپین؛ کشوری که بیش از ۷ هزار جزیره

محبوبه حسنی | جمعه, ۲۳ تیر ۹۶ ساعت ۰۸:۰۰

فیلپین، با ۷ هزار جزیره، مقصدی ایدئال برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، سفرهای هیجانی و اکتشافی است. در سفر به بهترین جزیره‌های فیلیپین، همراه کجارو باشید. 

شاید سواحل فیلیپین، نسبت به سرزمین‌هایی همچون بالی و جنوب شرقی قاره‌‌ی آسیا، از شهرت و محبوبیت کمتری در بین گردشگران و علاقه‌مندان به جزیره‌گردی و طبیعت برخوردار باشد، ولی این کشور با جای دادن بیش از ۷ هزار جزیره در خاک خود، می‌تواند محقق رویای بسیاری از گردشگران و توریست‌های علاقه‌مند به سفرهای هیجانی و کند و کاوهای پرشور و هیجان باشد؛

بهترین سواحل فیلیپین (قسمت اول)

غروب زیبای جزیره‌ی بوراکای (Boracay)

چراکه در این سرزمین می‌توان سواحل زیبایی را یافت که همچون نگینی الماس‌گونه، گوهری کم‌نظیر و بهشتی مملو از چشم‌اندازها و مناظر حیرت‌انگیز، بر صحنه‌ی این کره‌ی خاکی، می‌درخشد. فقط کافی است در آن‌ها حضور یابند و نقطه نقطه‌ی خاکش را به کاوش گیرند تا بدانند فیلیپین و سواحل رویاییش، کم از بهترین و زیباترین سواحل آسیایی و حتی اروپایی، ندارد. در این مقاله شما را با بهترین سواحل فیلیپین آشنا خواهیم کرد.

۱. اِل نیدو (El Nido)

Boracay

خلیج زیبای «باکیت» (Bacuit) که به‌عنوان یکی از جزایر سنگ‌ آهک بسیار زیبا و فانتزی در کشور فیلیپین محسوب می‌شود، با آب‌های کریستالی و هوایی مطلوب و ساحلی بی‌نظیر، یکی از نقاطی است که بسیاری از کارت‌پستال‌های آن در دست فروشندگان دوره‌گرد یا فروشگاه‌های معتبر، یافت می‌شود. مکانی حیرت‌انگیز با طبیعت زیبا که به حق رقیب قدرتمندی برای خلیج‌ها و سواحلی مشهور از ?????? ، تایلند و دیگر کشورها است. در واقع شهر جزیره‌ای «ال نیدو» در این خلیج زیبا و افسانه‌ای، در جنوب غرب مانیل و شمال شرق استان «پاوالان» قرار گرفته است که به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری فیلیپین تبدیل شده است. قطعا گردشگران واقعی، آن دسته افرادی که زندگی مهیج را انتخاب کرده‌ و امکان سیاحت در جای‌جای کره‌ی خاکی را در اختیار دارند، تنها کافی است تکانی به خود داده، دست به کار شوند و این منطقه از فیلیپین را برای گردش انتخاب کنند.

در این استان آرام و فوق‌العاده، می‌توان جزایر و سواحل بی‌نظیر زیادی را یافت که با راه رفتن روی شن‌های سفید و خاکستری، دویدن و جست و خیز کردن بر ساحل دوست‌داشتنی و دیدن مناظر بکر و تماشایی‌، لذتی وصف‌نشدنی را تجربه کنند. اما متاسفانه شلوغی و جمعیت زیاد گردشگران و مردم بومی در این منطقه، از نقاط ضعف آن است که هزینه‌ای قابل قبول برای رسیدگی به این ساحل نیز به‌درستی صرف نمی‌شود. اما با این اوصاف، جای نگرانی نیست. چراکه گردشگران و مکتشفان DIY) DIY یا خودت انجام بده، اصطلاحی است که برخی از کشورهای غربی مخصوصا آمریکا از اواسط دهه‌ی ۲۰ میلادی از آن استفاده کرده و انجام کارهایی از جمله تعمیر، اصلاح، ساختن و انجام برخی از کارهای فنی در خانه یا خارج از آن، بدون همکاری و کمک افراد باتجربه و تنها با همت خود فرد، صورت می‌گیرد)، چندین گزینه را در عرض یک ساعت پیشنهاد خواهند کرد.

بهترین جزایر فیلیپین (قسمت اول)

سه چرخه‌سواری بیست دقیقه‌ای در جنوب، تماشای غروبی زیبا و شگفت‌انگیز در یکی از بهترین‌ سواحل این منطقه که به ماریمگمگ (Marimegmeg) یا ساحل «as Las Cabanas» شهرت دارد و پیاده‌روی روی بدون کفش روی زمینی مملو از شن و ماسه، سفارش و میل کردن کوکتلی خوشمزه و اشتهاآور از جمله‌ی کارهایی است که گردشگران و توریست‌ها می‌توانند آن را انجام دهند.

ساحل نقپان (Nacpan Beach)

Nacpan Beach

ساحل نقپان (Nacpan Beach)، یکی دیگر از بخش‌های زیبا در «ال نیدو» است که به‌اندازه‌‌ی ۴۵ دقیقه رانندگی با موتورسیکلت از شهر فاصله دارد. نقپان، با ۳ کیلومتر وسعت با ساحلی شنی و ماسه‌ای به رنگ بژ، مکانی بسیار مناسب و ایدئال برای شنا کردن است. همچنین تعدادی کلبه‌ی مخصوص فروش غذاهای دریایی خوشمزه و پرطرفدار با اسنک‌های لذیذ در این بخش از ساحل وجود دارد که در بین گردشگران مشهور و محبوب است.

ساحل هفت کماندو (Seven Commandos)

بهترین جزایر فیلیپین (قسمت اول)

یکی دیگر از سواحل زیبا و دوست‌داشتنی، ساحل «هفت کماندو» است که در جنوب غربی «ال نیدو» قرار دارد. تنها راه دسترسی به این ساحل شگفت‌انگیز استفاده از قایق است که معمولا ب استفاده از تورهای استاندارد و قابل‌اطمینان برای جزیره‌گردی می‌توان به بازدید آنجا رفت.

۲. جزیره‌ زیبای سیبو (Cebu)

بهترین جزایر فیلیپین (قسمت اول)

«سیبو»، شهری جزیره‌ا‌ی و موزی شکل در کشور فیلیپین است که امکان پروازهای بین‌المللی از مراکز آسیا مانند «هنگ‌ کنگ» و پرواز مستقیم از «سنگاپور» به بزرگ‌ترین شهر ویسایاس (Visayas: ویسایاس نام گروهی بزرگ از جزایر بزرگ در کشور فیلیپین است که است که شامل شش جزیره‌ی دیگر مانند سیبو، پانای، نگروز، بهل، لیته و سامار است)، فراهم شده است. در نزدیکی فرودگاه در جزیره‌ی زیبای «ماکتان» (Mactan)، می‌توان استراحتگاه‌های مختلفی را مشاهده کرد که برای اقامت مسافران و گردشگران ایجاد شده و امکانات متعددی را با کیفیتی بالا به مشتریان ارائه می‌دهد.

بهترین جزایر فیلیپین (قسمت اول)

البته ساحل ماکتان، هیچ جذابیت خاصی ندارند ولی در این ساحل می‌توان قایق‌هایی را برای رفتن به بیرون از جزیره و وارد شدن به «تنگه‌ی بوهول» (Bohol)، یافت. جایی که می‌توان انبوهی باشکوه از سواحل شنی و ماسه‌ای را مشاهده کرد که در بین گردشگران و مسافران بسیار مشهور است. گردشگرانی که وقت بیشتری برای ماندن در جزیره دارند، می‌توانند سفری ۳ ساعته با ماشین به شمالی‌ترین نقطه در جزیره، جایی که قایق‌های پمپی می‌توانند گردش و سیاحتی ۱۰ دقیقه‌ای را به یک جزیره‌ی رویایی به نام «مالا پاسکوا» (Malapascua)، مهد غواصی و شنا، ترتیب دهند، تجربه کنند.

۳. جنوب نگرو (Negros)

بهترین سواحل فیلیپین (قسمت اول)

اگر در سفر به جزایر مختلف دنیا، خواهان یک مسافرت کوتاه در سواحل متعدد آن هم در سطح جهانی هستید، بهتر است سواحل زیبای جنوب نگرو را در نظر داشته باشید. با یک پرواز به شهر «دوماگوتی» (Dumaguete)، پایتخت سرمایه‌گذاری در شرق نگرو خواهید رفت و بعد از طی کردن فاصله‌ی یک ساعته وارد جزیره‌ی «اپو» (Apo) خواهید شد. اپو، منطقه‌ای فوق‌العاده برای غواصی و یک استراحتگاهی ایدئال برای زدودن خستگی راه خواهد بود.

بهترین سواحل فیلیپین (قسمت اول)

جزیره زیبای اپو

همچنین در این منطقه‌ می‌توان با بستن کوله‌پشتی به کوهنوردی در زمین‌های شنی اطراف اقامتگاه پرداخت و لذتی به‌یادماندنی را تجربه کرد. قدم گذاشتن به بهشتی در نگرو، خلیج زیبا و مسحورکننده‌ی «تامبوبی» (Tambobo)، لذت بردن از طبیعت بکر و حیرت‌انگیز آن و تماشای مناظر خارق‌العاده‌ی جزیره‌ی «سیکیخور» یا «سیویجور» و قدم زدن در سواحل استخوانی سفید رنگ این منطقه‌ی بی‌نظیر و توقف در استراحتگاهی فوق‌العاده، یکی دیگر از کارهایی است که می‌توان در جنوب نگرو انجام داد. مرحله‌ی بعدی سفر در نگرو، رفتن به ساحل جادویی «سایپالای» (Sipalay's Sugar) با اتوبوس و عبور از یک مسیر چهارساعته است که با ورود به آن، گویا به انتهای زمین قدم گذاشته‌اید.

۴. بوراکای (Boracay)

بهترین سواحل فیلیپین (قسمت اول)

«بوراکای»، تاج طلایی سواحل فیلیپین لقب گرفته و شهرت بسیاری را در بین توریست‌ها و گردشگران سراسر جهان کسب کرده است. محبوبیت این ساحل زیبا تا اندازه‌ای است که نام آن، با سرعت قابل توجهی در لیست برترین و محبوب‌‌ترین سواحل دنیا قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که از نشریات، مجلات و آژانس‌های مسافرتی سراسر جهان، انواع جوایز و لوح‌های افتخار را به‌عنوان بهترین مکان‌های دنیا برای تفریح، گردش و مسافرت کسب کرده است. جزیره‌ای کوچک در فیلیپین که هم به‌عنوان سواحل زیبای شن و ماسه‌ای سفید شهرت دارد و هم به‌واسطه‌ی هم آرامش دلچسب و مطلوبی که به مسافران و توریست‌ها می‌بخشد، شناخته شده است. همچنین این منطقه از فلیپین برای کوهنوردان بسیار مطلوب و مناسب خواهد بود.

۵. جزیره (Pagudpud)

بهترین سواحل فیلیپین (قسمت اول)

هرچند مسیر رسیدن به جزیره‌ی زیبای « Pagudpud»، نسبت به سایر جزایر و سواحل موجود در کشور فیلیپین، آسان نیست، اما بسیاری از گردشگران و مسافرانی که علاقه‌ی وافری به سفرهای ماجراجویی و هیجان‌انگیز دارند، رفتن به این جزیره‌ی آسیایی را در اولویت‌ جزیره‌گردی‌های خود، قرار می‌دهند. این منطقه از فیلیپین، در شمالی‌ترین نقطه از این کشور و در یکی از سه مجمع‌الجزایر مهم و اصلی این کشور به نام «لوزان» (Luzon)، واقع شده است.

بهترین سواحل فیلیپین (قسمت اول)

حضور بزرگراهی تماشایی در سواحل این جزیره‌ی افسونگر، مناظری رمانتیک، جذاب، مسحورکننده و تماشایی را به مسافرانی که در آن قدم می‌گذارند، هدیه می‌دهد. در سواحل این جزیره‌ی حیرت‌انگیز می‌توان آرامشی مطلوب را همراه با تماشای آبی زلال و بی‌انتهای دریا و قدم زدن در زمین‌های شنی و ماسه‌ای سفیدرنگ و مجذوب‌کننده دریافت کرد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه