محبوب ترین شهربازی های آمریکای شمالی (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
محبوب ترین شهربازی های آمریکای شمالی (قسمت اول)

در ادامه‌ی معرفی بهترین شهربازی‌های دنیا این بار به سراغ آمریکای شمالی رفته‌ایم. با کجارو همراه باشید تا با محبوب‌ترین پارک‌های آمریکا آشنا شوید.

شهربازی‌ها یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تفریحی در سفر هستند. بسیاری از گردشگران به‌خصوص اگر همراه با بچه‌ها سفر کنند یا عاشق ماجراجویی و هیجان باشند، در سفر به شهرها و کشورهای دیگر، حتما برای سر زدن به شهربازی‌ وقت می‌گذارند. به‌خصوص در سال‌های اخیر که تمایل برای بازدید از پارک‌های موضوعی بسیار بیشتر از قبل شده است و هر شهر و کشوری تلاش می‌کند تا بهترین و مجهزترین شهربازی‌ها را بسازد تا هم برای اهالی خود امکانات تفریح و سرگرمی را فراهم کند و هم موجب جذب تعداد بیشتری از گردشگران شود. در این مطلب با محبوب‌ترین پارک‌های آمریکای شمالی آشنا می‌شویم.

۲۰. شهربازی بوش گاردنز ویلیامزبورگ (Busch Gardens Williamsburg)

مکان: ویلیامزبورگ، ویرجینیا

تعداد بازدیدکنندگان در سال ۲۰۱۵: ۲/۷۸ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط‌های روزانه:

از ۳ تا ۹ سال، ۶۷ دلار

بالای ۱۰ سال، ۷۷ دلار

این پارک موضوعی بر اساس ۹ شهر مختلف اروپایی با همه‌ی جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد، سبک و حتی غذای هر یک از آن‌ها طراحی شده است. خیابان‌های پاریسی، دهکده‌های اسکاتلندی و جشن‌های آلمانی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهربازی هستند. این پارک به خاطر ترن‌های هوایی، جشن‌های موضوعی و جاذبه‌های حیات‌ وحش شهرت دارد.

۱۹. شهربازی سیکس فلگز گریت ادونچر (Six Flags Great Adventure)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: جکسون، نیوجرسی

تعداد بازدیدکنندگان: ۳/۰۵ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه: ۷۲ دلار

این پارک دارای ۱۱ بخش موضوعی است که شامل جنگل فانتزی، دره‌ی ماجراجویی و ماجراجویی‌های مرزی است. این پارک به خاطر وسایل تفریحی خانوادگی و رویدادهای سالانه‌اش شهرت دارد که در فصول مختلف سال برگزار می‌شود.

۱۸. شهربازی سیکس فلگز مجیک مانتین (Six Flags Magic Mountain)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: کالیفرنیا

تعداد بازدیدکنندگان: ۳/۱ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه: ۸۰ دلار

این پارک با داشتن ۱۹ ترن هوایی، رکوردار بیشترین تعداد ترن هوایی در میان پارک‌های موضوعی است. ترن‌های این پارک به خاطر ارتفاع، سرعت و ویژگی‌های جذابی مثل وارونه بودن مشهور هستند. این پارک برای ایجاد هیجان بیشتر یکی از جدیدترین ترن‌های هوایی خود را به هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ مجهز کرده است.

۱۷. هرشی‌پارک (Hersheypark)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: هرشی، پنسیلوانیا

تعداد بازدیدکنندگان: ۳/۲۸ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه:

از ۳ تا ۸ سال: ۴۰ دلار

بالای ۹ سال: ۶۳ دلار

این پارک ابتدا به‌عنوان یک مکان تفریحی برای کارکنان کارخانه‌ی شکلات‌سازی هرشی ساخته شد. این پارک، بیش از ۷۰ وسیله‌ی تفریحی خانوادگی دارد که بیشتر آن‌ها مناسب کودکان و ۱۳ تای آن ترن هوایی است. ضمنا گردشگران می‌توانند از دنیای شکلات هرشی که در مجاورت پارک قرار دارد دیدن کنند و از یک تور موضوعی با موضوع کارخانه‌ی شکلات‌سازی لذت ببرند.

۱۶. شهربازی فصلی کینگز آیلند (Kings Island)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: کینگز آیلند، اوهایو

تعداد بازدیدکنندگان: ۳/۳۴ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه: ۶۴ دلار

کینگز آیلند یک پارک موضوعی فصلی است که فقط از اوایل بهار تا روز کارگر (اولین دوشنبه‌ی ماه سپتامبر) باز است. البته در روزهای آخر هفته‌ی منتهی به هالووین هم پارک باز است و رویدادهای مختلفی با موضوع هالوین در آن برگزار می‌شود. تعدادی از کارکنان سابق این پارک، امروزه در زمینه‌ی خوانندگی و بازیگری به موفقیت رسیده‌اند از جمله کارمن الکترا، وودی هارلسون و نیک لاچی. 

۱۵. شهربازی سدار پوینت (Cedar Point)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: ساندوسکی، اوهایو

تعداد بازدیدکنندگان: ۳/۵۱ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه: ۵۲ دلار

قدمت این پارک به سال ۱۸۷۰ برمی‌گردد و دومین پارک موضوعی قدیمی در آمریکا است. این پارک ۱۸ ترن هوایی و درمجموع بیش از ۷۱ وسیله‌ی تفریحی جذاب دارد که بسیاری از آن‌ها در زمینه‌های مختلف در دنیا رکورددار هستند. مثلا جدیدترین ترن هوایی این مجموعه که Valravn نام دارد، سریع‌ترین رولر کوستر دنیا است.

۱۴. پارک دریایی سی ورلد سن دیگو (SeaWorld San Diego)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: سن دیگو، کالیفرنیا

تعداد بازدیدکنندگان: ۳/۵۳ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه: برای بالای ۳ سال ۷۹ دلار

در آمریکا سه پارک با نام سی ورلد وجود دارد که یکی از آن‌ها سی ورلد سن دیگو است. این پارک در سال ۱۹۵۴ با ایده‌ی ساخت یک رستوران زیر آب ساخته شده است ولی به‌جای ساخت رستوران، یک پارک جانورشناسی دریایی ساخته شد. این پارک بیش از ۲۰ نمایش دریایی دارد که در آن‌ها می‌توانید نهنگ قاتل، دلفین و شیرهای دریایی را ببینید. به مرور زمان بخش‌های مختلف و جاذبه‌های متعددی به این پارک افزوده شده است و این روند همچنان ادامه دارد. یکی از این جاذبه‌های جدید، اوشن اکسپلورر (Ocean Explorer) نام دارد که بازدیدکنندگان را در یک زیردریایی به سفری در یک دریای شبیه‌سازی شده می برد.

۱۳. شهر بازی کانادا واندرلند (Canada's Wonderland)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: مپل، اونتاریو

تعداد بازدیدکنندگان: ۳/۶۲ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه برای بالای سه سال: ۴۸ دلار

واندرلند کانادا، اولین و بزرگ‌ترین شهربازی کانادا است که از ماه مه تا سپتامبر باز است. چند آخر هفته‌ی حوالی هالوین هم این پارک فعالیت می‌کند. این پارک از چندین بخش موضوعی تشکیل شده است. واندرلند کانادا برای بازدیدکنندگان تابستانی خود، دسترسی رایگان به پارک آبی اسپلش ورکز (Splash Works) را هم فراهم می‌کند که بزرگترین استخر موج روباز کانادا را در اختیار دارد.

۱۲. پارک ناتز بری فارم (Knott's Berry Farm)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: بوئنا پارک، کالیفرنیا

تعداد بازدیدکنندگان: ۳/۸۷ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه: برای سنین بالای ۱۲ سال ۵۰ دلار و برای ۳ تا ۱۱ سال ۴۲ دلار

این پارک در مکان یک مزرعه‌ی خانوادگی قدیمی ساخته شده و دارای ۴ بخش موضوعی است: شهر ارواح، دهکده‌ی فیستا، بوردواک (Boardwalk) و کمپ اسنوپی (Camp Snoopy). شهر ارواح اولین جاذبه‌ای بود که در این پارک توسط صاحبان اصلی آن یعنی خانواده‌ی ناتز در سال ۱۹۴۰ ساخته شد. درمجموع ۴۰ وسیله‌ی تفریحی در این پارک وجود دارد که شامل انواع ترن هوایی و تفریحات مخصوص کودکان و خانواده‌ها است. تفریحات تاریخی این مجموعه، گردشگران را به‌خوبی با تاریخچه‌ی مناطق مرزی کالیفرنیا آشنا می‌کند.

۱۱. پارک بوش گاردنز تامپا بی (Busch Gardens Tampa Bay)

بهترین شهربازی های آمریکای شمالی

مکان: تامپا، فلوریدا

تعداد بازدیدکنندگان: ۴/۲۵ میلیون نفر

هزینه‌ی بلیط روزانه برای افراد بالای سه سال: ۸۹ دلار

این شهربازی با موضوع آفریقای قرن نوزدهم ساخته شده و دارای مناظر استوایی، حیوانات عجیب و غریب و وسایل تفریحی هیجان‌انگیز است. این پارک به خاطر تزیینات و جشن‌های سال نو شهرت دارد. بخشی از این پارک که در روزهای آخر سال برپا می‌شود، شهر کریسمس است که در فصل زمستان، هزاران گردشگر را به سوی خود می‌کشاند؛ گردشگرانی که به‌دنبال محیطی مفرح با زیباترین تزیینات رنگارنگ و پرنور کریسمس و برف واقعی هستند.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه