تماشای ایستگاه فضایی بین‌المللی با گوگل مپ استریت ویو

علی  کماسی
علی کماسی جمعه، ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
تماشای ایستگاه فضایی بین‌المللی با گوگل مپ استریت ویو

یکی از قابلیت‌های خوب گوگل مپ اسریت ویو امکان مشاهده‌ی خیابان‌ها به صورت ۳۶۰ درجه است. اکنون گوگل، ایستگاه‌ فضایی بین‌المللی را هم به این سرویس اضافه کرده است. برای آشنایی بیشتر با این قابیلت با کجارو همراه باشید.

گوگل مپ در جدیدترین دستاورد‌های خود به لایه‌ی استراتوسفر رسیده، جایی که چشم ما بدون تجهیزات، قادر به دیدنش نیست. اخیرا گوگل مقاله‌ای در مورد اینکه کاربران اکنون می‌توانند ایستگاه فضایی بین‌المللی را از طریق استریت ویو (street view) مشاهده کنند، منتشر کرده است. به این ترتیب علاوه بر کوچه‌ها و خیابان‌های روی زمین شما می‌توانید ایستگاه فضایی بین‌المللی را هم بدون اینکه به فضا بروید مشاهده کنید. برای آشنایی بیشتر با این سرویس در ادامه با ما همراه باشید.

ایستگاه فضایی بین‌المللی

مطمئنا گوگل ماشین ۳۶۰ درجه خود را به فضا نفرستاده تا این عکس‌ها را بگیرد، در عوض با فضانورد آژانس فضایی اروپا، توماس پسکات (Thomas pesquat) همکاری کرده که به مدت شش ماه از ایستگاه فضایی عکس‌برداری کرده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی

تیم استریت ویو با همکاری ناسا و مرکز پرواز‌های فضایی مارشال توانست از طریق عکس‌برداری به وسیله دوربین‌های DSLR و تجهیزات موجود در ایستگاه فضایی در شرایط نیروی گرانشی صفر این سرویس را راه‌اندازی کند. در نهایت پسکات عکس‌ها را به زمین فرستاد و گوگل تواسنت این‌ عکس‌ها را در کنار هم قرار دهد تا یک عکس ۳۶۰ درجه‌ای پانارومایی به وجود آورد که در حال حاضر در گوگل مپ قابل مشاهده است.

سرویس استریت ویو ایستگاه‌ فضایی، امکان مشاهده از ۱۵ نقطه از داخل ایستگاه را به کاربر می‌دهد تا هرجایی که خواست را با کلیک کردن در آن نقطه مشاهده کند. همچنین این قابلیت وجود دارد تا با کلیک کردن روی قسمت‌های مختلف اطلاعات بیشتری در مورد آن نقطه یا وسیله به دست آورید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه