مکان های دیدنی اسپانیا ؛ از طبیعت تا معماری (قسمت اول)

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست جمعه، ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
مکان های دیدنی اسپانیا ؛ از طبیعت تا معماری (قسمت اول)

اسپانیا، کشوری زیبا و در عین حال دارای تاریخی غنی است که هر ساله سیل جمعیت گردشگران به سوی آن روانه می‌ شوند. در این مقاله با کجارو همراه ما باشید تا گلچینی از این مکان ها را با هم مرور کنیم.

اسپانیا یکی از بزرگ‌ترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری در جهان است که در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۵ میلیون گردشگر را میزبانی کرد. با اینکه اکثر مردم جذب سواحل زیبای آن می‌شوند، با این حال این کشور چیزی بیش از این‌ها برای ارائه دادن دارد. به اتفاق نگاهی به این جاذبه‌های زیبا می‌اندازیم.

ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)

ساگرادا فامیلیا

معمار اهل بارسلونا، آنتونی گائودی، در سال ۱۸۸۳ مشغول به ساختن بنای «ساگرادا فامیلیا» کرد که تا به امروز نیمه‌کاره باقی مانده است. شاهکار شگفت‌انگیز و بی‌نظیر او قرار است در سال ۲۰۲۶ به اتمام برسد.

کاخ الحمرا (The Alhambra)

کاخ آلهامرا

این کاخ زیبا که به سبک معماری اهالی شمال آفریقا و معماری عربی ساخته شده است، در بالای شهر گرانادا بر روی یک تپه قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی اسپانیا به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

کاخ آلهامرا

کاشی‌های زیبای آن، آب‌نما‌های مرمری و ظرافت طراحی‌های داخلی آن نمونه‌ای بسیار زیبا از معماری در کشورهای اسلامی است.

مثلث طلایی مادرید (Madrid Golden Triangle)

مثلث طلایی مادرید

گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری که به اسم مثلث طلایی مادرید شناخته می‌شود، برخی از ارزشمندترین آثار هنری جهان را در خود جای داده است. ترک کردن پایتخت اسپانیا بدون دیدن این نمایشگاه‌ها، بعدها باعث حسرت شما خواهد شد.

موزه‌ی گوگنهایم (The Guggenheim)

موزه ی گوگنهایم

موزه‌ی گوگنهایم در شهر بیلبائو، که توسط فرانک گری طراحی شد و در سال ۱۹۹۷ افتتاح گردید، به سرعت تبدیل به یکی از نمونه‌های معماری مدرن تبدیل شد. این معمار یکی از نقاط صنعتی شهر را برای ساختن این موزه انتخاب کرد که به شکل یک قایق عظیم است و از تیتانیوم و شیشه برای ساخت آن استفاده شده است.

مسجد بزرگ، کوردوبا (The Great Mosque, Cordoba)

مسجد بزرگ کوردوبا

یکی از بناهایی که در ویترین اسپانیا می‌درخشد، مسجد بزرگ به نام «مزکوئیتا» بوده است که امروزه تبدیل به یک کلیسای جامع شده است. این بنا نیز یکی از بهترین نمونه‌های معماری پس از اسلام و همچنین تاثیر مردم آفریقای شمالی بر این مناطق جنوبی این کشور است.

کلیسای جامع سویل و القصر (Seville Cathedral and Alcázar)

کلیسای جامع سویا

این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای به سبک گوتیک در تمام جهان است و از سال ۱۹۸۷ میلادی همراه با «کاخ آلکازار» در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد.

کاخ آلکازار

این دو بنا توسط پادشاهان آفریقایی قدیم ساخته شده‌اند. این کاخ امروزه توسط خانواده‌ی سلطنتی به عنوان اقامتگاهشان در سویا استفاده می‌شود که آن را تبدیل به قدیمی‌ترین و کهن‌ترین کاخ سلطنتی اروپا تبدیل کرده است.

شهر علم و هنر والنسیا (Valencia City of Arts and Sciences)

شهر علم و هنر والنسیا

رودخانه‌ی خشک شده در بستر شهر والنسیا توسط معمار اسپانیایی، سانتیاگو کالاتراوا، با ساختن شهر علم و هنر که یک مجتمع فرهنگی – تفریحی است، جانی دوباره گرفت.

این مجتمع موزه‌ی علمی و چندین ساختمان مسکونی شیشه‌ای را در خود جای داده است.

پارک رتیرو (Retiro Park)

پارک رتیرو

این پارک مشهور مادرید، روزگاری تنها پارکی سلطنتی بود و ورود عموم به آن مجاز نبود. در اواخر قرن نوزدهم میلادی درب‌های این پارک به عموم باز شد.

این پارک یکی از بهترین مکان‌های تفریحی برای مردم محلی است که بتوانند در آخر هفته‌ها به اینجا بیایند و برای پیک‌نیک و ورزش از آن استفاده کنند.

کاخ سلطنتی مادرید (Royal Palace, Madrid)

کاخ سلطنتی مادرید

‌بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی در تمام اروپای غربی، کاخ سلطنتی مادرید است که نمونه‌ای بی‌نظیر از سبک معماری «باروک» است (باروک نوعی سبک بی قاعده و ناموزون است).

برخلاف دیگر کاخ‌های سلطنتی اروپا، این کاخ توسط یک دروازه‌ی عظیم محافظت نمی‌شود. شما می‌توانید با خیالی آسوده به سمت آن قدم بردارید.

امروزه، این کاخ تنها جهت مراسم دولتی توسط خانواده‌ی سلطنتی استفاده می‌شود (خانواده‌ی سلطنتی اسپانیا در کاخ زارزوئلا در حومه‌ی مادرید زندگی می‌کنند). این کاخ برای بازدید عموم باز است.

کانال سگوویا (Segovia Aqueduct)

کانال سگوویا

این بنا که از سبک معماری رومی سرچشمه گرفته است، بر بالای شهر سگوویا، که منزلگاه کاخ زیبای آلکازار است قرار دارد.

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا (Santiago de Compostela Cathedral)

سانتیاگو د کامپوستلا

این کلیسا مقصد آخر زیارت کنندگانی است که هر ساله راهی مسیر خسته کننده‌ی «کامینو د سانتیاگو» می‌شوند. گفته می‌شود که بقایای «سنت جیمز» در این کلیسا قرار دارد.

وقتی به میدان مشرف به این مکان می‌رسید، می‌توانید از منظره‌ی زیبای آن لذت ببرید و زائرینی که قدم‌های آخر خود از این سفر طولانی را برمی‌دارند، تماشا کنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع TheCultureTrip

دیدگاه