سوغات برلین آلمان؛ از عروسک های Steiff تا پاستیل های خوشمزه

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
سوغات برلین آلمان؛ از عروسک های  Steiff تا پاستیل های خوشمزه

برلین یکی از مراکز فرهنگی جهان و یک مقصد گردشگری محبوب در آلمان است. با کجارو همراه باشید تا با سوغات برلین آشنا شویم.

برلین، پایتخت آلمان، موقعیت‌های زیادی برای خرید دارد. در فروشگاه‌ها و مراکز خرید این شهر، هر محصولی که فکر کنید پیدا می‌شود. از بهترین محصولات برندهای برتر مد تا سوغاتی‌های محلی و صنایع دستی. اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که از سفر، سوغاتی منحصربه‌فرد ببرند. چیزی که آن را نتوان به راحتی در جای دیگر پیدا کرد. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال محصولات محلی و صنایع دستی می‌گردند. در ادامه با تعدادی از سوغاتی‌های خاص برلین آشنا می‌شویم که خاطرات سفر آلمان را برایتان زنده می‌کنند.

مجسمه‌های کوچک Hummel

سوغات برلین

این تندیس‌های کوچک بر اساس نقاشی‌های یک راهبه به نام Sister Maria Innocentia Hummel ساخته شده‌اند. این مجسمه‌ها اولین بار در سال ۱۹۳۵ معرفی شدند و در اواخر جنگ جهانی دوم به محبوبیت فوق‌العاده‌ای رسیدند. در آن زمان، سربازان آمریکایی حاضر در خاک آلمان این تندیس‌ها را به عنوان هدیه به خانه‌های خود می‌فرستادند. امروز، باشگاه M.I. Hummel، صد هزار عضو در سراسر دنیا دارد.

تزیینات کریسمس

سوغات برلین

بسیاری از تزیینات کریسمس که امروزه می‌شناسیم و در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند، ریشه‌ای آلمانی دارند. مثلا حباب‌های شیشه‌ای و رنگارنگ از کارگاه شیشه‌گری روستای Lauscha در دهه‌ی ۱۸۳۰ نشات گرفته‌اند. سنت ساخت و استفاده از هرم‌های چوبی که با شعله‌ی شمع حرکت می‌کنند از منطقه‌ی Erzgebirge آغاز شده است. جالب است بدانید که موزه‌ی تزیینات کریسمس آلمان در سال ۲۰۰۰ در شهر رتنبورگ اُب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber) افتتاح شده است و در آن تزیینات کریسمس دست‌ساز به نمایش درآمده است.

ساعت کوکو

سوغات برلین

با خرید این سوغاتی زیبا، خاطرات سفر به برلین را در هر لحظه از زندگی خود جاری می‌کنید. مدل‌های ساده را که با دست، حکاکی و منبت‌کاری شده باشند می‌توانید با کمتر از ۲۰۰ یورور بخرید اما مدل‌های لوکس‌تر که دارای جزییات ظریف است و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد تا ۳ هزار یورو هم قیمت دارد.

کتاب

سوغات برلین

بسیاری از داستان‌های قدیمی کودکانه و آثار برتر دنیای ادبیات، متعلق به آلمان است. در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و کتاب‌فروشی‌های المان می‌توانید این رمان‌ها و داستان‌ها را برای علاقه‌مندان به زبان و فرهنگ آلمانی خریداری کنید. البته بسیاری از این کتاب‌ها به چندین زبان دنیا ترجمه شده‌اند و می‌توانید کتاب‌هایی به زبان‌های دیگر هم پیدا کنید.

پاستیل خرسی!

سوغات برلین

آلمان، خاستگاه پاستیل خرسی است و اولین پاستیل خرسی دنیا در کارخانه‌ی شکلات و آب‌نبات Haribo ساخته شده است. البته این روزها پاستیل خرسی در هر نقطه از دنیا و در تمام سوپرمارکت‌ها پیدا می‌شود. اما نوع آلمانی آن بیشتر طعم میوه می‌دهد و از مواد طبیعی برای رنگ دادن به آن استفاده می‌شود. در فروشگاه‌های مخصوص پاستیل خرسی، انواع پاستیل در ابعاد و اندازه‌های گوناگون پیدا می‌شود!

عروسک‌های Steiff

سوغات برلین

این سوغاتی نه فقط برای بچه‌ها بلکه برای بزرگترها و مجموعه‌داران هم بسیار جذاب است. عروسک‌های Steiff با بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود و بسیار متنوع و دوست‌داشتنی است. اگر زمان کافی در اختیار دارید می‌توانید یک سفر کوتاه به Giengen ترتیب دهید و از کارخانه‌ی عروسک‌سازی بازدید کنید؛ جایی که در کارگاه‌های آن عروسک‌های پولیشی با دقت و ظرافت تمام با دست دوخته می‌شوند. می‌توانید بازدیدتان را با خرید در بزرگترین فروشگاه Steiff در دنیا، کامل کنید.

وسایل و پیراهن ورزشی از فروشگاه تیم هرتابرلین

برلین باشگاه فوتبالی در حد بارسلونا ندارد. مشهورترین باشگاه ورزشی این شهر، هرتابرلین است. در فروشگاه‌های این باشگاه می‌توانید پیراهن‌هایی با لوگوی باشگاه و وسایل ورزشی برای پسربچه‌های عاشق فوتبال بخرید.

شکلات آلمان

بسیاری از کشورهای دنیا، شکلات‌سازی‌های معروفی دارند که محصولات آنها در تمام کشورهای دنیا پخش می‌شود. در آلمان هم مارک‌های مشهور و محبوب شکلات را در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ خواهید دید. شکلات، سوغاتی خوبی است که همه‌ی سلیقه‌ها را راضی می‌کند.

از کجا بخریم؟

در برلین مراکز خرید، بازارچه‌ها و دپارتمان‌استورهای زیادی وجود دارند که از آنها می‌توانید انواع سوغات و هدیه را برای خود و نزدیکان‌تان بخرید. در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شویم.

Berlin Deluxe

در این فروشگاه سوغات شیک و دیدنی می‌توانید برای هر کسی یک سوغاتی مناسب پیدا کنید. این فروشگاه طیف وسیع و متنوعی از هدیه و سوغات دارد که انتخاب را برای شما آسان می‌کند. از انواع تی‌شرت ، پرچم و کیف با طرح‌های مرتبط با برلین گرفته تا مجسمه‌های کوچک و زیبا. کارکنان این فروشگاه، رفتاری بسیار دوستانه دارند و به خوبی شما را برای خرید هدیه‌ی مناسب راهنمایی می‌کنند.

فروشگاه Souvenirs To Go

در این فروشگاه می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین سوغاتی‌های ریز و درشت را خریداری کنید. فروشندگان این مجموعه، همیشه آماده‌ی راهنمایی شما هستند. عروسک‌های پولیشی خرس، مگنت، لباس، کیف، ظروف و اشیای سرامیکی و حتی تکه‌هایی از دیوار برلین را می‌توانید از این فروشگاه تهیه کنید.

فروشگاه سوغات کاخ شارلوتنبورگ (Charlottenburg)

این کاخ به عنوان یکی از زیباترین کاخ‌های برلین شناخته می‌شود و یکی از بهترین نمونه‌های قصر باروک در آلمان است. بعد از بازدید از فضای داخلی و نمای بیرونی باشکوه این کاخ، می‌توانید از فروشگاه سوغاتی که در مجموعه وجود دارد، یک یادگاری بخرید.

فروشگاه Freak Out

این فروشگاه در منطقه‌ای به نام Friedrichshain قرار دارد. اگر به دنبال یک سوغاتی خاص غیر از تی‌شرت و ماگ با طرح جاذبه‌های گردشگری برلین می‌گردید، این فروشگاه برای شما مناسب است. هر چیزی که تصور کنید از کیف پول و کیف دستی گرفته تا عروسک‌های متنوع، اتوبوس‌های قدیمی دوطبقه‌ی مینیاتوری و بطری‌های نوشیدنی به شکل  برج برلین.

فروشگاه KaDeWe

این فروشگاه، بزرگترین دپارتمان استور در اروپای قاره‌ای است. در این فروشگاه می‌توانید انواع تی‌شرت، هودی، ماگ، کیف، وسایل دکوری، کارت پستال و انواع و اقسام سوغاتی‌های ریز و درشت را خریداری کنید.

فروشگاه Ampelmann

Ampelmann یک برند نمادین در برلین است. در این فروشگاه می‌توانید انواع سوغات را خریداری کنید. فروشگاه در یک خیابان خلوت در منطقه‌ی توریستی اصلی برلین واقع شده است و تا دیروقت باز است. بنابراین برای سر زدن به آن و خرید سوغات، لازم نیست از تفریحات روزانه‌ی خود بزنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه