Spreewald؛ ونیز آلمان

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
Spreewald؛ ونیز آلمان

آلمان کشوری تاریخی و زیبا با فرهنگ غنی است که شهرها و مناطق بکر و فوق‌العاده‌ای برای تعطیلات و سفر دارد؛ یکی از این زیبایی‌ها منطقه Spreewald است که به ونیز آلمان شهرت دارد. با کجارو همراه باشید تا با هم سفری به این منطق خوش آب‌وهوا با مناظر چشم‌گیر داشته باشیم.

حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی برلین در ایالت «براندنبورگ» (Brandenburg) آلمان، ذخایر زیبای Spreewald زیبا و دیدنی واقع شده است. این منطقه در کنار رودخانه «شپری» (Spree) قرار دارد که کنار آن مراتع و چمن‌زارهای با نشاط بسیاری دیده می‌شود. Spreewald در سال ۱۹۹۱ با داشتن ذخایر آبی بسیار برای کشاورزی و داشتن بیش از ۲۰۰ کانال در فهرست منابع زیست کره یونسکو ثبت شده است. نزدیک به ۵۰,۰۰۰ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها سنت و آداب و رسوم خود را حفظ کرده‌اند و گاها می‌توان آن‌ها را با لباس‌های زیبای محلی مشاهده کرد. این منطقه یکی از زیباترین و گران‌ترین مکان‌ها در آلمان برای تعطیلات آخر هفته است؛ بنابراین با ما همراه باشید تا با دیدن تصاویر زیبا و رویایی از این منطقه، گشتی در آن داشته باشیم.

Spreewald؛ ونیز آلمان

همانند بسیاری از مناطق براندنبورگ پیشینه این ناحیه زیبا به عصر یخبندان و یخچال‌های طبیعی باز می‌گردد. پس ازگذشت سالیان دراز این یخچال‌ها شروع به آب شدن کردند و به ترتیب این سرزمین سرسبز با مراتع و جنگل‌های شاداب از درختان بلوط، کاج، بید و ... به همراه جاذبه‌های فوق‌العاده و چشم‌گیر ایجاد شدند.

Spreewald؛ ونیز آلمان

بین قرن‌های دوم و پنجم قبایل آلمانی در این منطقه زیبا زندگی می‌کردند و همچنین در قرن ششم و در طول دوره مهاجرت بزرگ، اولین مهاجران اسلاو به اینجا آمدند که از آن به بعد بخش‌های کشاورزی در این منطقه بوجود آمد و بخشی از جنگل‌ها به این منظور تبدیل به مزارع شدند.

Spreewald؛ ونیز آلمان

جزایر بسیاری که در این منطقه بواسطه سیلاب‌ها ایجاد شده است هم اکنون محل زندگی کشاورزان و محلیان این منطقه است. هر خانه یک قایق کوچک برای حمل و نقل و رساندن کودکان به مدرسه دارد.

Spreewald؛ ونیز آلمان

Spreewald مکان مناسبی برای یک سفر یک روزه از برلین است و بازدیدکنندگان از آبراه‌های زیبا عبور می‌کنند و می‌توانند در این منطقه که به ونیز آلمان معروف است به قدم زدن، ماهیگیری و قایق سواری بپردازند.

Spreewald؛ ونیز آلمان

قایقرانی محبوب‌ترین بخش سفر به Spreewald است که در کنارش دیدن قلعه‌ها و کلیساها و قدم زدن در طبیعت بکرش لذت گردش در این منطقه را دو چندان کرده است.

Spreewald؛ ونیز آلمان

در نهایت این منطقه آرام و خیالی یکی از زیباترین و بکرترین مناطق در سرزمین آلمان است که لذت سفر و گردش در آن تکرار نشدنی است.

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه