عمیق ترین هتل جهان در معدن سوئد

کسری مجیدی
کسری مجیدی جمعه، ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
عمیق ترین هتل جهان در معدن سوئد

معادن علاوه‌بر ذخایر طبیعی، می‌توانند به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شوند. این دقیقا کاری است که سوئدی‌ها در یکی از معادن خود، با احداث هتلی جذاب در آن انجام داده‌اند. همراه کجارو باشید.

در نواحی شرقی کشور سوئد، در منطقه‌ی «سالا» (Sala)، معدنی قدیمی قرار دارد که از صده‌ی ۱۵ میلادی در حال بهره‌برداری است. برای قرن‌ها معدن «سالا سیلور» (Sala Silver Mine) به دلیل استخراج نقره بسیار باارزش شمرده می‌شد. ذخایر این معدن عمدتا نقره بود اما روی و سرب نیز از دیگر عناصر یافت شده در آن محسوب می‌شد.

معدن سوئدعمق معدن در حدود ۳۰۰ متر زیر زمین است و درمجموع از ۲۰ کیلومتر تونل و دالان‌های تودرتو تشکیل شده است. از طرفی نزدیک به ۶۰٪ این معدن نیز در آب قرار دارد. با اتمام ذخایر این معدن در سال ۱۹۰۸، امروزه به مکانی پرطرفدار نزد گردشگران تبدیل شده است. 

تونل معدن سوئد

حال با این اوصاف تصورش را کنید که در عمق ۱۵۵ متری این معدن، یک سوییت هتل ساخته شده است. تور گردشی به این سوییت به صورت اختصاصی و همراه پذیرایی با پنیر و شکلات‌های خوشمزه آغاز می‌شود. زمانی هم که به سوییت می‌رسید، با نمایی از شمع‌های روشن و محیطی دلپذیر روبه‌رو خواهید شد.

نمایی از هتلی در معدن سوئد

دیگر امکانات پذیرایی نیز در این سوییت تعبیه شده و به طور کامل به مکانی مجهز تبدیل شده است؛ سرو صبحانه و غذاهای خوشمزه و حمام آب گرم ازجمله‌ی این امکانات محسوب می‌شوند.

نمایی از هتلی در معدن سوئد

ضمنا به دلیل آنکه تنها یک سوییت در این معدن قرار دارد، فضایی شخصی و دنجی حاصل شده است. از طرفی یک شب اقامت در این سوییت، نزدیک به ۲ میلیون تومان هزینه در پی خواهد داشت. همچنین هر از چندگاهی در این سوییت جشن‌هایی برای مراسم گوناگون ترتیب داده می‌شود.

نمایی از هتلی در معدن سوئد

یک راه ماجراجویانه‌ی دیگر نیز برای رسیدن به سوییت وجود دارد، آن هم شیرجه و غواصی در آب معدن است. تنها حواستان باشد که دمای این آب فقط ۱ درجه بالای صفر است. در هر صورت اگر از سوییت‌های کلیشه‌ای هتل‌ها خسته شدید، می‌توانید این هتل را در اعماق زمین تجربه کنید.

آب در معدن سوئد

مطالب مرتبط:

منبع Curiosity

دیدگاه