دیدنی های هنگ کنگ، شهر آسمان خراش های چین (قسمت اول)

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
دیدنی های هنگ کنگ، شهر آسمان خراش های چین (قسمت اول)

هنگ کنگ شهری شلوغ، پرجنب و جوش و پر از چیزهای جذاب و شگفت‌انگیز برای گردشگران است. اگر قصد سفر به این دولت-شهر را دارید، با کجارو همراه شوید تا دیدنی‌های آن را به شما معرفی کنیم.

هنگ کنگ در دنیا به عنوان یک مرکز مالی مسحورکننده شناخته می‌شود و برای کسانی که دوست دارند خرید لوکسی را در سفر تجربه کنند، بهترین مقصد است. اما این دولت-شهر غرق در تاریخ و فرهنگ نیز است و  به جز دلمه‌ی چینی و افق شگفت‌انگیز و شکوهمند آن، چیزهای زیادی برای ترغیب گردشگران به سفر به این شهر دارد. هنگ کنگ انرژی‌ای دارد که توصیف آن بسیار دشوار است. میلیون‌ها نفر در فضایی کوچک زندگی می‌کنند و به نظر می‌رسد به نحوی عملکرد درستی هم دارند.در هر گوشه از این شهر یک چیز جدید و منحصر به فردی وجود دارد، اگرچه یک معبد باستانی باشد یا مغازه‌ی فروش آخرین ابزارهای الکترونیکی یا حتی مردی که پرنده‌اش را قفس بیرون می‌آورد تا با آن به پیاده‌روی برود. برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری این شهر، در ادامه همراه ما باشید.

استار فری (Star Ferry)

استار فری هنگ کنگ

برای استفاده از استار فری (کشتی گذاره) مشهور هنگ کنگ که قدمت آن به سال ۱۸۸۰ میلادی بازمی‌گردد، فقط باید چند دلار هنگ کنگ پرداخت کنید و از یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات هنگ کنگ لذت ببرید. بندرگاه ویکتوریا مرکز این کشتی‌های گذاره است و کشتی‌های مختلف در هر اندازه‌ای مدام در آن رفت و آمد دارند و کاپیتان‌های ماهر کشتی‌ها مراقب‌اند که تصادف نکنند. وقتی که از مسیر اصلی، از Tsim Sha Tsui به بخش مرکزی می‌روید، برج‌های سر به فلک کشیده‌ی جزیره‌ی هنگ کنگ را می‌بینید که مقابل  کوه‌های سرسبز بلند قد برافراشته‌اند. 

موقعیت استار فری روی نقشه

نسیمی که در این آب‌ها، دست نوازش بر صورت آدم می‌کشد، طراوت و نشاط را به او می بخشد و منطقه‌ی وسیع این بندرگاه، همچون پادزهری نسبت به محدوده‌ی کوچک شهر عمل می‌کند. در مورد برنامه‌ی حرکت کشتی‌ها نگران نباشید؛ در طول روز و حتی شب تا دیر وقت، تقریبا هر چند دقیقه یک بار این کشتی‌ها حرکت می‌کنند. پس همیشه می‌توانید به راحتی صندلی خوبی در جلو یا امتداد لبه‌ی کشتی رزرو کنید. 

می‌توانید پرتوهای لیرزی زیبا را روی آسمان‌خراش در آسمان باشکوه شب به تماشا بنشینید

 مسیر بازگشت از بخش مرکزی به Tsim Sha Tsui هم مثل مسیر رفت بسیار زیبا است، با ساختمان‌هایی که گویی بالای یکدیگر ساخته شده است. اگر شب‌هنگام از این مسیر برگردید، می‌توانید نمایش شبانه‌‌ی باشکوهی از لیزر را به تماشا بنشینید. تماشای منظره‌ی ۳۶۰ درجه‌ای از پرتوهای لیزر روی آسمان‌خراش‌ها در هر دو طرف بندرگاه حتما ارزش دیدن دارد. 

قله ویکتوریا

قله ویکتوریا هنگ کنگ

شما هنگ کنگ را نمی‌توانید ببینید مگر از خط افق قله‌ی ویکتوریا. برای رسیدن به این قله سوار تراموا شوید تا چشم‌اندازی بی‌بدیل از از آسمان‌خراش‌های هنگ کنگ، شلوغی شهر و جزایر اطراف آن داشته باشید (می‌توانید در ساختمان Murray، پشت هتل هیلتون بلیط تراموا تهیه کنید). حدود یک الی دو ساعت در اطراف منطقه‌ی پارک قدم بزنید و بگردید؛ طبیعت و گیاهان سرسبز و باطراوت این منطقه، در تضاد با مرکز شهر پرهیاهو قرار دارد. عصر بهترین زمان برای بازدید از این قله است، چون می‌توانید آسمان‌خراش‌ها را در مقابل آسمان جذاب شب ببینید. اگر بخواهیم یک جاذبه از هنگ کنگ را نام ببریم که حتما و حتما باید از آن بازدید کرد، همین قله‌ی ویکتوریا است. 

موقعیت قله ویکتوریا روی نقشه

منطقه تجاری مرکزی ویکتوریا

منطقه تجاری ویکتوریا هنگ کنگ

در منطقه‌ی تجاری مرکزی ویکتوریا به گشت و گذار بپردازید؛ این گونه درمی‌یابید که چرا هنگ کنگ یکی از مراکز مالی بین‌المللی بزرگ جهان است. ممکن است در این محله چند ساختمان‌ به سبک دوران استعماری ببینید اما عمدتا ساختمان‌های قدیمی جای خود را به بناهای جدید داده‌اند، به طوری که به هر طرف که نگاه کنید، آسمان‌خراش‌ها را می‌بینید که به سمت آسمان کشیده شده‌اند.

موقعیت منطقه تجاری مرکزی ویکتوریا روی نقشه
برج بانک چین زمانی بلندترین ساختمان هنگ کنگ بود

اگر دیدن چنین شگفتی‌های مدرن بشری برای شما جذاب نیست، می‌توانید از باغ‌های جانورشناسی و گیاه‌شناسی یا برج مشهور بانک چین که در این منطقه قرار دارند، دیدن کنید. برج بانک چین زمانی بلندترین ساختمان هنگ کنگ بود و هنوز هم یکی از بلندترین برج‌های جهان محسوب می‌شود. معبد من مو (Man Mo Temple) یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین معابد چینی در جزیره‌ی هنگ کنگ است که در منطقه‌ی ویکتوریا قرار دارد؛ پس حتما سری هم به این بنای تاریخی بزنید. 

معبد ونگ تای سین (Wong Tai Sin Temple)

معبد ونگ تای سین هنگ کنگ

معبد ونگ تای سین یکی از جدیدترین و می‌توان گفت یکی از جذاب‌ترین معابد در هنگ کنگ است. این معبد در منطقه‌ی Kowloon (این منطقه قسمتی از هنگ کنگ است که از توسط بندرگاه هنگ کنگ، از جزیره‌ی هنگ کنگ جدا شده است) قرار دارد و معبد اصلی، سازه‌ای شخصی بود که در سال ۱۹۲۰ میلادی ساخته شده بود. بعدها این بنا با ساختمانی جدیدتر (که در سال ۱۹۶۸ ساخته شد) جایگزین شد که همان بنایی است که امروزه در این منطقه قرار گرفته است. این معبد به احترام خدای تائو ونگ تای سین ساخته شد؛ مردم محلی او را به عنوان عامل خوش‌شانسی در مسابقات اسب‌سواری و شفادهنده‌ی بیماری‌ها می‌دانند.

موقعیت معبد ونگ تای سین روی نقشه
هر ساله در فصل پاییز، جشنواره‌ای در این معبد به نام ونگ تای سین برگزار می‌شود

هر ساله در فصل پاییز، جشنواره‌ای در این معبد به نام ونگ تای سین برگزار می‌شود. مجموعه‌ی معبد از چندین ساختمان تشکیل شده است که شامل سالن سه فرشته، باغ آرزوی خوب و سالنی می‌شود که به کنفوسیوس (مشهورترین فیلسوف، نظریه‌پرداز سیاسی و معلم چینی است که در چین باستان زندگی می‌کرد) و ۷۲ شاگردش اختصاص داده شده است. اگر به این معبد بروید، پیش‌گویان، عصاهای طلسم و دیگر اشیایی را در سالن بزرگی می‌بینید که بازدیدکنندگان هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. هچنین اینجا رسم است که میهمان‌ها، کمک مالی کوچکی برای نگهداری از معبد، تقدیم این بنا کنند. 

Tsim Sha Tsui

مرکز خرید در هنگ کنگ

Tsim Sha Tsui یک مرکز خرید و سرگرمی در جنوبی‌تری قسمت Kowloon قرار دارد. اگر دوست دارید واقعا بدانید در هنگ کنگ چه تفریحات و مغازه‌های خوبی وجود دارد، نباید بازدید از این مرکز را از دست بدهید. منطقه‌ی Tsim Sha Tsui  فرهنگ، معاشرت و آدب و رسوم مردم هنگ کنگ را به بهترین شکل نشان می‌دهد. خیابان ناتان (Nathan) شریان اصلی این منطقه است که می‌توانید در آن بهترین رستوران‌ها، بوتیک‌ها و دیگر مغازه‌های منحصر به فرد را پیدا کنید.

موقعیت Tsim Sha Tsui روی نقشه
مجموعه‌ی فرهنگی Tsim Sha Tsui برترین مرکز فرهنگی هنگ کنگ است

اگر به دنبال مغازه‌های لوکس هنگ کنگ هستید که شهرت جهانی دارند، می‌توانید در بهترین آن‌‌ها را در نزدیکی خیابان کانتون (Canton) بیابید. در انتهای جنوبی این محله، برج ساعت سابق راه آهن  Kowloon-Canton  را ببینید که یکی از جاذبه‌های هنگ کنگ است. مجموعه‌ی فرهنگی Tsim Sha Tsui برترین مرکز فرهنگی هنگ کنگ است که شامل جاذبه‌های گردشگری دیگری مثل موزه‌ی فضایی و موزه‌ی هنر هنگ کنگ می‌شود. 

مطالب مرتبط:

منبع planetware

دیدگاه