حمل و نقل عمومی در بوداپست، مجارستان

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
حمل و نقل عمومی در بوداپست، مجارستان

بوداپسیت پایتخت مجارستان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای اروپا است. برای آشنایی با سیستم حمل و نقل این شهر با کجارو همراه باشید.

بوداپست سیستم حمل و نقل ارزان، کارآمد و متنوعی دارد که شامل اتوبوس، مترو، اتوبوس برقی، تراموا، راه آهن شهری (HEV) و قایق می‌شود. با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بوداپست شما می‌توانید به راحتی و به سرعت به مقصد خود در شهر برسید. در ادامه برای آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی در بوداپسیت با ما همراه باشید.

بلیت

اگر می‌خواهید از سیستم حمل و نقل عمومی بوداپست استفاده کنید همیشه دقت داشته باشید که  بلیت‌های معتبر یا بلیت فصلی همراه داشته باشید. این بلیت‌ها را می‌توانید از سراسر شهر مانند ایستگاه مترو، اتوبوس و تراموا و کیوسک‌های خیابانی تهیه کنید. شما می‌توانید از یک بلیت برای تمامی وسایل استفاده کنید فقط دقت کنید که برای هر مسیر باید بلیت معتبر جدید تهیه کنید. با پرداخت مقدار بیشتری میتوانید بلیت‌های تک سفره را از راننده‌های اتوبوس نیز تهیه کنید.

قیمت بلیت : حدودا ۴۰۰۰ تومان

اتوبوس

اتوبوس بوداپست

بوداپست بیش از ۲۰۰ مسیر اتوبوس دارد که بیشتر مناطق شهر و حومه را پوشش می‌دهد. بعضی از مسیرها سرویس سریع‌السیر نیز دارد که با علامت E در ادامه شماره اتوبوس مشخص شده است. مسیرهای اصلی در طول شب هم قابل دسترس است.

مترو

متور بوداپست

در حال حاضر۴ خط مترو در بوداپست موجود است.

M1 یا خط زرد که بین Vörösmarty tér و Mexikói út است.

M2 یا خط قرمز که بین Déli pályaudvar و Örs vezér tere است.

M3 یا خط آبی که بین Újpest Központ و Kőbánya-Kispest است.

M4 یا خط سبز که بین Kelenföld و Keleti pályaudvar است.

خط زرد قدیمی‌ترین خط مترو در مجارستان و اروپای قاره ای ( اروپا به جز جزیره‌هایش) است. این خط در سال ۱۸۹۶ افتتاح شد. جدیدترین خط نیز خط M4 است که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد. مترو  از ساعت ۴:۳۰ تا ۲۳:۳۰ قابل دسترسی است.

راه آهن شهری

HEV

راه آهن شهری بوداپست که HEV نیز گفته می‌شود بیشتر نقاط شهر را به متصل کرده است. مسیر معروف برای گردشگران از Batthyány به Szentendre است. به یاد داشته باشید که اگر از منطقه حمل و نقل عمومی بوداپست خارج شدید به یک بلیت مخصوص برای رفتن به مقصد خود نیاز دارید.

قایق

قایق بوداپست

بوداپست دارای سه خط حمل و نقل دریایی است.

یک بلیت برای حمل و نقل با قایق حدودا ۱۰۰۰۰ تومان است.

تاکسی

تاکسی بوداپست

شما همیشه می‌توانید در کنار خیابان یک تاکسی بگیرید اما اگر با تلفن یا اینترنت یا با اپلیکیشن رزرو کنید ارزان‌تر تمام می‌شود. گردشگران نباید سوار ماشین هایی که علامت تاکسی ندارند بشوند. حتی اگر روی ماشین علامت تاکسی باشد و در جایگاه تاکسی‌ها ایستاده باشد تا وقتی که اسم شرکت تاکسی رانی روی آن‌ها نبود سوار نشوید. از سال ۲۰۱۳ تمام تاکسی‌ها در بوداپسیت زرد رنگ شده‌اند.

اتوبوس شب

اتوبوس شب

حمل و نقل شبانه بوداپست یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل در اروپاست. شما می‌توانید به وسیله این اتوبوس‌ها حتی سریع‌تر از روز، به هرجای شهر بروید. این اتوبوس‌ها حدودا از نیمه شب تا ۴ صبح کار می‌کنند و شماره‌هایشان با ۹ شروع می‌شود.

نکات

می‌توانید نقشه‌های مختلف شهر را اینجا دانلود کنید.

با اپلیکیشن BKK FUTÁR مسیرهای خود را از قبل بشناسید.

اطلاعات حمل و نقل بوداپست روی اپ گوگل مپ موجود است.

مطالب مرتبط:

منبع ELTE

دیدگاه