سفر به پراگ همانند محلی ها (قسمت دوم)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی پنجشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
سفر به پراگ همانند محلی ها (قسمت دوم)

پراگ، پایتخت جمهوری چک، با قرارگیری در بین ۱۰ شهر برتر توریستی اتحادیه‌ی اروپا، میزبان ۶ میلیون گردشگر در سال است. همراه کجارو باشید.

سفر و لذت بردن از رویدادهای هیجان‌انگیز و مطبوع این پدیده‌ی دوست‌داشتنی، همواره از اولویت‌های زندگی علاقه‌مندان به زندگی و حیات است. آنان که لحظه لحظه‌ی عمر خویش را همچون نعمتی گرانبها از جانب پروردگار دانسته و روزمرگی را از خویش و خانواده‌ی خویش، دور کرده‌‌اند.

گردشگران و سفردوستانی که شعارشان زندگی کردن و لذت بردن است. حال اگر فرصت عزیمت به یک شهر اروپایی را به دست آوردند، آن را مغتنم دانسته و با یک برنامه‌ریزی اصولی و مناسب، بهترین روزها را برای خود و عزیزانشان رقم می‌زنند. پراگ، شهری تاریخی در جمهوری چک و پایتخت زیبا و دوست‌داشتنی این کشور اروپایی است که در یک مسافرت و دیدار کوتاه چند روزه به آن، بیشتر مناظر تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مدرن و به روز‌تری را به توریست‌ها و گردشگران ارائه می‌دهد. چیزی که بتوان آن را به خوبی فهمید و درک کرد. با این حال شهر زیبای پراگ را می‌توان مکانی فوق‌العاده با بازدیدکنندگانی بسیار زیاد و نوشیدنی‌های ناب محلی و خوشمزه در نظر گرفت.

۱. تماشای کنسرت در جزیره‌ زیبای کامپا (Kampa)

سفر به پراگ

علاقه‌مندان به کنسرت‌ می‌توانند هنگام سفر به پراگ، در جزیره‌ی «Kampa» حضور یابند تا از تماشای کنسرت‌هایی که در این جزیره‌ی زیبا برگزار می‌شود، لذت ببرند. هرچند کامپا را به دلیل دیوار لنون (Lennon: دیواری است معمولی که در دهه‌ی ۸۰ میلادی با نقاشی‌‌های الهام گرفته از جان لنون و اشعاری از آهنگ‌های بیتلز (Beatles)، پر شده است) و موزه‌ی هنر مدرن می‌شناسیم، اما کنسرت‌های اجرا شده در هوای آزاد، جشنواره‌های متعدد به‌ویژه در فصل تابستان و اوایل پاییز، این منطقه را به یکی از مناطق محبوب و توریستی پراگ تبدیل کرده است.

جزیره‌ی کامپا، مهد کنسرت‌های موسیقی در پراگ است

همچنین قسمت چمنزار در این جزیره، مکانی است بسیار مناسب برای پیک‌نیک‌های تابستانی با مناظر و چشم‌اندازهای زیبا و خارق‌العاده که بر اهمیت و شهرت آن افزوده است.

۲. پیاده‌روی در Divoka Sarka

سفر به پراگ

یکی دیگر از مناطق بکر و فوق‌العاده در شهر پراگ برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعتی مطبوع و خیره‌کننده، منطقه‌ای است به نام «Divoká Šárka» که در حومه‌ی شمال غربی پراگ قرار دارد. تنها یک تراموا با سرعت از وسط آن عبور می‌کند و طبیعت وحشی حاضران را احاطه کرده است. یک ذخیره‌ی طبیعی که شامل جنگلی وسیع و بزرگ با آب و هوایی مطبوع و دوست‌داشنی، دو مسیر پیاده‌روی مشخص شده، تپه‌ها، کوه‌ها، استخر شنای فضای باز و بسیاری دیگر از جاذبه‌ها و دیدنی‌های آرامش‌بخش و مطلوب است که همگی در این مکان جای گرفته است. بنابراین این امتیازات باعث شده است که این منطقه از پراگ را یکی از ایده‌آل‌ترین مکان‌ها برای دویدن، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی معرفی کنند. اما آنچه که لازم است توریست‌ها و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی در مورد این مکان بدانند، آن است که حتما به سمت قسمت‌های بالای منطقه پیاده‌روی داشته باشند تا از چشم‌اندازها و مناظر فوق‌العاده زیبای آن لذت ببرند.

۳. حضور در کلوب‌ها و شرکت در تجمعات شبانه‌

تفریحات شبانه و پراگ هر دو در کنار هم و با یکدیگر معنا پیدا می‌کنند. نمی‌توان این دو را از یکدیگر جدا تصور کرد. اگر توریست‌ها و گردشگران به دنبال مکانی هستند که مردم محلی همگی در آن گرد هم جمع شده و به شادی و سرور می‌پردازند، باشگاه یا کلوب شبانه‌ی رکسی (Roxy) یکی از این مکان‌ها است که در شهر پراگ وجود دارد. موسیقی و آوازهای شاد و هیجان‌انگیز را می‌توان در این باشگاه شنید. خلاف بسیاری از باشگاه‌های اروپایی که برای ورود به لباس خاص و ویژه‌ای نیاز است، «Roxy» حاضران را ملزم به پوشیدن هیچ نوع لباس مخصوصی نمی‌کند و نوشیدنی‌های محلی و خوراکی‌های بومی را برای میهمانان خود سرو می‌کند.

۴. پرهیز از خرید در فروشگاه‌های میدان واتسلاو (Wenceslas)

سفر به پراگ

یکی از کارهایی که در طول سفر انجام آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود، خرید سوغاتی برای عزیزان و افرادی است که دوستشان داریم. بهتر است که فکر خرید بویژه لباس را از فروشگاه‌های میدان واتسلاو، از ذهن خود بیرون کرده و برای تهیه‌ی آن، حتما به مرکز شهر بروید. در این منطقه از پراگ می‌توان بیش از ۲۰۰ فروشگاه را در مرکز خرید آندل (Andel) یا مرکز خرید چودو (Chodov) مشاهده کرد.

۵. تماشای مناظر دیدنی در پارک لتنا (Letná)

سفر به پراگ

گردشگرانی که فصل گرم و زیبای تابستان را برای سفر به پراگ انتخاب می‌کنند، می‌توانند نقاط دیدنی بسیاری را در این شهر زیبای اروپایی مشاهده کنند. «پارک لتنا» یکی از این مکان‌های زیبا است که می‌توان به جای گشتن و سیاحت در شهر، از مصاحبت با یک دوست لذت برد. حتی می‌توان روی نیمکتی نشست و یک میان‌وعده‌ی لذیذ و محلی را میل کرد و همزمان از مناظر زیبا و دیدنی با چشم‌اندازی فوق‌العاده لذت برد.

پارک لتنا در پراگ، بهترین مکان برای تماشای مناظر دیدنی و خارق‌العاده است.

البته برای تماشای زیبایی‌های این پارک، بهتر است صبح زود از تخت جدا شده تا بتوان هوای مطبوع و دوست‌داشتنی صبح را استنشاق کرد. توریست‌ها و گردشگران قطعا پس از حضور در این پارک، از اینکه خواب شیرین را رها کرده‌اند، پشیمان نخواهند شد.

۶. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در دره‌ پروپوپ (Prokop)

سفر به پراگ

اگر هنگام حضور در پراگ، به اندازه‌ی کافی از هوای تازه و تمیز بهره نبرده‌اند، بهترین مکان برای تفریح و تنفس هوایی تازه و پاک، رفتن به دره‌ی زیبا و فوق‌العاده‌ی «پروپوپ» خواهد بود. این قسمت از پراگ، یک منطقه‌ی تفریحی طبیعی با مسیرهای پیاده‌روی و همچنین دوچرخه‌سواری است که بهره‌مند از مناظر چشم‌نواز و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی است. همچنین در این مکان باربکیوهایی در قسمت‌های مشخصی برای تهیه‌ی غذای سالم و لذیذ، تعبیه و طراحی شده است. البته توریست‌ها و مسافران هنگام حضور در این منطقه باید آب آشامیدنی کافی و اسنک‌های کوچک را همراه خود داشته باشند؛ چرا که در این قسمت هیچ مغازه یا فروشگاهی وجود ندارد.

۷. میل کردن غذا در رستوران Jelica

سفر به پراگ

قطعا پس از گذراندن روزی سرشار از فعالیت و هیجان، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در دره‌ی زیبای «پروپوپ»، خوردن غذایی لذیذ و خوشمزه، بسیار دلچسب خواهد بود. رستوران «Jelica» با غذاها، نوشیدنی‌ها و پیش‌غذاهای خوشمزه‌ی خود، در بین دیگر رستوران‌ها از شهرت و محبوبیت بسیاری برخوردار است. در این رستوران می‌توان انواع غذاهای چینی و صرب را با نوشیدنی‌های محلی و گوارا را سفارش داد. همچنین غذاهای مخصوص گیاهخواران و ظرف غذاهای خام یا نیم‌پز نیز در این رستوران سرو می‌شود. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این رستوران می‌توان به چینش میزها در داخل و خارج از فضای رستوران اشاره کرد که بودن در آن مکان و صرف غذایی لذیذ، بسیار مورد مطلوب خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه