بهترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟

کسری مجیدی
کسری مجیدی یکشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
بهترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟

دبی را امروزه بدون هیچ تردیدی می‌توان یکی از قطب‌های گردشگری در جهان نامید. برای دانستن بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب‌وهوا یا هزینه اقامت، همراه کجارو باشید.

دبی شهری است که از پدید آمدنش زمان زیادی نمی‌گذرد؛ اما با این وجود با پیشرفت روز افزون و چشمگیر خود به یکی از شهرهای مدرن و البته مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان تبدیل شده است. به موجب همین امر، گردشگران فراوانی در طی سال به این سرزمین سفر می‌کنند. از طرف دیگر آب‌وهوای نه چندان مطلوب منطقه تا حدی شرایط را برای علاقه‌مندان سخت کرده است. در این مقاله به زمان‌های مناسب برای سفر به دبی پرداخته‌ایم.

سواحل دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی

از آنجایی که فصول دبی به دو فصل گرم و گرم‌تر تقسیم می‌شود، بهترین زمان سفر به دبی حد فاصل ماه‌های نوامبر تا مارس (ماه آذر و فصل زمستان) است. در طی این ماه‌های به اصطلاح زمستانی، آب‌وهوای دبی به نسبت مطبوع‌تر می‌شود و این زمان از سال، به اصطلاح فصل «های سیزن» برای دبی محسوب می‌شود و گردشگران زیادی با تور یا با برنامه‌ریزی خودشان، به این شهر سفر می‌کنند.

اگر مایل هستید با تور به دبی سفر کنید، می‌توانید برای پیدا کردن تور دبی ارزان از کجارو کمک بگیرید. با چند کلیک می‌توانید فهرستی از تورهای متنوع ده‌ها آژانس معتبر گردشگری را ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و در نهایت بهترین و ارزان‌ترین تور دبی را انتخاب کنید.

در ادامه نمودارهایی برای شرایط جوی این شهر در ۱۲ ماه سال نشان داده شده‌اند.

آب و هوای دبی

نوامبر تا مارس

در طی این ماه‌های زمستانی، آب‌وهوای این شهر به مراتب مطلوب‌تر می‌شود. البته کماکان رطوبت بالایی به‌دلیل سواحل خلیج فارس در این شهر برقرار است. از طرفی از ماه ژانویه به بعد، می‌توانیم انتظار بارش کم‌وبیش ِ باران را در دبی داشته باشیم. به هر ترتیب این آب‌وهوا و ساحل‌های دبی است که به یکی از جاذبه‌های آن تبدیل شده‌اند.

آوریل تا اکتبر

همان طور که گفته شد آفتاب و سواحل این شهر از اصلی‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند؛ پس جای تعجب ندارد اگر در طی ماه‌های گرم سال نیز با ازدحام و هجوم گردشگران رو‌به‌رو شود. علاوه بر گرمای بیش از حد، این رطوبت بالای ۹۰٪ است که شرایط جوی طاقت‌فرسایی به وجود می‌آورد. در نتیجه توصیه می‌کنیم در صورت سفر به دبی در این موقع از سال، از قرار گرفتن در جلوی تابش مستقیم آفتاب، حتی‌الامکان اجتناب کرده و حتما از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

در انتها نیز توجه شما را به نمودارهایی برای میزان سفر گردشگران و قیمت هتل های دبی در ۱۲ ماه سال جلب می‌کنیم.

گردشگری در دبی

آب‌وهوای دبی در فصل‌های مختلف سال

بهار دبی

دبی در صحرا قرار گرفته و برخلاف بخش‌های دیگر دنیا، خبری از شکوفه‌های بهاری در این شهر نیست؛ اما بهار را در دبی با آب‌وهوای خوب و روزهای آفتابی کافی تجربه خواهید کرد. مارس و آوریل (بازه ۱۰ اسفند تا ۱۰ اردیبهشت) فصل بهار در دبی به شمار می‌آید و یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر است. این بازه بهترین فرصت برای تجربه تفریحات فضای باز و لذت بردن از دریا است. در این فصل به شنا در دریا هم می‌توانید فکر کنید.

تابستان دبی

تابستان دبی طولانی و داغ است و از ماه ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) ادامه دارد. روزها بلند هستند و بیش از ۱۳ ساعت خورشید می‌تابد. برای تفریحات فضای باز می‌توانید روی اوایل صبح و عصر حساب کنید. تابستان از طرفی بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی مانند پارک‌های موضوعی است

 چراکه فصل خلوت گردشگری است و با ازدحام جمعیت گردشگران مواجه نخواهید شد.

پاییز دبی

سپتامبر و اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان) را می‌توان به‌عنوان پاییز دبی در نظر گرفت؛ البته باید این موضوع را مدنظر داشت که برخلاف سایر شهرهای دنیا، خبری از برگ‌های رنگارنگ پاییزی نیست. در عین حال کاهش چشمگیری در دمای هوا شاهد خواهیم بود. گرمای طاقت‌فرسای هوا تمام می‌شود و دوباره می‌توانید به انجام تفریحاتی در فضای باز فکر کنید. دبی در این فصل میزبان جشنواره‌های فرهنگی مختلفی می‌شود که باعث شده زمان هیجان‌انگیزی برای سفر به این شهر باشد.

زمستان دبی

زمستان در دبی از نوامبر (۱۰ آبان) آغاز می‌شود و تا فوریه (تا ۹ اسفند) ادامه دارد. این فصل بهترین زمان برای افرادی است که برف و دمای به‌شدت پایین را دوست ندارند. زمستان دبی، فصل لذت بردن از تفریحات فضاهای باز، رفتن به کویر و شرکت در فعالیت‌های ماجراجویانه است. البته دریا در این فصل سرد است و شنا کردن توصیه نمی‌شود. در عوض این فصل زمان مناسبی برای شرکت در فستیوال‌ها، رویدادها و فستیوال‌های خرید است که هر مسافر با هر سلیقه‌ای را راضی می‌کنند.

 آب‌وهوای دبی در طول سال

وضعیت آب‌وهوای دبی در طول سال در نمودارهای زیر نشان داده شده است. بیشینه دما با رنگ قرمز و کمینه دما با رنگ آبی نشان داده شده است.

بهترین زمان سفر به دبی

مطالب مرتبط:

منبع headout USNEWS

دیدگاه