هشت دلیل برای سفر به سریلانکا

کاملیا کوثری
کاملیا کوثری جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰
هشت دلیل برای سفر به سریلانکا

سریلانکا جزیره‌ای است در جنوب آسیا که به نام شهر مشهور خود «سیلان» شناخته می‌شود.با این مقاله همراه باشید تا هشت دلیل جالب برای سفر به این کشور را بدانید.

«جاش کاهیل» (Josh Cahil) یک وبلاگ نویس سفر و گردشگری است. او در رابطه با خطوط هوایی یا سفرهای پیاده‌اش به کشورهای شرقی همچون افعانستان و ایران می‌نویسد. او در پکن چین زندگی می‌کند و وبلاگش، یکی از پر خواننده ترین‌ها است. آنچه در ادامه می‌خوانید و عکس‌هایی که می‌بینید، از نویسنده است:

با هشت دلیل و از قاب هشت سلفی به شما ثابت می‌کنم که باید به سریلانکا سفر کنید!

برای سفر برنامه‌ریزی شده به سریلانکا با تور لحظه آخری سریلانکا، می‌توانید با مشاهده آفرهای مختلف از آژانس‌های مسافرتی معتبر و خرید پکیج مورد نظر، ارزان‌ترین سفر خود را به این کشور تجربه کنید.

توک توک سوار شوید و در شهر بچرخید

سریلانکا

آیا کسی هست که ماجرای «توک توک» ها را نداند که در هند و سریلانکا فراوان هستند؟ اگر در «کلمبو» (Colombo) هستید، سوار یکی از این سه‌چرخه‌ها شوید و لذت ببرید، چراکه راهی ارزان و هیجان‌انگیز برای گردش در شهر و کشف زیبایی‌ها هستند. وقتی که در سال ۲۰۱۴ در «آمبالانگودا» (Ambalangoda) بودم، از فرصت استفاده کردم و با یکی از همین سه‌چرخه‌ها به کشف شهر پرداختم.

گردش در جاده‌ی ساحلی تا «گال» (Galle) یکی از بامزه‌ترین تورهایی است که تاکنون رفته‌ام؛ بوی دریا و نسیمی که در توک توک می‌وزید، بدون شک بهترین بخش این گردش بود. اگر قصد دارید در سریلانکا بگردید و لذت ببرید، یکی از بهترین کارها، دوست شدن با راننده‌ی یک توک توک است.

قطار سوار شوید و مثل مردم محلی سفر کنید

سریلانکا2

البته به‌شدت از شما می‌خواهم ابدا کاری که من کرده‌ام را تکرار نکنید، اما باید به شما بگویم که چرخیدن در یک قطار در حال حرکت در طبیعت سریلانکا، بیرون رفتن از واگن و گرفتن سلفی، کار بسیار لذت‌بخشی است، به‌ویژه بعد از ۳۰ ساعت بی‌خوابی و قاره‌پیمایی در خطوط هوایی سریلانکا!

پرطرفدارترین مسیر قطار در سریلانکا، جاده‌ای است که از کلمبو تا «کندی» (Candy) ادامه دارد؛ باید مسیری زیبا را از لا‌به‌لای کوه‌ها و مزارع چای طی کنید تا زمانی که به یکی از زیباترین شهرهای آسیا برسید؛ کندی!

اگر از دیدن دریا بیشتر از دیدن کوهستان لذت می‌برید، باید از «گال» (Galle) تا کلمبو را با قطار طی کنید؛ جاده ای در حاشیه‌ی اقیانوس هند که در «هیکادوا» (Hikkaduwa) توقف می‌کند.

بهترین و زیباترین مسیرهای جاده‌‍‌ای سریلانکا از این قرار هستند:

  • کلمبو-کندی-«توارا الیا» (Nuwara Eliya)-«ال» (Elle)- «بادولا» (Badulla)
  • کلمبو- گال- «ماتارا» (Matara)
  • کلمبو- «باتیکالوا» (Batticaloa)

به سافاری رفته و پلنگ وحشی ببینید

سریلانکا3

هنوز هم بر این باورید که باید برای سافاری، باید مسیر زیادی تا آفریقا بروید؟ خب، به من اجازه بدهید تا بگویم که لازم نیست! می‌توانید فیل، پلنگ یا بوفالو را در پارک‌های ملی سریلانکا از نزدیک ببینید.

به‌عنوان مثال، پارک ملی «کومانا» (Kumana) که در سال ۱۹۷۰ تاسیس شده است، محل نگهداری تمامی جانداران زیبایی است که دیدن آن‌ها برای همگان تجربه‌ای جذاب خواهد بود.

کوهنوردی کنید

سریلانکا4

سریلانکا جای فوق‌العاده‌ای برای آرامش ذهن و نیز تماشای جالب‌ترین چشم‌اندازهای دنیا است. در عکسی که می‌بینید، بر فراز صومعه‌ی «کدومبیگالا»(Kudumbigala) ایستاده‌ام که در نزدیکی پارک ملی کومانا است.

صدها کیلومتر جنگل مرا احاطه کرده بود؛ از شمال و جنوب، شرق و غرب. اگر به دنبال ماجراهای هیجان‌انگیزتر هستید یا می‌خواهید مناظری زیباتر ببینید، باید به قله‌ی «آدام» (Adam) یا «سیگیریا» (Sigiriya) بروید.

به تماشای وال‌ها بروید

سواحل شرقی سریلانکا احتمالا منطقه‌ی کمتر دیده شده‌ی سریلانکا خواهد بود، چراکه قسمت عمده‌ی شرق این کشور به سبب جنگ داخلی، تا چند سال پیش قابل دسترسی نبود.

در حالی‌که صنعت گردشگری در این کشور رو به رشد است، باید به این مطلب اشاره کرد که «آروگام‌بی» (Arugam Bay) یا «ترین‌کومالی» (Trincomalee)، واقعا برای کسانی که اهل موج‌سواری هستند و عاشقان طبیعت، بهشت است، به‌ویژه کسانی که دوست دارند وال‌ها را تماشا کنند یا با دلفین‌ها در اقیانوس هند شنا کنند. سفر من در بخش شرقی سریلانکا یک هفته طول کشید و به جرات می‌توانم بگویم که این نواحی، پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای جذب گردشگر دارد.

از سواحل فوق‌العاده‌ی سریلانکا دیدن کنید

سریلانکا6

تمام جزیره‌ی سریلانکا به‌گونه‌ای است که می‌توانید اوقات بی‌نظیری را در آن سپری کنید. شگفت‌انگیزترین و لوکس‌ترین سواحل سریلانکا آماده‌اند تا تعطیلاتی فوق‌العاده آرام و لذت‌بخش را برای شما ایجاد کرده و به شما کمک کنند چالش‌های روزانه‌ای را که با آن‌ها مواجه هستید، از یاد ببرید.

«سیلان» (Ceylon) که سریلانکا را از دوران استعمار انگلیس بیشتر به‌خاطر شهرت این شهر می‌شناسند، به سبب میهمان‌نوازی مردمانش در دنیا مشهور است. مردم میهمان‌نواز سیلان به گرمی از شما پذیرایی کرده و خانه‌ای دور از خانه‌تان برای شما می‌سازند.

بر فراز شهر پرواز کنید

سریلانکا7

آیا دوست دارید سریلانکا را از ارتفاع ۱۰ هزار پایی ببینید؟ دوست دارید از ساحل «ترین‌کومالی» (Trincomalee) یا کنار رودخانه‌ای در «کندی» پرواز کنید؟ خب پس باید حتما سری به تاکسی هوایی «سینامون» (Cinnamon) زده و برای خودتان یک پرواز رزرو کنید.

سینامون کوچک‌ترین ایرلاینی است که من تاکنون با آن پرواز کرده‌ام، اما باید بگویم که هواپیماهای کوچکش، واقعا هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌اند. با پرواز در ارتفاع کم بر فراز سریلانکا، مناظر بی‌نظیری خواهید دید. این هواپیماها قادر به حرکت و فرود روی آب هم هستند و استفاده از آن‌ها نه تنها زمان لازم برای رفتن از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر را کم می‌کند، بلکه فرصتی زیبا برای دیدن چشم‌اندازهای حیرت‌آور این کشور است.

در سواحل زیبا استراحت کنید

سریلانکا8

بدون شک سریلانکا دارای خارق‌العاده‌ترین سواحل دنیا است. شرق، غرب، شمال یا جنوب، به هر سو که بروید، ۹۹% احتمال دارد که ساحلی هیجان‌انگیز را در مقابل خود ببینید.

سواحلی نظیر «نگومبو» (Negombo)، «هیکادوا» (Hikkaduwa)، «اوناواتونا» (Unawatuna)، «نیلاولی» (Nilaveli)، «ترین‌کومالی» و «بن‌توتا» (Bentota) را به لیست خود اضافه کنید تا حتما آن‌ها را ببینید. اگر با هدف انجام موج‌سواری به سریلانکا می‌آیید، به خاطر داشته باشید که حتما به «آروگام‌بی» بروید چراکه آن را «بهشت موج‌سواران» می‌نامند و موج‌های عالی و زندگی شبانه‌ی آن بسیار مشهور است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه