۱۲ خصوصیتی که باعث موفقیت گردشگران می شود

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور پنجشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
۱۲ خصوصیتی که باعث موفقیت گردشگران می شود

گردشگران خصوصیات مختلفی را در طول سفر به دست می‌آورد که این خصوصیات زندگی آن‌ها را نیز شکل می‌دهد و باعث موفقیتشان می‌شود. همراه کجارو باشید تا با این خصوصیات بیشتر آشنا شویم.

سفر کردن یکی از اقداماتی است که باعث می‌شود افراد تجارب بسیار خوبی به دست آورند. بدون شک این تجربه‌ها نیز در زندگی افراد تاثیرات مطلوبی خواهد گذاشت. بر اساس برخی از گزارشات، افرادی که بیشتر سفر می‌کنند، انسان‌های موفقی هستند. اکنون در این مقاله از کجارو قصد داریم تا با دلایلی آشنا شویم که باعث می‌شوند این افراد موفق باشند. همه این دلایل ریشه در ذات و تجارب سفر کردن دارند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

۱- آن‌ها آماده تغییر هستند

سفر

از زمانی که روی کره زمین قدم گذاشته‌ایم، وارد دنیایی شده‌ایم که ما را به تغییر کردن دعوت می‌کند. افراد توسط چیزهای مختلف احاطه شده‌اند که نیاز به تمرکز کردن دارند. همین موضوع نیز باعث می‌شود که خلاقیتمان شکوفا شود. در واقع سفر کردن باعث می‌شود که افراد در شرایط بسیار مختلفی قرار گیرند و در نتیجه آماده تغییرات باشند.

۲- آن‌ها خارج از حاشیه امن‌شان نیز موفق هستند

سفر

گردشگران به طور پیوسته با شرایط ناآشنا رو به رو هستند. آن‌ها با موانع مختلفی در جریان سفرشان مواجه می‌شوند که باید برای رفع آن‌ها راه حلی بیابند. البته چنین شرایطی یک وضعیت نادر برای گردشگران به حساب نمی‌آید و آن‌ها یاد می‌گیرند تا در برابر موانع گوناگون با آرامش و به طور موثر اقدام کنند. این موضوع یک مهارت کلیدی در هر تجارتی به حساب می‌آید.

حاشیه امن یا همان Comfort Zone به شرایطی گفته می‌شود که فرد در آن احساس راحتی می‌کند. در واقع افراد برای دستیابی به موفقیت باید از این منطقه خارج شوند و خود را برای رویارویی با برخی مشکلات آماده کنند.

۳- آن‌ها ترسشان را مدیریت می‌کنند

ماجراجویی

کلید دستیابی به موفقیت، عمل کردن است. افراد نمی‌توانند تنها با حرف زدن راجب تصمیماتشان به موفقیت برسند. گردشگران نیز نمی‌گویند که می‌خواهند به کجا بروند، بلکه آن‌ها عمل می‌کنند و خود را برای آن سفر آماده می‌سازند. گردشگران و جهانگردان ممکن است در شرایطی قرار بگیرند که هیچ راه برگشتی در آن وجود ندارد. همین موضوع باعث می‌شود که این افراد قادر به مدیریت ترس‌هایشان باشند.

بدون شک در زمینه تجارت و زندگی عادی نیز موضوع ترس یکی از عوامل اصلی در اقدام نکردن برای انجام برخی کار‌ها است. در نتیجه با سفر کردن می‌توان بر این موضوع نیز فائق آمد.

۴- آن‌ها می‌دانند که چگونه احساساتشان را کنترل کنند

پاسپورت

گردشگران در طول سفرشان روزانه در سطح‌های مختلفی از استرس و فشار روحی قرار می‌گیرند. مشکلات عبور از مرز، موضوع داشتن چند پرواز با فاصله کم و احتمال تاخیر یکی از آن‌ها، سرویس‌های بهداشتی بدون امکانات و موارد این چنینی از جمله مشکلاتی هستند که گردشگران هر روز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. این موضوع به گردشگران یاد می‌دهد که خودشان را در زمانی که زیر فشار هستند، کنترل کنند که این کار باعث افزایش خودآگاهی آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۵- آن‌ها فرصت‌ها را به دست می‌آورند

ماجراجویی

Carpe Diem یک اصطلاح انگلیسی و مناسب برای گردشگران و افراد ماجراجو است. همه این افراد سعی دارند تا فرصت‌های جدیدی به دست آورند و چیز‌های جدیدی را تجربه کنند. برنامه گردش افراد ماجراجو بدین صورت است که فرصت‌های پیش رویشان، برنامه آن‌ها را به پیش می‌برد و دنبال یک برنامه از پیش تعیین شده نیستند. چنین اقدامی باعث می‌شود که طرز فکر خلاقانه در افراد ارتقا یابد.

۶- آن‌ها به دیگران اعتماد دارند و لازم نیست که بقیه را تحت کنترل داشته باشند

سفر

گردشگران به طور متداوم افراد جدیدی را می‌بینند که از این طریق یاد می‌گیرند که به آن‌ها اعتماد کنند. این افراد با انسان‌هایی مواجه می‌شوند که به زبان دیگری صحبت می‌کنند و اغلب بر اساس موضوع انسایت و مهربانی به غریبه ها اعتماد می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که گردشگران بتوانند روابط جدیدی را بین زندگی خصوصی و تجارتشان ایجاد کنند.

۷- آن‌ها می‌دانند که چه زمانی وسایل مورد نیازشان را خریداری کنند

فروشگاه

گردشگران یاد می‌گیرند که چطور می‌توانند بدون اینکه فریب بخورند یا دست به خشونت بزنند، به منافعشان دست یابند. این یک مهارت بسیار کلیدی در موضوع رهبری است که از طریق آن یاد می‌گیرید چگونه افراد و حوادث را رهبری کنید یا سایرین را تحت تاثیر قرار دهند.

۸- آن‌ها بسیار مطمئن هستند

سفر

گردشگران در هر شرایطی خود را مطمئن نشان می‌دهند و اگر در موقعیتی اطمینان هم نداشته باشند، سعی می‌کنند از خودشان اطمینان جعلی منعکس کنند. آن‌ها می‌دانند که قصد انجام چه کاری را دارند و البته از شیوه انجام آن نیز مطلع هستند.

۹- آن‌ها مردم را بهتر درک می‌کنند

سفر

گردشگران همیشه در حال ملاقات با افراد جدیدی هستند. آن‌ها افکاری باز دارند و در خصوص فرهنگ و نظرات دیگران کنجکاو هستند. گردشگران یاد می‌گیرند که چگونه به خوبی سوال کنند و اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. آن‌ها دوستان جدیدی به دست می‌آورند و قدرت شبکه سازی را یاد می‌گیرند.

۱۰- آن‌ها گوش می‌دهند

سفر

سفر کردن زمان مناسبی برای حرف نزدن و صد البته گوش کردن است. از آنجایی که مسافران همیشه در حال ملاقات با افراد جدیدی هستند، می‌توانند توانایی گوش دادنشان را بهبود دهند. باید توجه داشت که این توانایی به طور مستقیم با موضوع یادگیری در ارتباط است.

۱۱- آن‌ها می‌دانند که چطور بودجه بندی و صرفه جویی کنند

سفر

حتی اگر به بهای خوابیدن در فرودگاه هم باشد، گردشگران می‌دانند که چطور پول‌هایشان را برای دستیابی به آن چیزی که می‌خواهند، ذخیره و بودجه بندی کنند. این افراد می‌داند که چگونه سفر کنند تا هزینه کمتری بپردازند و همچنین شرایط خودشان نیز در طول سفر مناسب باشد.

۱۲- آن‌ها می‌دانند که چطور در لحظه زندگی کنند

سفر

گردشگران همیشه سعی می‌کنند تا در لحظه زندگی کنند و این موضوع به آن‌ها می‌آموزد که روی اهدافشان در آینده تمرکز کنند. گردشگران الهام بخش خوبی برای ما هستند تا بتوانیم کاراکتر‌های زندگی‌مان را ایجاد کنیم و زندگی مورد علامه‌مان را بسازیم.

همان‌طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با برخی از خصوصیت‌های گردشگران آشنا شدیم. این خصوصیات باعث می‌شوند که افراد مذکور در زندگی‌شان موفق باشند. شما چه خصوصیت دیگری را در گردشگران می‌شناسید که باعث موفقیتشان می‌شوند؟ با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط:

منبع backpackr

دیدگاه