حمل و نقل عمومی در بارسلونا، اسپانیا

علی  کماسی
علی کماسی سه شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
حمل و نقل عمومی در بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا و مرکز کاتالونیا است. برای آشنایی با حمل و نقل عمومی این شهر زیبا با کجارو همراه باشید.

حمل و نقل عمومی در بارسلونا شامل مترو، اتوبوس، تراموا و شبکه ریلی می‌شود که بسیار عالی و کارآمد است. تاکسی نیز گزینه بسیار محبوبی است. بیشتر مواقع در از بقیه وسایل ارزان‌تر تمام می‌شود هرچند که در طی چند سال اخیر کرایه تاکسی گران تر شده است. ماشین‌های کرایه‌ای نیز دردسرساز ترین وسیله از نظر هزینه و دسترسی پارکینگ و ترافیک است.

اتوبوس

اتوبوس بارسلونا

اتوبوس‌ها یکی از معمول‌ترین وسایل حمل و نقل در بارسلونا به شمار می‌روند و جایگزین خوبی برای سیستم مترو هستند. با استفاده از اتوبوس می‌توانید به بیشتر نقاط شهر دسترسی پیدا کنید که در صفحه‌ی جلوی اتوبوس مشخص شده است. برنامه حرکت اتوبوس‌ها، مسیر‌ها و نقشه‌ها را می‌توانید در ایستگاه‌ها مشاهده کنید.

به لطف اینترنت استفاده از سرویس اتوبوس هر روز راحت تر شده است. وب سایت‌های TMB و EMT نقشه‌های مترو و اتوبوس، همچنین ساعت حرکت وسایل را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

قیمت بلیت

  • بلیت تک سفره ۲/۵ یورو
  • بلیت T-10 (ده سفره) ۹/۹۵ یورو
  • بلیت یک روزه ۸/۴۰ یورو

بلیت مخصوص گردشگران

  • دو روزه ۱۴ یورو
  • سه روزه ۲۰ یورو
  • چهار روزه ۲۶ یورو
  • پنج روزه ۳۲ یورو

مترو

مترو بارسلونا

سیستم مترو بارسلونا با اینکه بسیار عظیم است اما با وجود علامت‌های راهنمایی فراوان و مسیر‌های رنگ‌بندی شده که روی نقشه‌های داخل واگن نمایش داده شده‌اند بسیار راحت است. متروها هر ۳ تا ۵ دقیقه به ایستگاه‌ها می‌رسند و بسیار قابل اعتماد هستند. ایستگاه‌های خلوت در هر ساعتی امن است و تابلو‌های خروج مناسب در ایستگاه‌ها باعث شده تا به راحتی مسافران مسیر خروج را پیدا کنند.

تراموا

تراموا بارسلونا

تراموا جدیدترین وسیله حمل و نقل در بارسلونا محسوب می‌شود. همچنین مسیرهای تراموا محدود است که به این معنا است که هنوز جا برای کامل شدن دارد. اما اگر قصد دارید از Avinguda Diagonal و Parc de la Ciutadella دیدن کنید پس تراموا و سه خطش ممکن است بسیار کارآمد باشند. تراموای بارسلونا اختصاصی بوده و بسیار سریع و کارآمد و طبق برنامه است که جدول زمانی حرکت تراموا را می‌توانید از طریق سایت trambcn یا از طریق اپ مربوط به آن چک کنید. بلیت تراموا را نیز می‌توانید در ایستگاه‌های تراموا بخرید.

تاکسی

تاکسی بارسلونا

تاکسی در بارسلونا به وفور پیدا می‌شود و اگر قصد دارید به مقصد خاصی بروید یا بعد از ساعت ۲ بامداد به جایی بروید تاکسی بهترین گزینه است. اگر تاکسی‌های زرد و سیاه بارسلونا چراغ سبز خود را روشن کرده بودند به این معنا است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کرایه‌ها غیر قابل مذاکره است و نرخ‌های متفاوتی بین روز و شب وجود دارد. کمترین کرایه ۲/۱۰ یورو و به ازای هر کیلومتر نیز ۱/۱۰ تا ۱/۴۰ یورو باید بپردازید.

مطالب مرتبط:

منبع metropolitan

دیدگاه