باشکوه ترین مناطق اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می کنند (قسمت دوم)

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
 باشکوه ترین مناطق اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می کنند (قسمت دوم)

اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که تاریخ و گذشته پر فراز و نشیبی داشته است. اگر دوست دارید در سفر به این کشور، از جاذبه‌ها و زیبایی‌های ناشناخته‌ دیدن کنید، با کجارو همراه شوید.

برخی شهرهای کوچک و روستاهای اسپانیا، گواه قدمت و تاریخ غنی این کشور است. اکثر آن‌ها در دل طبیعت و مناطق دوردست قرار دارد و برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است. اگر بار دوم‌تان است که به اسپانیا سفر می‌کنید و قبلا از دیدنی‌های مشهور آن بازدید کرده‌اید، پیشنهاد ما این است که روستاها و شهرهای کوچک دوردست بروید، چون دست کمی از جاذبه‌های شهرهای بزرگ ندارند. در ادامه با معرفی این مکان‌ها همراهمان باشید.

Praia As Catedrais، لوگو

ساحل کلیساها اسپانیا

این منطقه به طور رسمی «Augas Santas» نامیده می‌شود و به دلیل داشتن خطوط ساحلی قابل توجهی، لقب «Praia as Catedrais» یا «ساحل کلیساها» را به خود اختصاص داده است. در این ساحل صخره‌های عجیب و غریبی به دلیل فرسایش توسط آب، ایجاد شده است که یکی از مهم‌ترین عوامل شهرت این ساحل محسوب می‌شود. زمانی که سطح آب پایین می‌آید، صخره‌ها گذرگاه‌های سنگی باشکوهی را به نمایش درمی‌آورند که توسط آب روی صخره‌های سخت کنده کاری شده و گذرگاه‌های کلیسا را به وجود آورده است. 

بیشتر بخوانید:

Ubeda and Baeza، خائن

خائن اسپانیا

Ubeda and Baeza یکی از بهترین نمونه‌های معماری رنسانس در اسپانیا است و در سال ۲۰۰۳ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در دوران رکونکیستا (جنبش استرداد یا سقوط آندلس، مجموعه‌ای از لشکرکشی‌های طولانی‌مدت مسیحیان اسپانیا و پرتغال در قرون وسطی به منظور بازپس‌گیری سرزمین‌های خود از موروهای مسلمانی) و رنسانس، دو شهر از لحاظ سیاسی اهمیت زیادی داشت چون در مرز دو کشور مخالف قرار داشت: گرانادا و کاستیا-لامانچا. هر دوی این شهرها مملو از کلیسا، صومعه،کاخ و بناهای دیگر بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاخ Palacio de las Cadenas و کلیسای جامع Baeza اشاره کرد. 

سیورانا، تاراگونا

سیورانا تاراگوتا

این روستای کوچک از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین جاهای قرون وسطایی در کاتالونیا است. این روستا روی صخره‌های کوه‌های Prades قرار دارد و نمایی چشم‌نواز از رودخانه‌ی Embalse نمایش می‌دهد که پایین این صخره‌ها جریان دارد. 

پامپانیرا، گرانادا

پامپانیرا، گرانادا

این روستای کوچک در نزدیکی گرانادا قرار دارد و معماری آن همواره مورد توجه قرار می‌گیرد و از قرن ۸ میلادی به بعد که توسط مورها اشغال شده بود، ویژگی‌های معماری بربر را تاکنون حفظ کرده است. این روستا بین کوه‌های جنوب سیرا نوادا قرار دارد و با نام Las Alpujarras شناخته می‌شود. هوای این منطقه در زمستان‌ها بسیار سرد و روستا یخ‌زده می‌شود اما بسیاری از اهالی آن به لطف صنایع دستی و کشاورزی، زندگی خود را می‌گذرانند. 

Arcos de la Frontera، کادیز

کادیز اسپانیا

Arcos de la Frontera در بالای تپه‌ای سنگ‌ماسه‌ای قرار دارد و روستایی اندلسی است که معماری برجسته‌ی آن، اعتبار و شهرتی را برای این روستا، به عنوان یکی از زیباترین روستاهای اسپانیا به دست آورده است. از سال ۱۹۶۲، این روستا به عنوان یک بنای تاریخی-هنری طبقه‌بندی شده است. از این روستا نمای استثنایی پانورمایی از رودخانه‌ی Guadalete (که در دره‌‌ی پایین روستا جریان دارد) و دره‌ی زیبای پایین روستا وجود دارد. 

سافرا، باداخوز (Badajoz)

سافرا باداخوز اسپانیا

به سافرا لقب «سویای کوچک» داده‌اند

معمولا اغلب گردشگران این مقصد گردشگری بسیار زیبا را نادیده می‌گیرند. سافرا در استان اکسترمادورا قرار دارد و یکی از جاهای متفاوت اسپانیا است که قطعا ارزش بازدید دارد. سافرا در جنوب اکسترمادورا قرار گرفته و شهری پرجنب و جوش است که به فرهنگ (مخصوصا فرهنگ غذایی) و میزبانی خونگرم مردمان خود می‌بالد. به این شهر کوچک، لقب «سویای کوچک» داده‌اند. در داخل فضای دیوارهای قلعه‌ی قدیمی بگردید و به هتل لوکس پارادور (Parador) بروید. می‌توانید در رستوران گرند پلازا به اندازه نوشیدن یک لیوان نوشیدنی مورد علاقه‌تان توقف کرده و از فضای زیبای شهر لذت ببرید. 

خوزکار (Juzcar)، مالاگا 

خوزکار مالاگا اسپانیا

انتظار ما از یک روستای اندلسی، روستای با ساختمان‌هایی به رنگ سفید است (سفید رنگ کردن ساختمان‌ها تکنیکی است که برای مهار گرمای شدید نور خورشید استفاده می‌شود) اما خوزکار تنها روستایی در این منطقه است که تمام ساختمان‌های آن به جای سفید، به رنگ آبی رنگ شده‌اند. این روستای عجیب و جالب، در سال ۲۰۱۱ به رنگ آبی رنگ شد تا برای پخش فیلم «Smurfs» به عنوان کمپین تبلیغاتی و بازاریابی عمل کند. با این حال، زمانی که Sony  پیشنهاد داد تا روستا را دوباره به رنگ سفید درآورند، روستاییان قبول نکردند و ترجیح دادند رنگ جدید روستای خود را حفظ کنند، چون روستای آنها را محبوب‌تر کرده است. 

Albarracin، تروئل

تروئل اسپانیا

Albarracin شهر کوچکی در استان تروئل اسپانیا است و در زمان سلطنت Banu Razin، مقر Hawwara Berber بود. یکی از عوامل اصلی محبوبیت این روستا، بدون شک موقعیت خاص آن است که مشرف بر رودخانه‌ی گوادالاویار (Guadalaviar river) است. امروزه  میراث حاکمان مورها، در معماری این شهر کوچک دیده می‌شود که هنر مدجن غنی‌ای دارد که نمونه‌ی بارز آن را می‌توان در سازه‌ی بنای  Torre del Andador به وضوح مشاهده کرد. 

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه