۵ دلیل که باید در سفر به لهستان، ورشو را پیش از کراکوف ببینید

کاملیا کوثری
کاملیا کوثری سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۵ دلیل که باید در سفر به لهستان، ورشو را پیش از کراکوف ببینید

لهستان در قلب اروپا، کشوری است با پیشینه‌ی تاریخی شگفت‌انگیز و شهرهای بی‌نظیر و دیدنی. «ورشو» (Warsaw) و «کراکوف» (Kracow) دوشهر بزرگ این کشور هستندبرای شناخت آن‌ها با کجارو همراه باشید.

شهر بین‌المللی ورشو و کراکوف زیبا و قرون‌وسطایی، محبوب‌ترین شهرهای لهستان هستند که باید آن‌ها را بازدیدکرد. اما اول باید به کدام‌یک از این شهرها سفر کرد؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید چرا باید اول به پایتخت این کشور سفر کنید و بازدید از کراکوف را به آینده موکول کنید.

ورشو به‌اندازه‌ی کراکوف توریستی نیستورشو به اندازه کراکف توریستی نیست

شهر کراکف شهری لبریز از تاریخ و سنت دیرینه‌ی لهستان است، بنابراین، جذابیت‌های گردشگری بیشتری هم دارد. در سال ۲۰۱۵، این شهر به‌تنهایی بیش از ۱۰ میلیون گردشگر را به خود جذب کرده‌است در حالی که گردشگرانی که از ورشو بازدید کرده‌اند حدود ۸/۵ میلیون نفر بوده است. اگر بخش قدیمی شهر را ببینید، قطعا ورشو فضایی اصیل‌تر و دوستانه ای دارد.

معماری متنوع

معماری متنوع

ورشوو

ورشوو

در حالی که کراکوف زیبایی‌های پیش از جنگ خود را هنوز حفظ کرده است، ورشو طی جنگ جهانی دوم دچار آسیب‌های بسیاری شده‌‌ همین امر، باعث ایجاد پروژه‌های بازسازی چالش برانگیز و نیز تجربیات جدیدی در زمینه‌ی سبک‌های معماری شده‌ است.

ورشوو

موزه‌های بهتر

موزه های بهتر

انکارناپذیر است که ورشو، پایتخت شهر-موزه لهستان است و ساختمان‌های بسیاری دارد که مختص مستندسازی و نمایش تاریخ پر‌فراز‌و‌نشیب، فرهنگ غنی و هنر این کشور هستند. مهم‌ترین موزه‌هایی که حتما باید آن‌ها را ببینید، «موزه‌ی تاریخ یهودیان لهستان:پولین» (POLIN Museum of the History of Polish Jews)، «موزه قیام ورشو» (Warsaw’s Rising Museum)، «موزه شوپن» (Chopin Museum) هستند.

بیشتر بخوانید:

غذا و خرید

غذا و خرید

ورشو همچنان بهترین مقصد خرید و خوردن غذاهای گوناگون در لهستان است. از غذاهای سنتی لهستان (نظیر رستوران روزهای لهستان) گرفته تا رستوران‌های مجلل و جشنواره‌های بین‌المللی غذا، از مغازه‌های دکوراسیون و لوازم‌خانگی گرفته تا مرکز خریدهای وسیع که در آن‌ها همه چیز پیدا می‌شود، ورشو همیشه در این موارد بهترین بوده است.

ورشوو

نزدیکی به منطقه‌ی دریاچه‌ای مازوری

منطقه مازوری

دریاچه ورشوو

اگر می‌خواهید برای مدتی از هیاهوی شهر به دور باشید، به «منطقه‌ی دریاچه‌ای مازوری» (Masuria Lakeland Region)  نزدیک ورشو است بروید و می‌توان به‌خوبی از این منطقه دیدن کرد. این منطقه، بهترین جا برای گذراندن اوقات فراغت خارج از شهر، به‌ویژه در فصل تابستان است، چراکه کیفیت هوا به شما اجازه‌ی انواع فعالیت‌های نفریحی از جمله قایق‌سواری، اسکی روی آب و کایاک‌سواری را می‌دهد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه