آشنایی با ۳۰ خانه تاریخی و معروف در آمریکا (قسمت دوم)

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
آشنایی با ۳۰ خانه تاریخی و معروف در آمریکا (قسمت دوم)

خانه‌های تاریخی و عمارت‌های باشکوه در آمریکا که از جمله بناهای زیبا و مکانهایی جذاب برای گردشگران بوده و متعلق به افراد مشهور و سرشناس، در بخش قبل با معرفی آن‌ها پرداخته شد.حال، با کجارو همراه شوید تا با تعداد دیگری از این بناهای معروف آشنا شوید.

در ادامه‌ی بخش اول از خانه‌های باشکوه که متعلق به افراد معروف و برجسته در آمریکا است که هم‌اکنون تبدیل به موزه‌هایی برای بازدید عموم است. هرکدام از این عمارت‌ها با توجه به موقعیت جغرافیای و تاریخچه‌ای که دارند به جاذبه گردشگری پربازدید تبدیل شده‌اند. اکنون به ده نمونه‌ی شاخص دیگر از این بناهای بی‌نظیر پرداخته می‌شود.با توجه به جذابیت  شخصیت‌های مطرح شده حوزه‌ی هنر و سیاست و معماری بسیار جالب است که بدانیم خانه‌هایی که این افراد در آن زندگی می‌کردند چگونه بوده است. 

۱۱. (Shangri La (Hawaii

Shangri La 1

این خانه زیبا عمارتی با معماری سرزمین‌های اسلامی است که در شهر «هونولولو» (Honolulu) از ایالت «هاوایی» (Hawaii) قرار دارد و در سال ۱۹۳۷ بنا شده است.

این عمارت با وسایلی از کشورهای مصر، ترکیه، اسپانیا، مراکش و ایران مبله شده است. بخش رو‌به‌روی استخر این خانه از چهل ستون اصفهان الهام گرفته است.

Shangri La 2

Shangri La 3

Shangri La 4

این خانه مرکز هنر و فرهنگ اسلامی در این ناحیه است و توجه بسیاری از محققان و هنرمندان را به خود جلب کرده است.

Shangri La 5

Shangri La 6

۱۲. (The Standrod Mansion (Idaho

The Standrod Mansion

این عمارت قصر مانند در سال ۱۹۰۲ در شهر «پوکاتلو» (Pocatello) در ایالت «آیداهو» (Idaho) ساخته شده است.

این خانه جزو معدود خانه‌های طراحی شده در سبک «Chateauesque» در این شهر است. سنگ‌تراشی‌ها و برج‌های تزیئنی که روی خانه قرار دارد شکوه و جلوه بیشتری به آن داده است.

۱۳. (Frank Lloyd Wright Home and Studio (Illinois

Frank Lloyd Wright Home and Studio 1

این خانه تاریخی با معماری فوق‌العاده، محل زندگی معماری سرشناس و توانمند «فرانک لوید رایت» (Frank Lloyd Wright) از مشهورترین معماران آمریکایی بوده است.که در بخش قبل نمونه‌ی بارزی از معماری اورا به نام خانه آبشار معرفی کردیم.

بیشتر بخوانید:

Frank Lloyd Wright Home and Studio 2

Frank Lloyd Wright Home and Studio 2

این بنا در روستایی به نام «اوک پارک» (Oak Park) در ایالت «ایلینوی» (Illinois) ساخته شده است و او به‌همراه خانواده‌اش در آن زندگی می‌کرده‌اند.او زمانی که بیش از ۲۲ سال نداشت زمین این ملک را خرید و در سال ۱۸۸۹ آن را ساخت.

Frank Lloyd Wright Home and Studio 4

Frank Lloyd Wright Home and Studio 5

این خانه با خلق هنرمندانه رایت در سال ۱۹۷۲ به ثبت ملی اماکن تاریخی آمریکا درآمد.

۱۴. (Grouseland (Indiana

Grouseland 1

خانه و موزه «گروسلند» (Grouseland) محل زندگی نهمین رئیس‌جمهوری آمریکا، «ویلیام هنری هریسون» (William Henry Harrison) است که در شهر «وینسنس» (Vincennes) از ایالت «ایندیانا» (Indiana) قرار دارد.

Grouseland 3

Grouseland 5

Grouseland 2

این عمارت در سال ۱۸۰۴ تکمیل شد و در بخش مرکزی دولت ایندیانا قرار داشت و به‌عنوان سنگری در زمان ناآرامی محسوب می‌شد. تورهای بسیاری برای دیدن از این عمارت زیبا وجود دارد.

Grouseland 4

Grouseland 6

۱۵. (American Gothic House (Iowa

American Gothic House 1

یکی از آثار رنگ روغن معروف، «گوتیک آمریکایی» (American Gothic) است که اثر نقاش بنام آمریکایی «گرنت وود» (Grant Wood) است و از جمله نقاشی های مشهور جهان به شمار می‌رود.

این اثر برگرفته از خانه روستایی در شهری به نام «الدون» (Eldon) در ایالت «آیووا» (Iowa) است.

American Gothic House 2

سبک معماری گوتیک این خانه، طوری برای گرنت وود جالب بود که وی از دندانپزشک و خواهر خود خواست تا به‌عنوان مدل در نقش پدری کشاورز و دختر مجردش در این اثر هنری ایفای نقش کنند.

این اثر یکی از معروف‌ترین آثار هنر معاصر آمریکاست و پیشگامی در سبک «منطقه‌گرایی» (Regionalism) بوده است.

American Gothic House 3

۱۶. (Amelia Earhart Birthplace Museum (Kansas

خانه آملیا مری ارهارت

این موزه و ساختمان تاریخی، محل تولد «آملیا مری ارهارت» (Amelia Mary Earhart) است که خلبان پیشگام آمریکایی بود و همچنین اولین زنی که توانست عرض اقیانوس اطلس را تک نفره طی کند.

خانه آملیا مری ارهارت  ۲

خانه آملیا مری ارهارت ۳

این خانه در سال ۱۸۶۱ به سبک معماری «نئو گوتیک» (Gothic Revival) در شهر «اچسن» (Atchison) در ایالت «کانزاس» (Kansas) ساخته شد. آملیا ارهات زمانی که ۴۱ سال بیش نداشت، در پروازی که بر فراز اقیانوس آرام داشت به‌همراه کمک خلبان خود ناپدید شد و تاکنون اثری از وی مشخص نشده است.

خانه آملیا مری ارهارت ۴

خانه آملیا مری ارهارت ۵

سالانه هزاران بازدیدکننده به این محل می‌آیند تا از محل زندگی این بانوی خلبان، دیدن کنند و این مکان را تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری پربازدید در این شهر کرده‌اند.

۱۷. (Ashland (Kentucky

مزرعه اشلند ۱

این مزرعه زیبا متعلق به «هنری کلی» (Henry Clay) سیاستمدار و سناتور سابق آمریکایی در ایالت «کنتاکی» (Kentucky) است که در سال ۱۸۰۴ توسط وی خریداری شد و نزدیک به ۴۰ سال به‌همراه خانواده‌اش در این عمارت زندگی کرد.

مزرعه اشلند ۲

مزرعه اشلند ۳

مزرعه اشلند ۴

این عمارت ۱۸ اتاق دارد و از بخش‌های بسیاری تشکیل شده است. علاقه‌مندان به عکاسی، توجه ویژه‌ای به این بنای تاریخی دارند و تورهای بسیاری در جهت بازدید از این موزه و این ساختمان زیبا برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

مزرعه اشلند ۵

مزرعه اشلند ۶

مزرعه اشلند ۷

مزرعه اشلند ۷

مزرعه اشلند ۸

۱۸. (Oak Alley Plantation (Louisiana

Oak Alley Plantation ۱

این مزرعه رویایی در غرب رودخانه «میسی سی پی» (Mississippi River) و در ایالت «لوئیزیانا» (Louisiana) قرار دارد. اسم این مزرعه به‌دلیل وجود دو ردیف طولانی از درختان «بلوط» (Oak) که حدود ۲۴۰ متر است نام‌گذاری شده است.

 ۲ Oak Alley Plantation

Oak Alley Plantation ۳

Oak Alley Plantation ۴

Oak Alley Plantation ۵

قدمت این خیابان درختی، قبل از ساخت خانه بوده است و بین خانه و رودخانه قرار دارد. این عمارت که در سال ۱۳۸۹ به سبک معماری یونانی تکمیل شده است، دارای یک سطح مربعی شکل و دارای یک سالن مرکزی است.

اتاق‌های آن دارای سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ و نورگیر است. مساحت اطراف خانه از باغ‌های زیبایی تشکیل شده است و در کنار آن‌ها سالن‌های دیگری نظیر سالن تئاتر و گالری ماشین‌های قدیمی وجود دارد.

Oak Alley Plantation ۶

Oak Alley Plantation ۷

Oak Alley Plantation ۸

این مزرعه زیبا امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است و افراد بسیاری مراسم و رویدادهای مهم خود را در این مکان برگزار می‌کنند.

۱۹. (Olson House (Maine

Olson House ۱

این خانه که موضوع یکی از آثار معروف نقاش آمریکایی، «اندرو نیول وایِت» (Andrew Newell Wyeth) به نام «دنیای کریستینا» (Christina's World) است در شهر «کوژینگ» (Cushing) از ایالت «مین» (Maine) قرار دارد.

Olson House ۲

بیشتر آثار این هنرمند برگرفته از تپه‌ها، مردمان و محیط زندگی خویش بوده است. این خانه که در سال ۱۷۰۰ ساخته شده است هم‌اکنون محل نگهداری بسیاری از آثار همین نقاش است و تبدیل به موزه‌ای برای علاقه‌مندان شده است.

Olson House ۳

۲۰. (Star-Spangled Banner Flag House (Maryland

Star-Spangled Banner Flag House ۱

این موزه تاریخی و مهم در سال ۱۷۳۹ ساخته شده است و در شهر «بالتیمور» (Baltimore) بزرگترین شهر مهم فرهنگی ایالت «مریلند» (Maryland) قرار دارد.

در این موزه اشیای نادر و کمیابی وجود دارد و سال‌ها پیش محل زندگی «مری پیکرزگیل» (Mary Pickersgill) و خانواده‌اش بوده است که شهرت آن به‌خاطر دوخت پرچم بزرگی از پرچم آمریکا بود که در تابستان ۱۸۱۴ در طول جنگ بالتیمور نصب شد.

این موزه شامل همه لوازمی است که او و خانواده‌اش در آن دوران زندگی می‌کردند.

Star-Spangled Banner Flag House ۲

Star-Spangled Banner Flag House ۳

Star-Spangled Banner Flag House ۴

مطالب مرتبط:

منبع Country Living

دیدگاه