فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

هنگ‌کنگ شهری جزیره‌ای است که در چین قرار دارد و یکی از مهم‌ترین و مشهورترین مقصدهای گردشگری در جهان به شمار می‌رود. پس برای آشنایی با فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

هنگ کنگ یکی از دو منطقه ویژه کشور چین است که از نظر اقتصادی، گردشگری و بازرگانی نقش مهمی را در این کشور ایفا می‌کند. علاوه بر چین، هنگ‌کنگ یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و منظم‌ترین شهرها در جهان محسوب می‌شود. در کنار جایگاه اقتصادی، هنگ کنگ دارای جاذبه‌های متنوع و فراوانی است که موجب می‌شود تا هر ساله گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان به آنجا سفر کنند.

معرفی فرودگاه

فرودگاه هنگ‌کنگ

فرودگاه بین المللی هنگ‌کنگ (Hong Kong International Airport) موسوم به فرودگاه چک لاپ کوک (Chek Lap Kok) اصلی‌ترین فرودگاه هنگ‌کنگ است که از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده و مهم‌ترین شاهراه ارتباطی با سرزمین اصلی چین از نظر مراوادات تجاری و تردد مسافر است.

فرودگاه هنگ‌کنگ

فرودگاه هنگ‌کنگ در فضایی به وسعت ۱۲۵۵ هکتار دارای دو پایانه است. پایانه شماره ۱ سومین پایانه بزرگ مسافری در جهان است. پایانه شماره ۲ نیز از سال ۲۰۰۷ به مجموعه فرودگاه اضافه شده و مختص انجام امور مسافران ورودی به فرودگاه است. همچنین، پذیرش اغلب شرکت‌های ارزان قیمت نیز در این پایانه مستقر هستند.

در مجموع، پایانه‌های فرودگاه هنگ‌کنگ مجهز به کلیه امکانات رفاهی و خدماتی از قبیل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، پلیس، خدمات بسته‌بندی چمدان، هتل و .. هستند.

مشخصات فرودگاه

نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)

کد یاتا: HKG

کد ایکائو: VHHH

ارتفاع از سطح دریا: ۹ متر

قطب اصلی خطوط هوایی: چاینا ایرلاینز (China Airlines) و هواپیمایی شرقی چین (China Eastern airlines)

فاصله هوایی تا تهران: ۶۱۹۰کیلومتر معادل ۸ ساعت و ۱۱ دقیقه پرواز

موقعیت جغرافیایی

موقعیت فرودگاه هنگ کنگ بر روی نقشه

فرودگاه بین المللی هنگ‌کنگ در جزیره کپ لاک کوک واقع در غرب هنگ‌کنگ قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه هنگ‌کنگ

قطار Airport Express: این قطار راحت‌ترین و سریع‌ترین راه ممکن برای دسترسی به فرودگاه از اقصی نقاط هنگ‌کنگ است. این قطارها هر دقیقه یکبار حرکت کرده و در ایستگاه‌های مختلف توقف می‌کنند. همچنین، در پوسترهای راهنمای قطار کلیه موارد لازم برای مسافران ذکر شده‌‌اند.

قطار Tung Chung MTR: چنانچه قصد صرفه‌جویی در هزینه‌‌های حمل و نقل را دارید کافی است تا از پایانه فرودگاه سوار اتوبوس شده و به اولین ایستگاه این قطار (با فاصله‌ای در حدود ۱۵ دقیقه) مراجعه کنید.

فرودگاه هنگ‌کنگ

اتوبوس: اتوبوس نسبت به قطار وسیله ارزان‌تری محسوب شده و بصورت ۲۴ ساعته در دسترس است.

تاکسی: تاکسی گزینه نسبتا گران‌تری است. تاکسی‌های هنگ‌کنگ به سه نوع قرمز، سبز و آبی تقسیم شده و هر یک مجاز به گردش در محدوده خاصی هستند.

فرودگاه هنگ‌کنگ

قایق: فرودگاه هنگ‌کنگ دارای پایانه ویژه‌ای برای افرادی است که قصد تردد با قایق به فرودگاه را دارند و امکان استفاده از آن سراسر رودخانه مروارید دلتا وجود دارد.

اطلاعات پرواز

فرودگاه هنگ‌کنگ

در حال حاضر، هیچ پرواز مستقیمی از فرودگاه‌های داخلی به سمت این فرودگاه ثبت نشده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه