دبی، بندر ثروتمند، مدرن و توریستی خاورمیانه

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
دبی، بندر ثروتمند، مدرن و توریستی خاورمیانه

 دبی یکی از شهرهای پرجمعیت کشور امارت است که امروزه مقام اول صادرات نفت در این کشور را داراست. شهری با ساحل‌های زیبا و آرام، تفریح‌های آبی و صحرایی و دیدنی‌های بسیار.

این بندر ثروتمند در پیرامون خلیج فارس، بعد از کشف چاه‌های نفت و رشد گسترد جمعیت و فضاهای شهری، امروزه به یکی از قطب‌های اصلی تفریح در خاورمیانه و جهان بدل شده است. این شهر با پارک‌های آبی، آسمان‌خراش‌های مدرن، مراکز خرید کهکشانی و چشم‌اندازهای شهری خیره‌کننده‌اش مقصد بسیاری ازدوستداران تفریح و تورگردی است. ??? ??? یک گزینه بسیار مناسب برای تفریح و گردش، خصوصا برای ایرانی‌های اهل سفرهای خارجی نه چندان دور است. در این مقاله، به تعدادی از مکان‌های طبیعی، گردشگری داخل شهری در دبی سر خواهیم زد.

۱. پارک ساحل جمیره (Jumeirah)

دبی

پارک ساحل جمیره یک پارک ساحلی ایدئال برای گردش خانوادگی و دوستانه با ۱۲ هکتار مساحت، زمین‌های بازی مخصوص کودکان، جایگاه‌های مخصوص پیک‌نیک، فضای باربیکیو، منطقه بازی والیبال ساحلی و منطقه اسکله‌نما در ساحل به‌همراه نجات‌غریق آماده به انجام وظیفه است که همه و همه جزو ویژگی‌هایی است که ??? ???? ???? ??? را می‌تواند به‌عنوان یکه سفر فوق‌العاده برای شما، با هزینه پایین به‌همراه داشته باشد. این پارک یک نقاشی شگفت‌انگیز از هم‌آهنگی بین محوطه‌سازی و محیط زیست است. خصوصا اگر وقتی در هواپیما هستید به کنتراست زیبای رنگ‌های آبی اقیانوس و فضای سبز این پارک ساحلی توجه کنید.

۲. ساحل غروب (Umm Suqeim)

دبی

درست در کنار هتل ساحلی جمیره و مناظر رویایی برج العرب، ساحل غروب، با خیزآب‌های زیبای کناره‌های دریا، به تماشای مسافران نشسته است. پس اگر ??? ????‌???? ??? را برای سفر انتخاب کرده‌اید، با رفتن به این ساحل زیبا، با یک تیر چند نشان خواهید زد. این ساحل بی‌نظیر یکی از جاذبه‌های اصلی تور دبی هست که توانسته هر ساله تعداد بسیاری توریست از سراسر دنیا را به این منطقه بکشاند.

۳. پناهگاه حیات وحش خور (Ras Al Khor)

دبی

این پناهگاه حیات وحش در امتداد نهر دبی واقع شده است. دوستداران طبیعت که به تور دبی می‌روند می‌توانند از دیدن گونه‌های متنوع گیاهی جانوری و پرندگان مهاجری چون فلامینگوهای زیبا دیدن کنند. ضمنا بازدید از این منطقه زیبا رایگان است.

۴. بیابان تحت حفاظت دبی

دبی

با وجود ساخت‌وساز بی‌پایان مراکز خرید و آسمان‌خراش‌ها در دبی، هیچکس نمی‌تواند باور کند که دبی بزرگ‌ترین زمین خود را به اولین پارک ملی امارات متحده عربی اختصاص داده باشد. کویر دبی، حفاظت‌گاه گونه‌های بسیاری از خزندگان و پستانداران از جمله آهوی کوهی عربستان روباه قرمز عربی است. در تور دبی، علاوه بر بازدید از این‌گونه‌های جانوری رو به انقراض، شانس کویرپیمایی و ماشین‌سواری در صحرا روی ماسه‌های نرم کویر دبی را خواهید داشت. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ??? ???? ???? ???، حضور در این کویر بی‌نظیر با قیمت بسیار پایین است که توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.

۵. شن­سواری در دبی

دبی

دوستداران هیجان حاضر در تور دبی، لذت این ورزش پرطرفدار و مهیج بیابانی را از دست ندهند. شن‌سواری روی زیباترین تپه‌های شنی و سر خوردن در سراشیبی آن‌ها، هرساله افراد زیادی را به کویرهای دبی می‌کشاند.

۶. پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi)

دبی

یکی از عجایب دبی، پارک‌های آبی آن است. تصور کنید ۱۲ جریب بیابان، تنها برای داشتن یک پارک آبی سرگرم‌کننده، با ۳۰ میلیون لیتر آب پر شده است. وایلد وادی یک سرپناه مفرح برای مسافران خسته از گرمای بیابان است. وجود این پارک آبی در دل بیابان‌های دبی، یکی از جاذبه‌های گردشگری است که افراد را مجاب به حضور در تور دبی می‌کند حتی در فصل تابستان. در این پارک علاوه بر وسایل تفریحی هیجان‌آور، یک دستگاه موج‌ساز وجود دارد که در تمام طول روز، موج‌هایی با ارتفاع ۱.۵ متر تولید می‌کند.

۷. فواره دبی

دبی

هرکس در دنیای اینترنت، گشتی در تارنماهای گردشگری زده باشد، حتما چیزی دربارۀ رقص آب‌ها در فواره بلند دبی شنیده است. چشمه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در کنار برج خلیفه ساخته شد و یک سال بعد طول این چشمه به ۲۷۵ متر افزایش یافت، دربردارنده فواره‌هایی با ارتفاع بیش از ۵۰۰ پا است. این فواره‌های باشکوه که همراه با پخش بهترین شاهکارهای تاریخ موسیقی جهان همراه است، یکی دیگر از چشم‌اندازهای خیره‌کننده شهری بندر دبی است که جزو جاذبه‌های گردشگری است که در ??? ??? شاهد آن خواهید بود.

دبی

از دیگر نقاط عطف دبی باید به برج ساعت دیره (Deira) اشاره کرد. این برج شاهدی ساکت بر فرایند تغییر شهر دبی از سال ۱۹۶۳ تا به امروز است. شهری که امروزه مقام اولین صادرکننده نفت کشور امارات را داراست. این برج همچنین از اهمیت ارتباطی نیز برخوردار است چراکه بر دروازه پل مکتوم(Maktoum Bridge) واقع شد. جایی که شاه‌راه ارتباطی دبی قدیم (Bur Dubai) و دیره (Deira) است. شاید در یکی از تورهای لحظه آخری دبی بتوانید به این شهر سفر کنید و یکی از به‌یادماندنی‌ترین شب‌های زندگی خود را در این میدان سپری کنید.

۹.بنای ال بستکیه (Al Bastakiya)

دبی

در دبی امروزی، همه‌جا صحبت از مدرنیته و بناهای مدرن است اما بخشی از دبی را کوچه‌های باریک و بادگیرهای قدیمی مربوط به سال¬های ۱۸۹۰ شکل می‌دهد. منطقه بستکیه یکی از این مناطق است. دوستداران معماری قدیمی به این منطقه بروند تا بناهای قدیمی این شهر را، که یادآور زندگی پرمشغله و گرم شهروندان آن است، ببینند. همچنین این بناها برای عکاسانی که به تور دبی می‌روند، جذابیت خاصی دارد.

۱۰. موزه دبی

دبی

یکی از موزه‌های جذاب این شهر، موزه دبی است که در محله ال فهیدی فورت (Al Fahidi Fort) واقع شده است. یک ساختمان قدیمی و یک نمایشگاه خیره‌کننده از تاسیسات صوتی-تصویری و شهرفرنگ‌هایی با اندازه طبیعی است که زندگی ساکنان قبایل بدوی این شهر را بتصویر می‌کشد. علاقه‌مندان فرهنگ و هنر اگر به تور دبی می‌روند، بازدید از این موزه را فراموش نکنند.

در این مقاله با چند ساحل زیبا، پارک آبی، پارک‌های حیات وحش، تفریح‌های صحرایی و چشم‌انداز شهری بافت مدرن و سنتی شهر دبی آشنا شدیم. اگر فرصت رفتن به تور لحظه‌آخری دبی را به‌دست آوردید، حتما از این مکان‌های متنوع، درخور حال و هوای روزهای سفرتان، سری بزنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه