در زیباترین خیابان های کپنهاگ دانمارک قدم بزنید

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
در زیباترین خیابان های کپنهاگ دانمارک قدم بزنید

کپنهاگ دانمارک یکی از بزرگترین شهرهای پیاده دنیا است و پیاده‌روها و خیابان‌های بسیار زیبایی دارد که در سفر به این شهر باید قدم به قدم آن‌ها لمس کرد. در ادامه برای آشنایی به زیباترین خیابان‌های کپنهاگ، با کجارو همراه شوید.

کپنهاگ محله‌های بسیار زیبایی دارد و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. تعدادی از شریان‌های اصلی این محله‌ها را به هم وصل می‌کنند و پر از کافه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و کوچه‌های جذاب و زیبا است. برای این که سفری فوق‌العاده به کپنهاگ را تجربه کنید، باید به دل کوچه و خیابان‌های این شهر بروید و زندگی مردمان آن را از نزدیک ببینید. در این مقاله بهترین و زیباترین خیابان‌های کپنهاگ را به شما معرفی می‌کنیم:

Jægersborggade

کپنهاگ

Jægersborggade به خیابان Jagtvej می‌رسد که یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های کپنهاگ است اما وقتی که وارد پیاده‌روی آن می‌شوید، فراموش می‌کنید که در وسط شهر هستید. این خیابان پر از کافه‌های دنج، رستوران‌ها و کافه‌رسوران‌های بیرون‌بر است. Jægersborggade  همچنین محبوب‌ترین خیابان افراد نوپرست (کسانی که بیش از حد مرسوم مدگرا و نواندیش هستند) است.

خیابان های کپنهاگ

با این حال تنها سالن‌های آرایشی متعدد و گالری‌های هنری تنها دلیل برتری این خیابان نیست. اینجا ساختمان‌های رنگارنگ با تابلوها و علامت‌های کوچکی دارد که توسط مردم محلی، به خصوص در تابستان‌ها ایجاد می‌شوند و مناظری بسیار زیبا و جوی زنده ایجاد می‌کنند. 

Istedgade

خیابانهای کپنهاگ دانمارک

Istedgade شریان اصلی Vesterbro است و یکی از زیباترین خیابان‌های کپنهاگ محسوب می‌شود. قبل از این که وضعیت Istedgade بهتر شده و به یک محله‌ی طبقه‌ی متوسط تبدیل شود، به عنوان «محله‌ی چراغ قرمز» (Red Light District) شناخته می‌شد و خلاف‌کارانی مثل موادفروشان در آن جمع می‌شدند. اما امروزه شرایط و جو این خیابان کاملا عوض شده است و رستوران‌های شیک سوشی، هتل‌های خوب و کافی‌شاپ‌های شیک و زیبا جای کافه‌های ارزان و پر از دود سیگار را گرفته است. 

بیشتر بخوانید:

Ravnsborggade

خیابان های کپنهاگ

کسانی که همیشه به دنبال اجناس ارزان قیمت هستند، قطعا گنجینه‌های پنهانی در محله‌ی پر جنب و جوش Norrebro پیدا می‌کنند. Ravnsborggade   خیابان بزرگی نیست اما ترکیب بناهای قدیمی و مدرن است. این خیابان مقصد مناسبی است برای پیاده‌روی در صبح یا دیدن مغازه‌هایی که لوازم دست دوم می‌فروشند. در رستوران‌های Ravnsborggade  نیز می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای نوش جان کنید.

بهترین هتل‌های کپنهاگ در این خیابان قرار دارد

در تاریخ‌های مشخصی از سال، Ravnsborggade  به یک بازار بزرگ فروش اشیای ارزان قیمت و دست دوم تبدیل می‌شود و در نقطه‌ی آن غرفه‌های فروش عتیقه‌جات، پورسلین‌های دانمارکی، طلا، جواهر و لوزام دیگری دایر می‌شود. آخرین و مهم‌ترین مساله در مورد این خیابان این است که بهترین هتل‌های شهر در Ravnsborggade  قرار دارند به همین دلیل این منطقه جمعیتی مرکب از مردم محلی و گردشگران را به خود جذب می‌کند. 

Elmegade

خیابان های کپنهاگ

Elmegade از Sankt Hans Torv  تا Norrebrogade کشیده شده و یکی از خیابان‌های بسیار پرطرفدار مردم محلی (به دلایل متعدد) است. Laundromat Cafe در این خیابان قرار دارد و جایی است که می‌توانید در حالی که لباس‌های‌تان در ماشین‌های رخت‌شویی در حال شستن است، صبحانه‌ای بسیار خوشمزه نوش جان کنید. اینجا اجناس از مد افتاده، با قیمتی ارزان نیز عرضه می‌شود، همچنین بستنی گیاهی ارگانیک به فروش می‌رسد.  در Elmegade رستوران‌های بسیار باکیفیتی وجود دارد، پس اگر از قدم زدن و بازدید از این خیابان خسته شدید، می‌توانید با یک نوشیدنی خوشمزه یا غذای دلخواه، خستگی‌تان را به در کنید. 

Blagardsgade

خیابان های کپنهاگ

یکی دیگر از زیباترین خیابان‌های کپنهاگ در Norrebro ،  Blagardsgade است. گالری‌های هنری، استودیوی یوگا و کافه‌ها و رستوران‌ها جوی سرزنده ایجاد کرده است که مردم محلی عاشق آن هستند. زمانی که خورشید طلوع می‌کند، میزهای چوبی در خیابان قرار می‌گیرد و پیاده‌روها مملو از اهالی شهر می‌شود. در انتهای این خیابان، میدانی عمومی قرار دارد که رویدادهای مختلفی در آن برگزار می‌شود. اگر در ماه ژوئن از خیابان Blagardsplads دیدن کنید، جشنواره‌ی Saint John’s Eve را از ندهید؛ در این مراسم مردم محلی دور آتشی بزرگ گردهم می‌آیند تا نیمه‌ی تابستان را جشن بگیرند. 

استروگت (Stroget)

خیابان استروگت کپنهاگ

استروگت خیابان اصلی برای خرید و یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های اروپا است

قدم زدن تنها کاری نیست که باید در این خیابان انجام دهید. استروگت خیابان اصلی برای خرید و یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های اروپا است. با این حال فقط مغازه‌ها  نیستند که استروگت را خاص کرده‌اند. مطمئن باشید اگر بخواهید سوغاتی بخرید، هیچ جایی بهتر از این خیابان نمی‌توانید پیدا کنید اما این تمام مساله نیست. استروگت جایی است که نوازندگان هوا را با آهنگ‌های دل‌انگیز خود معطر می‌کنند و همه جا پر از عطر غذاهای مختلفی است که رستوران‌ها حاضر کرده و اهالی در پیاده‌روها، روی میزهای چوبی نوش جان می‌کنند. پیاده‌روهای استروگت فضایی بسیار جذاب و پر از آرامش دارد. 

Studiestræde

خیابان های گپنهاگ

Studiestræde به موازات خیابان استروگت کشیده شده و یکی دیگر از خیابان‌های شلوغی است که پر شده از مغازه‌ها، رستوران‌‌ها و کافه‌ها. این خیابان پر جنب و جوش بخشی از محله‌ی قدیمی لاتین است و کافه‌های آن شهرت زیادی دارد. ساختمان‌های زیبا و جو شادابی که بر خیابان حاکم است، Studiestræde را به مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی، نوشیدن قهوه در اول صبح یا گشت و گذار در شلوغی شب تبدیل کرده است. به علاوه اگرچه استروگت پررونق‌ترین خیابان برای خرید شناخته شده است، در Studiestræde نیز می‌توانید زیباترین و مد روزترین اجناس را از مغازه‌های شیک خریداری کنید. 

Magstræde و Snaregade

خیابان های کپنهاگ

دو خیابان Magstræde و Snaregade، از قدیمی‌ترین و زیباترین خیابان‌های کپنهاگ است. قدم زدن میان ساختمان‌های رنگارنگ (که قدمت برخی از آن‌ها به قرن ۱۸ میلادی می‌رسد) شما را به سفری در زمان و گذشته می‌برد. در این دو خیابان می‌توانید به دور از شلوغی شهر، لحظاتی پر از آرامش را تجربه کنید. انتظار نداشته باشید در این خیابان‌ها کافه‌ها و رستوران‌های شیک ببینید اما می‌توانید پیتزایی بسیار خوشمزه در رستوران Gorm نوش جان کنید. 

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه