حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ

هنگ کنگ بخشی از کشور چین است که به صورت مستقل اداره می‌شود. برای آشنایی با سیستم حمل و نقل این شهر با کجارو همراه باشید.

پیدا کردن مسیر در هنگ کنگ با جود تابلوهای اتوبوس و مترو به زبان انگلیسی راحت و آسان است. مسافران می‌توانند از مترو، قطار سبک شهری، اتوبوس، مینی‌بوس، قایق، تراموا و تاکسی برای حمل و نقل استفاده کنند. اگر می‌خواهید به مدت چند روز در هنگ کنگ بمانید بهتر است کارت اختاپوس (Octopus Card) تهیه کنید که به وسیله آن می‌توانید از بیشتر وسایل حمل و نقل استفاده کنید.

مترو

مترو هنگ کنگ

سیستم مترو هنگ کنگ به روز، سریع و به راحتی قابل دسترس است. می‌توان گفت مترو، کلیدی‌ترین وسیله حمل و نقل است. مترو شهر هنگ کنگ دارای ۱۰ خط، یک خط ویژه فرودگاه، یک خط قطار سبک شهری ۱۲ مسیره و یک خط ماشین کابلی توریستی است. از سال ۲۰۱۶ دو خط دیگر به سیستم ریلی هنگ کنگ اضافه شده است.

نقشه مترو هنگ کنگ

اتوبوس

اتوبوس هنگ کنگ

بیشتر اتوبوس‌ها در هنگ کنگ دو طبقه و برخی دارای سیستم خنک کننده هستند. اتوبوس‌ها در HK Island، Kowloon، New Territory و بخش‌هایی از Lantau با قیمت مناسبی قابل دسترسی هستند. پیشنهاد می‌شود اگر با مسیرها آشنایی ندارید ابتدا مسیر حرکت و نقاط پوشش‌دهی را بررسی کنید.

تراموا - پیک ترام (Peak Tram)

پیک ترام

بازدیدکنندگان معمولا برای بالا رفتن از کوه ویکتوریا پیک و دیدن منظره‌ای زیبا از نمای شهر، از تراموا استفاده می‌کنند. این سیستم از اولین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در شهر محسوب می‌شود که در سال ۱۸۸۸ تاسیس شده است. تراموا یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در هنگ کنگ به حساب می‌آید.

تراموا شهری

تراموا هنگ کنگ

تراوموا در هنگ کنگ بیش از یک قرن سابقه دارد. به دلیل صدایی که تراموا تولید می‌کند محلی‌ها به آن دینگ دینگ می‌گویند. تراموا ارزان است و به آرامی در مرکز شهر هنگ کنگ حرکت می‌کنند و فرصت خوبی برای بازدید از شهر به وجود می‌آورد.

تاکسی دریایی

تاکسی دریایی هنگ کنگ

مانند تراموا، تاکسی دریایی نیز حدود ۱ قرن است که در هنگ کنگ فعال است و بین مرکز و Tsim Sha Tsui، Wan Chai و Tsim Sha Tsui و Hung Hom قابل دسترس است. استفاده از تاکسی دریایی به‌خصوص در کریسمس و سال نو بسیار مفرح است.

تاکسی

تاکسی هنگ کنگ

شما به راحتی می‌توانید در هنگ کنگ به خصوص در ایستگاه تاکسی یا قبل از هتل ها تاکسی بگیرید. برای اینکه متوجه شوید که تاکسی پر است یا خالی می‌توانید به چراغ روی ماشین نگاه کنید. همچنین می‌توانید از قبل رزرو کنید. باید دقت کنید که بعضی از گذرگاه‌ها عوارضی دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه