موفقیت های سینما گزینه ای برای جذب گردشگر خارجی

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
موفقیت های سینما گزینه ای برای جذب گردشگر خارجی

به گفته «رضا کیانیان» موفقیت‌های سینما در دولت یازدهم مانند ۳۶۷ جایزه جهانی سینما در سال گذشته، مولفه‌ای برای جذب گردشگران خارجی به منظور سفر به ایران بوده است.

صنعت سینما رابطه مستقیمی با صنعت گردشگری دارد و دولتی که به سینمای کشور در همه عرصه‌های آن مانند داخلی و بین‌المللی به عنوان یک مولفه اثربخش، اهمیت بیشتری دهد، موفقیت بیشتری در جذب توریست بدست می‌آورد.

رضا کیانیان

«رضا کیانیان» بازیگر سینما و تئاتر در تبیین رابطه صنعت سینما و صنعت گردشگری بیان کرد: صنعت سینما تاثیر مستقیم بر صنعت گردشگری دارد. با کسب هر جایزه توسط ایران در جشنواره‌های بین‌المللی، بلافاصله هزاران کلمه مثبت درباره کشورمان نوشته و گفته می‌شود.

اسکارهای ایران

این هنرمند با بیان اینکه در همه رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی اتفاقات خوب سینمای ایران انتشار می‌یابد، افزود که نتیجه این امر این است که ایران به عنوان یک کشور خوب به جهانیان معرفی می‌شود و رابطه مستقیم صنعت سینما و صنعت گردشگری شکل می‌گیرد؛ همین اتفاق مثبت، گردشگر را به سمت ایران روانه می‌کند.

او با اشاره به افتخارات سینمای ایران در دولت یازدهم افزود:

سال گذشته در دولت تدبیر و امید، ایران توانست ۳۶۷ جایزه جهانی را در رده‌هایی مانند اسکار تا رده‌های پایین‌تر همه‌ی رشته‌ها مانند فیلم داستانی، کوتاه و انیمیشن دریافت کند.

وی بیان کرد که کسب ۳۶۷ جایزه جهانی در جشنواره‌هایی که کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا در آن حضور دارند، افتخار بزرگی است و اثرات بسیار مطلوبی بر نگاه گردشگران خارجی به ایران ایجاد می‌کند و باعث جذب توریست به کشور می‌شود. دولت یازدهم توانسته است فضای مناسبی در این رابطه ایجاد کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه