نکاتی که باید پیش از سفر به هنگ کنگ بدانیم

کسری مجیدی
کسری مجیدی جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
نکاتی که باید پیش از سفر به هنگ کنگ بدانیم

هنگ کنگ بخشی از کشور چین است که به‌صورت خودمختار اداره می‌شود. همراه کجارو باشيد تا با نكاتی كه پيش از سفر به اين منطقه بايد بدانيد، آشنا شويد.

هنگ کنگ در منطقه‌ای در جنوب کشور چین واقع شده است. بخشی که به‌صورت خودمختار اداره می‌شود. امروزه با پیشرفت و توسعه‌ی تصاعدی این منطقه، هنگ کنگ به‌عنوان یکی از مقصدهای گردشگری و اقتصادی در جهان مطرح شده است. تقاوت‌های عدیده‌ای در زمینه‌های گوناگون بین هنگ کنگ و چین وجود دارد اما با این اوصاف، کماکان هنگ کنگ از خیلی جهات به کشور چین وابسته است.

به هر ترتیب در این مقاله به قوانین و نکات لازم برای سفر به این منطقه، پرداخته‌ایم.

جزیره هنگ کنگ

زمان‌بندی مناسب برای سفر

قبل از هر موردی، برای سفر به این منطقه باید زمان‌بندی مناسبی انجام دهید. هنگ کنگ در ماه‌های تیر و مرداد از گرما و رطوبت طاقت‌فرسایی برخوردار است. در نتیجه این دو ماه را برای سفر به هنگ کنگ فراموش کنید. بهترین زمان سفر به این منطقه، ماه‌های مهر و فروردین است؛ چراکه در این ماه‌ها می‌توانید از تمامی جاذبه‌های شهری و طبیعی این منطقه استفاده کنید.

از طرف دیگر در طول سفر با خود یک ژاکت یا گرمکنی همراه داشته باشید؛ چراکه در رستوران‌ها و مراکز خرید این منطقه، هوای بسیار خنکی به کمک کولرها جریان دارد!

آب و هوای هنگ کنگ

واحد پول هنگ کنگ

همان طور که در مقدمه اشاره شد، علی‌رغم آنکه هنگ کنگ به چین تعلق دارد، تفاوت‌های بسیاری بین این دو در زمینه‌های گوناگون وجود دارد. یکی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها واحد پولی است. اقتصاد هنگ کنگ از یوان چین پیروی نمی‌کند. واحد پول این کشور دلار هنگ کنگ است. در هر صورت حواستان باشد برای سفر به هنگ کنگ، پول خود را با یوان تعویض نکنید.

دلار هنگ کنگ

اقلیم جغرافیای هنگ کنگ

زمانی که صحبت از هنگ کنگ می‌شود، خیلی‌ها شهری را تصور می‌کنند که با انبوهی از آسمان‌خراش‌ها و سازه‌های بتنی و جمعیت ۸ میلیون نفری ساخته شده است. در حالی که این تصور فقط برای بخشی از هنگ کنگ صدق می‌کند.

دورتادور این منطقه با سواحل و آب‌ها و کوه‌ها محاصره شده است. قسمت عمده‌ای از هنگ کنگ هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است. این موضوع بیانگر آن است که هنگ کنگ در کنار اقلیم شهری خود از طبیعتی نامحدود بهره می‌برد.

اقلیم هنگ کنگ

طبیعت پهناور هنگ کنگ

یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که جزیره‌ی هنگ کنگ تنها یکی از ۲۵۰ جزیره‌ای است که منطقه‌ی هنگ کنگ را تشکیل می‌دهد. جزایر بسیار دیگری نیز در این قسمت وجود دارد که علاوه بر زیبایی، دسترسی آسانی نیز دارند.

به یاد داشته باشید که در سفر به این منطقه، خود را محدود به جزیره‌ی هنگ کنگ نکنید و برای تجربه‌ای خاطره‌انگیز و تکرار نشدنی از دیگر جاذبه‌های طبیعی و غیر شهری آن نیز دیدن کنید.

طبیعت هنگ کنگ

زبان انگلیسی آری، چینی نه!

مردم هنگ کنگ به زبان‌های چینی و انگلیسی صحبت می‌کنند؛ اما اگر بخواهیم به‌ترتیب تکلم این زبان‌ها اشاره داشته باشیم به «کانتونیز» (Cantonese)، انگلیسی و «ماندرین» (Mandarin) می‌رسیم. کانتونیز و ماندرین از شاخه‌های زبان چینی هستند.

کانتونیز زبانی است که بیشتر در کشورهای سنگاپور و مالزی صحبت می‌شود. این زبان، اولین و اصلی‌ترین زبان هنگ کنگ است. از طرف دیگر، از آنجایی که هنگ کنگ از سال ۱۸۴۱ تا ۱۹۹۷ مستعمره‌ی بریتانیا محسوب می‌شده، زبان انگلیسی نیز به یکی دیگر از زبان‌های اصلی مردم آن تبدیل شده است. در نتیجه به‌راحتی می‌توانید با زبان انگلیسی کار خود را پیش ببرید.

جالب‌ترین نکته این است که با وجود آنکه امروزه هنگ کنگ بخشی از کشور چین به شمار می‌رود، زبان ماندرین چینی‌ها در هنگ کنگ کمتر مورد توجه است. این مورد نیز یکی دیگر از تفاوت‌های دو ملت است.

مردم هنگ کنگ

از غذاها لذت ببرید

یکی از بهترین مقصدها برای تجربه‌ی مزه‌های تازه و خوب هنگ کنگ است. تنوع و کیفیت غذا در این منطقه بسیار زیاد است؛ از غذاهای دریایی گرفته تا پیتزاهای مختلف. در ضمن فقط به رستوران‌های شیک و معروف بسنده نکنید و حتما غذاها و رستوران‌های محلی هنگ کنگ را نیز امتحان کنید.

غذا در هنگ کنگ

وسایل حمل و نقل عمومی مطلوب

حمل و نقل در هنگ کنگ با توجه امکانات در نظر گرفته شده بسیار آسان است. به‌طور کلی بستر سخت‌افزاری این موضوع بسیار کامل است. شما برای رسیدن به مقصد خود، می‌توانید از چندین وسیله‌ی مختلف استفاده کنید. متروی فوق‌العاده پیشرفته، اتوبوس، تاکسی و تراموا از جمله این گزینه‌ها هستند.

به هر ترتیب تنها با همراه داشتن یک نقشه، چه از نوع کاغذی و چه روی گوشی خود، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار مناسب به گشت‌وگذار در سطح شهر بروید.

حمل و نقل هنگ کنگ

مقصدی برای کوهنوردی

همان طور که گفته شد هنگ کنگ تنها یکی از جزایر منطقه است. به همین دلیل مکان‌های بسیاری برای پیاده‌روی و کوهنوردی در این حوالی پیدا می‌شود. در نتیجه اگر مایل به سوزاندن کمی از کالری‌های جذب شده از غذاهای این منطقه هستید، حتما برای ماجراجویی‌های بیشتر به دل طبیعت و کوه‌های آن بزنید.

کوهنوردی در هنگ کنگ

فروشگاه‌ها دیر باز می‌کنند

یکی از نکات جالب در مورد هنگ کنگ زمان کاری مغازه‌ها و فروشگاه‌ها است. ساعت شروع به کار آن‌ها ممکن است حتی از ۱۲ ظهر باشد. از آن‌طرف نیز، در هنگام شب، فروشگاه‌ها تا نیمه شب نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این در حالی است که در بیشتر کشورهای آسیایی داستان برعکس است و ساعات کاری در صبح زود شروع می‌شود و زودهنگام به اتمام می‌رسد.

فروشگاه های هنگ کنگ

بهترین خیابان‌ها برای عکاسی شهری

با پیشرفت هر روزه‌ی هنگ کنگ و توسعه‌ی مناطق شهری آن، این منطقه یکی از بهترین چشم‌اندازهای شهری را پیدا کرده است. خیابان‌های هنگ کنگ یکی از بهترین مناظر هم‌نشینی فرهنگ غرب و شرق جهان را به تصویر می‌کشد. در نتیجه در طول سفر دوربین خود را همراه داشته باشید تا از تقابل سنت و مدرنیته غافل نشوید. از طرف دیگر طبیعت این منطقه نیز به‌خودی‌خود برای علاقه‌مندان عکاسی، شگفت‌انگیز است.

خیابان های هنگ کنگ

به‌طور کلی با در نظر گرفتن قوانین و مطالعه‌ی بیشتر در رابطه با مقصد خود، سفر خود را لذتبخش‌تر کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه