مراکز خرید آمستردام؛ از ماگنا پلازا تا ویلا آرنا

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
مراکز خرید آمستردام؛ از ماگنا پلازا تا ویلا آرنا

آمستردام یکی از شهرهای زیباو پایتخت هلند میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. برای شناخت مراکز خرید این شهر با کجارو همراه باشید.

برای بسیاری از گردشگرانی که به آمستردام سفر می‌کنند یافتن مراکز خرید اندکی مشکل است. با اینکه مراکز خرید بزرگ در آمستردام کم دیده می‌شود اما می‌توان گفت که بیشتر مراکز خرید معروف این شهر دارای کالاهایی با کیفیت‌ و برندهای عالی هستند. در ادامه به معرفی برخی از مراکز خرید برتر این شهر می‌پردازیم.

ماگنا پلازا (Magna Plaza)

مراکز خرید آمستردام

مراکز خرید آمستردام

مهم‌ترین مرکز خرید آمستردام مگا پلازا است که معماری نئو گوتیک آن توجه همگان را به خود جلب می‌کند. در واقع این این ساختمان جزو ۱۰ بنای مهم دولت آمستردام به شما می‌رود. حتی داخل این مرکز خرید نیز دارای فضای تاریخی است.

این مرکز خرید ۴ طبقه شامل مغازه‌های مد و لوازم آرایشی و بهداشتی با برندهای معروف است. قیمت‌های کالاهای این مرکز خرید به نسبت استانداردهای آمستردام متوسط هستند.

دو مغازه عالی در این مرکز وجود دارند که مسافران به راحتی می‌توانند انواع سوغاتی‌های مورد نظر را از این مغازه‌ها تهیه کنند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت ماگنا پلازا کافه د ویوز (Café the Views) است که در طبقه آخر قرار دارد. چشم‌انداز این کافه رو به دام اسکور (Dam Square) است و شما می‌توانید از آن بالا شلوغی و رفت و آمدهای مردم را تماشا کنید.

این مرکز خرید برای افرادی که متقاضی آخرین مد روز هستند مکانی خاص و دیدنی است.

ساعت کار: دوشنبه‌ها: از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر.

پنج‌شنبه تا شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر.

سه‌شنبه‌ها: از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

یک‌شنبه‌ها: از ساعت ۱۲ ظهر تا ۷ عصر.

موقعیت ماگنا پلازا روی نقشه

بیش‌تر بخوانید:

  • حقایق جالب در مورد آمستردام
  • راهنمای سفر به آمستردام ؛ هلند
  • نکاتی که باید پیش از سفر به آمستردام بدانیم
  • کالورتورن (Kalvertoren)

    مرکز خرید کالورتورن امستردام

    مرکز خرید کالورستون در نزدیکی برج مانت (Munt) قرار گرفته است. این مرکز خرید کوچک و شیک ۴ طبقه مجموعه‌ای از مغازه‌هایی چون اچ اند ام (H & M)، هما (HEMA)، گس (Guess)، سواچ (Swatch)، دیکسون (Dixon) و بسیاری دیگر است. یکی از بهترین ویژگی‌های این مرکز رستوران بلو (Blue) است که در طبقه آخر قرار دارد.

    صرف غذا در این رستوران به معنای غذای خوشمزه و چشم‌اندازی بی‌نظیر است. شما می‌توانید تمام آمستردام را در زیر پای خود ببینید. بسیاری از برج‌های کلیساها بسیار نزدیک و واضح هستند.

    ساعت کار: دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۶:۳۰ عصر.

    سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها: از ساعت ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر.

    پنج‌شنبه‌ها: از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

    جمعه و شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر.

    یکشنبه‌ها: از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶:۳۰ عصر.

موقعیت کالورتورن روی نقشه

گلدرلندپلین (Gelderlandplein)

مرکز خرید امستردام

این مرکز خرید یک پاساژی با بیش از ۹۰ مغازه شامل بوتیک‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها است. مرکز خرید گلدرلندپلین در یک از مناطق پر رفت و آمد در جنوب آمستردام قرار دارد. از قسمت‌های جالب این مرکز محوطه مخصوص بازی‌های کودکان است. از جمله این سرگرمی‌ها پیست اسکی در زمستان‌ها است.

این مرکز خرید برای کسانی که به دنبال کالاهای باکیفیت هستند اما از شلوغی‌های خیابان‌ها بیزاراند کاملا مناسب است. تمام برندهای داخلی این کشور را در گلدرلندپلین می‌توانید بیابید.

ساعت کار: دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب.

سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶ عصر.

پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۸ شب.

شنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۵ عصر.

یکشنبه‌ها تعطیل است.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

استدشارت آمستلوین (Stadshart Amstelveen)

مراکز خرید آمستردام

مراکز خرید آمسترردام

از آن جایی که در آمستردام مراکز خرید بزرگ کمی وجود دارند، از استشارت می‌توان به یکی از مراکز خرید بزرگ و ارزشمند یاد کرد. این مرکز تنها مرکز خرید ۴ ستاره در هلند و بزرگ‌ترین مرکز خرید در آمستردام است. از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و معروف در این مرکز خرید شامل وی اند دی (V&D)، هما (HEMA)، باس اکسپرینس سنتر (Bose Experience Center)، ریشوال استور اند سیتی اسپا (Ritual Store & City Spa)، انگلیش هالتر (The English Halter) و دیگر مغازه‌های الکترونیک عالی هلند هستند. بیش از ۲۱۰ مغازه با کالاهای متفاوت با برندهای گوناگون در این مرکز خرید وجود دارد.

ساعت کار: دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر.

سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶ عصر.

پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۹ شب.

شنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۵ عصر.

یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ عصر.

موقعیت استادشارت روی نقشه

ویلا آرنا (Villa Arena)

مراکز خرید آمستردام

ما انتظار نداریم که طی سفرتان به آمستردام اسباب و مبلمان لازم خود را تهیه کنید اما برای کامل کردن لیست مراکز خرید باید گفت که ویلا آرنا بزرگ‌ترین مرکز اختصاصی دکوراسیون داخلی است. علاوه بر اثاث خانه کالاهای دیگری چون کاشی و هنرهای دیگر است. از جمله ویژگی‌هایی که توجه بسیاری به خود جلب می‌کند وجود رستورانی درست در وسط مرکز خرید است که معماری و موقعیت خلاقانه‌ای دارد. یک مغازه وسایل الکترونیک بزرگ و معروف، دو مغازه کالاهای ورزشی، یک سینما، یک سالن موسیقی و موزه آژاکس در بلواری که به سمت این مرکز خرید می‌رود وجود دارند.

با این‌که از مرکز آمستردام دور است اما از ویژگی‌های مثبت آن وجود پارکینگ و ایستگاه مترو در نزدیکی این مرکز خرید است.

موقعیت ویلا آرنا روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع iaminamsterdam

دیدگاه