انفجار بمبی دیگر در کلیسای مصر ۳۰ تن کشته و ۶۰ نفر زخمی

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۷
انفجار بمبی دیگر در کلیسای مصر ۳۰ تن کشته و ۶۰ نفر زخمی

منابع امنیتی مصر امروز یکشنبه از انفجار بمبی در داخل کلیسایی در شهر طنطا خبر دادند که ده‌ها کشته و زخمی نیز برجای گذاشت. این در حالی است که تلویزیون این کشور از انفجار دیگری در اطراف کلیسای مار مرقس اسکندریه خبر داد.

روزنامه مصری الیوم السابع صبح امروز به نقل از منابع امنیتی مصر از انفجار بمبی داخل کلیسای مار جرجس در شهر طنطا، مرکز استان غربیه در ۹۳ کیلومتری شمال قاهره پایتخت مصر خبر داد. پس از انفجاری که  در کلیسای جامع مصر اتفاق افتاد. رسانه‌های مصری به نقل از وزارت بهداشت مصر گزارش دادند که ۳۰ تن در این انفجار کشته و ۶۰ تن زخمی شدند. گفته شده آمار تلفات رو به افزایش است.

شبکه العربیه مدعی شده بود که انفجار دیگری مرکز آموزش پلیس در شهر طنطا را هدف قرار داده است. این در حالی است که یک منبع امنیتی وقوع انفجار دوم علیه مرکز پلیس طنطا را تکذیب کرد.

این منبع امنیتی اعلام کرد، انفجار ناشی از بمبی بوده که در صندلی‌های ردیف اول در داخل کلیسا کار گذاشته شده بود.

در همین حال ، صدای انفجاری در اطراف کلیسای مار مرقس در اسکندریه شنیده شده است که گفته شده یک عامل انتحاری دست به انفجار خود زده است.

تلویزیون مصر افزود:

انفجار کلیسای مار مرقس اسکندریه در محله العطارین در اسکندریه رخ داده که تاکنون سه زخمی هم داشته است.یک افسر امنیتی در انفجار اسکندریه کشته شد.

نخست وزیر مصر اعلام کرد:

انفجار کلیسای مارجرجس اقدام کاملا تروریستی بود.

دانشگاه الازهر ضمن محکوم کردن انفجار آن را جنایتی در حق تمام مردم مصر دانست.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب و مفتی مصر نیز با شدیدترین عبارت‌ها انفجار طنطا را محکوم کردند.

ابوالغیط به کار گیری تلاش بیشتر برای مبارزه با تروریسم و همکاری و هماهنگی در سطح عربی و بین‌المللی را برای مقابله با این پدیده خواستار شد.

اردن و بحرین نیز هر کدام در بیانیه‌های جداگانه‌ای این انفجار را محکوم کردند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان هم این انفجار را محکوم کرد و از تروریسم خواست دست از کشتار بی‌گناهان بردارد. سعد حریری، نخست وزیر لبنان نیز در واکنش به این انفجار اعلام کرد، تروریسم دین ندارد و علیه ارزش‌های دینی اقدام می‌کند و از دین حنیف اسلام شروع کرده است اما مصر با اراده یک ملت پیروز خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه