راهنمای خرید در هنگ کنگ (قسمت سوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
راهنمای خرید در هنگ کنگ (قسمت سوم)

راهنمای خرید در هنگ کنگ، شما را با بهترین بازارها و مناطق خرید این شهر آشنا می‌کند. با کجارو همراه باشید.

هنگ کنگ یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری در آسیا و دنیا است. در این شهر جزیره‌ای، که بندرگاهی مهم دارد، بلندترین برج‌ها و بزرگترین مراکز خرید را خواهید دید. تنوع محصولات و مراکز خرید در هنگ کنگ به قدری زیاد است که هر مسافری را سردرگم می‌کند به خصوص اگر برای بار اول به هنگ کنگ سفر می‌کند. در دو قسمت قبلی مقاله با تعدادی از بازارها و مناطق و مراکز خرید در هنگ کنگ آشنا شدیم. در این قسمت فهرست بهترین مناطق برای خرید در هنگ کنگ را دنبال می‌کنیم.

مرکز خرید آی اف سی (IFC Mall)

مراکز خرید هنگ کنگ

این مرکز خرید در چهار طبقه دارای بیش از ۲۰۰ فروشگاه، یک سینما، یک سالن ورزشی و دپارتمان استور است. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید برای خوردن بهترین غذاها باید از این مرکز خرید دیدن کنید چون تعدادی از بهترین و مشهورترین رستوران‌های هنگ کنگ در این مجموعه قرار دارند که چشم‌اندازهای زیبایی به بندر ویکتوریا دارند. در بام این مرکز یک باغ وجود دارد که خریداران می‌توانند در آن استراحت کنند و مناظر اطراف را تماشا کنند. برندهای برتر پوشاک و زیورآلات در این مجموعه نمایندگی دارند.

این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید هنگ کنگ برای گشتن در مراکز تجاری است. چون علاوه بر تنوع کالا و خدمات، رستوران و مراکز تفریحی هم دارد و در واقع فراتر از یک مرکز تجاری ساده است. محصولات وارداتی از کشورهای اروپایی بخش عمده‌ای از محصولات فروشگاه‌های این مرکز را تشکیل می‌دهند. برندهای برتر زیبایی و سلامتی هم محصولات خود را در این مجموعه عرضه می‌کنند.

مراکز خرید هنگ کنگ

تراس این مجموعه که روی بام قرار دارد، برای ورود عموم آزاد است حتی کسانی که نخواهند در یکی از رستوران‌های آن غذا بخورند. میز و صندلی‌هایی برای استفاده‌ی عمومی در این تراس وجود دارد بنابراین می‌توانید خودتان غذای مختصری همراه ببرید و روی این میزها نوش جان کنید و از تماشای چشم‌اندازها لذت ببرید. سینمای اختصاصی این مجموعه، Palace IFC نام دارد. تفریح شما در این مرکز با وجود کافه‌ها تکمیل می‌شود. طرفداران ورزش می‌توانند در مجموعه‌ی ورزشی اختصاصی با بهترین و به‌روزترین امکانات تمرین کنند.

این مرکز خرید هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌کند. بعضی از رستوران‌های آن تا نیمه‌شب باز هستند. فروشگاه‌های شخصی هم ممکن است ساعت کار متفاوتی داشته باشند بنابراین بهتر است با وب‌سایت یا تلفن فروشگاه مورد نظرتان، ساعت کار را چک کنید. پارکینگ خودرو هم وجود دارد و مبلغی به ازای هر ساعت پارک خودرو، دریافت می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بخش‌های مختلف مرکز و هزینه‌ی پارکینگ و... می‌توانید به بخش‌های مخصوصی که برای این کار در نظر گرفته شده مراجعه کنید.

بازار لیدیز (Ladies’ Market)

مراکز خرید هنگ کنگ

بازار لیدیز یک بازار خیابانی شلوغ و پرطرفدار است. در غرفه‌های متعدد این بازار می‌توانید انواع محصولات از قبیل پوشاک، زیورآلات، سوغات و خرده‌ریزهای دیگر را با قیمت‌های ارزان خریداری کنید. از یک طرف تا طرف دیگر این بازار حدود یک کیلومتر فاصله است. این بازار به خصوص روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود. کیفیت محصولات در این بازار بسیار متنوع است. در واقع هر چیزی که فکر کنید با قیمت‌ها و کیفیت‌های گوناگون عرضه می‌شود.

خودتان را برای چانه زدن آماده کنید و هر مبلغی که فروشنده گفت سریعا پرداخت نکنید. بسیاری از فروشنده‌ها قیمت پیشنهادی را از دوبرابر قیمت واقعی محصول شروع می‌کنند. اگر حوصله‌ی چانه زدن و گشت و گذار در بازارهای شلوغ را داشته باشید مطمئنا از این بازار لذت می‌برید.

در کنار خرید خرده‌ریز و محصولات متنوع، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این بازار، امتحان کردن انواع غذاها و دسرهای محلی است. در کافه‌ها می‌توانید نوشیدنی داغ بخورید و استراحت کنید. حتما به فروشگاه‌های پشت بازار هم سربزنید.

با وجود اینکه بسیاری از محصولات این بازار به خانم‌ها اختصاص دارد، محصولاتی هم برای آقایان و کودکان در آن پیدا می‌شود. با چانه زدن می‌توانید حتی تا ۵۰ درصد تخفیف بگیرید. اما توجه کنید که بسیاری لباس‌هایی که در این بازار با مارک‌های معتبر می‌بینید قلابی هستند و کیفیت خوبی ندارند.

چندین ساعت برای گشت و گذار در این بازار زمان در نظر بگیرید. این بازار در منطقه‌ی Mongkok قرار دارد. برای رسیدن به آن می‌توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاه Mong Kok پیاده شوید. این بازار هر روز از اواسط روز کار خود را شروع می‌کند و تا ساعت ۱۱ شب غرفه‌ها باز هستند.

مرکز خرید المنتز (Elements)

مراکز خرید هنگ کنگ

این مرکز خرید به پنج قسمت تقسیم شده است که هر کدام از آنها با نام یکی از عناصر پنجگانه‌ی طبیعت یعنی چوب، فلز، آب، آتش و خاک نام‌گذاری شده‌اند. این مجموعه در کاولون غربی قرار گرفته و علاوه بر مجموعه‌های کامل و متنوعی از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، امکانات دیگری چون مراکز تفریحی و رستوران هم دارد. یک سینما با گنجایش ۱۶۰۰ نفر و یک پیست اسکیت روی یخ از امکانات تفریحی این مجموعه‌ی بزرگ هستند. غذا خوردن در این مرکز تجاری و تفریحی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد است. رستوران‌های این مجموعه با پنجره‌های بزرگ سراسری، چشم‌اندازهای زیبایی از هنگ‌ کنگ را به نمایش می‌گذارند.

برای بازدید از هر پنج قسمت این مرکز زمان کافی در نظر بگیرید. در هر بخش آثار فوق‌العاده‌ای با موضوع یکی از عناصر به نمایش درآمده است. مثلا تندیس‌های چوبی، فلزی و سنگی یا آب‌نماهای زیبا.

در این مرکز خرید فروشگاه‌های متعددی برای عرضه‌ی برترین محصولات مد و زیورآلات و اکسسوری وجود دارد. غرفه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوص خانم‌ها و آقایان در سراسر این مجموعه به چشم می‌خورد.

مراکز خرید هنگ کنگ

رستوران‌های این مرکز علاوه بر چشم‌انداز زیبا به بندر ویکتوریا، غذاهای بسیار باکیفیتی دارند. غذاهایی از سراسر دنیا در منوی این رستوران‌ها با بهترین کیفیت عرضه می‌شود. تنوع غذاها به اندازه‌ای است که شما با بودجه‌های مختلف می‌توانید در این رستتوران‌ها غذا بخورید.

این مجموعه‌ی تجاری فراتر از مرکز خرید و رستوران است. بزرگترین مجموعه‌ی سینمایی هنگ کنگ با ۱۲ پرده و ۱۶۰۰ صندلی در این مرکز قرار دارد. صندلی‌های مدرن و مجهز این مجموعه‌ی سینمایی دارای ویبره هستند که هماهنگ با صدای فیلم عمل می‌کنند. در واقع در این سالن‌های سینما می‌توانند فیلم را ببینید و احساس کنید. یک پیست اسکیت روی یخ با دیوارهای شیشه‌ای در مرکز وجود دارد که نمایی ۳۶۰ درجه از بندر را پیش چشم اسکیت‌بازان به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه‌های هنری و اجراهای موسیقی زنده، بخش دیگری از فعالیت‌های تفریحی این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

آدرس مراکز خرید معرفی شده را می‌توانید روی نقشه‌ی زیر مشاهده کنید:

مراکز خرید بر روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه