راهنمای خرید در هنگ کنگ (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
 راهنمای خرید در هنگ کنگ (قسمت دوم)

هنگ کنگ، کلان‌شهری با هزاران مرکز خرید است. در این مقاله با مناطق خرید در هنگ کنگ آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

در قسمت قبلی مقاله تعدادی از مهم ترین مناطق خرید در هنگ کنگ را معرفی کردیم. این شهر بزرگ به آسمان‌خراش‌ها و مراکز خریدش مشهور است. هر چه از مناطق خرید در هنگ کنگ بگوییم کم است. در ادامه‌ی مقاله‌ی قبل چند مرکز خرید دیگر این شهر را معرفی می‌کنیم تا در سفر به هنگ کنگ برای خرید سردرگم نشوید.

بازار یشم 

بازار یشم هنگ کنگ مرکزی برای خرده‌فروشی و عمده فروشی زیورآلات در هنگ کنگ است. این بازار در خیابان Yau Ma Tei قرار دارد و در نوع خود، بزرگترین بازار روباز منطقه‌ی Kowloon است. هم گردشگران خارجی و هم اهالی شهر از این بازار استقبال می‌کنند. فروشندگان خیابانی محصولات خود را در کابین‌های شیشه‌ای یا روی میز در معرض دید مشتریان قرار می‌دهند. بیش از ۴۰۰ غرفه در این بازار به ارائه‌ی زیورآلات یشم مشغولند. انواع آویز، حلقه و سایر زیورآلات را می‌توانید از فروشنده‌ها هم به صورت عمده و هم تک خریداری کنید. قیمت محصولات با توجه با اندازه و کیفیت آنها متفاوت است. از زیورآلات کوچک گرفته تا وسایل تزیینی و دکوری را می‌توانید با قیمت‌های مختلفی خریداری کنید. هر میزان که قدرت خرید داشته باشید، یادگاری کوچکی در این بازار برای شما پیدا می‌شود. علاوه بر زیورآلات می‌توانید کالاهای دیگری مانند بادبزن‌ها و نقاشی‌های چینی، شمشیر و سایر محصولات مشابه را بخرید. حتی اگر علاقه‌ای به زیورآلات ندارید و نمی‌خواهید چیزی بخرید، بازدید از این بازار را از دست ندهید.

بازار یشم هنگ کنگ

ورودی این بازار در محل تقاطع خیابان‌های Canton و Jordan قرار دارد. فروشندگان این بازار سعی می‌کنند به عناوین مختلف توجه شما را به سوی غرفه‌ی خود جلب کنند. بنابراین این بازار، بازاری شلوغ و پرهیاهو است. برای کاهش قیمت‌ها حتما باید چانه بزنید و سریعا هر مبلغی که فروشنده گفت نپردازید. چون ممکن است اولین مبلغی که به شما عنوان می‌شود، دو برابر قیمت واقعی باشد. اگر محصولی چشمتان را گرفت ولی سر قیمت آن با فروشنده به توافق نرسیدید، نگران نباشید، کافی است چند قدمی در بازار بگردید و همان محصول را در فروشگاه دیگر پیدا کنید. البته در نظر داشته باشید که این بازار محل ارائه‌ی باکیفیت‌ترین زیورآلات در هنگ کنگ نیست. اما اگر بخواهید بخواهید سوغاتی‌های جالب و ارزان بخرید، می‌توانید آن را مد نظر قرار دهید.

بیشتر فروشگاه‌های این بازار فقط پول نقد می‌پذیرند. فروشنده‌ها معمولا به زبان انگلیسی مسلط هستند اما تا جایی که می‌توانید باید با ساده‌ترین کلمات منظور خود را برسانید. با استفاده از مترو می‌توانید خود را به این بازار برسانید. در ایستگاه Yau Ma Tei پیاده شوید و از خروجی C به سمت خیابان Nathan بروید تا به بازار برسید.

یشم از سنگ‌های زینتی است که در رنگ‌های سبز و بنفش روشن وجود دارد. کیفیت یشم به خلوص و شدت رنگ آن بستگی دارد. این روزها به راحتی می‌توان غلظت رنگ یشم را به طور مصنوعی افزایش داد. بنابراین، هنگام خرید دقت کنید که به هیچ ‌عنوان زیورآلات گران را از جایی که گمنام و ناشناس است نخرید و برای خرید به فروشنده‌های معتبر مراجعه کنید.

زیورآلات یشمی اصل و ارزشمند، دارای گواهینامه‌ای هستند که کیفیت و درجه‌ی آن را نشان می‌دهد.

اگر خیابان یشم را ادامه دهید به تمپل استریت شلوغ‌ترین بازار شبانه در هنگ کنگ می‌رسید. در این بازار می‌توانید محصولات ارزان‌قیمت خریداری کنید البته در نظر داشته باشید که بسیاری از کالاهای ارائه شده در این بازار، تقلبی هستند. غرفه‌های این بازار از ساعت ۲ بعدازظهر تا نیمه‌شب فعالیت می‌کنند. در این بازار می‌توانید غذاهای حاضری ارزان هم بخرید و نوش جان کنید. 

مرکز خرید پسیفیک پلیس (Pacific Place)

مرکز خرید پسیفیک پلیس

این مرکز خرید در مرکز هنگ کنگ واقع شده و چشم‌اندازهای زیبایی رو به‌ بندر دارد. در چهار طبقه‌ی این مرکز، بیش از ۱۳۰ اوت‌لت و سه دپارتمان استور بزرگ وجود دارد. در این مجموعه می‌توانید محصولات برندهای برتر داخلی و خارجی را خریداری کنید. ضمنا بهترین جواهرات و زیورآلات از جمله برند مشهور کارتیه در این مرکز شعبه دارند.

گشت و گذار در این مرکز خرید بزرگ بسیار راحت است. طبقات بالا برای طراحان برتر مد و طبقات پایین برای ارائه‌ی محصولات وارداتی، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها در نظر گرفته شده است. چند دپارتمان استور مثلا Harvey Nichols و Lane Crawford هم در مجموعه وجود دارد. کالاهای عرضه شده در این مجموعه گران‌قیمت و بعضا میان‌رده هستند.

مرکز خرید پسیفیک پلیس

علاوه بر رستوران‌های اطراف این مرکز و غرفه‌های خیابانی خارج از این مجموعه، داخل این مرکز خرید بزرگ هم رستوران‌های زیادی وجود دارد که منوهای آسیایی و اروپایی دارند.

این مجموعه‌ی تجاری، فقط یک مرکز خرید نیست. جاذبه‌های تفریحی و وسایل سرگرمی هم برای خریداران در این مجموعه فراهم شده است از جمله سالن سینما.

پسیفیک پلیس بالای ایستگاه متروی Admiralty در مرکز هنگ کنگ واقع شده است. این مجموعه علاوه بر مرکز خرید شامل ۳ هتل پنج‌ستاره و دو برج تجاری است. این مرکز خرید هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کند.

مرکز خرید پسیفیک پلیس

بازار استنلی (Stanley)

این بازار یکی از مناطقی است که مورد توجه گردشگران قرار دارد. در آن می‌توانید انواع آثار هنری و صنایع دستی را خریداری کنید. انواع سوغاتی‌های ریز و درشت در غرفه‌های این بازار پیدا می‌شوند. این بازار از مجموعه‌ای از کوچه‌ها و خیابان‌های تو در تو تشکیل شده که در آنها می‌توانید کالاهایی چون ساعت، لباس، اشیای قدیمی و انواع هدایای ریز و درشت را پیدا کنید. پیش از اینکه هنگ کنگ را به قصد خانه ترک کنید حتما سری به این بازار بزنید. حوالی بازار، رستوران‌هایی وجود دارند که در آنها می‌توانید غذاهای سنتی و اصیل هنگ کنگ را امتحان کنید. یک خانه‌ی تاریخی هم در همین نزدیکی وجود دارد که متعلق به ۱۶۰ سال پیش است.

برای گشت و گذار در این بازار بهتر است ساعات اولیه‌ی روز را انتخاب کنید که هوا خنک‌تر است. این بازار هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر فعال است. با تاکسی یا اتوبوس‌های شماره 6، 6A یا ۲۶۰ از ترمینال Exchange Square می‌توانید خود را به بازار برسانید. برای اینکه با مترو به بازار بروید باید در ایستگاه Chai Wan پیاده شوید، از خروجی C از ایستگاه خارج شوید و سپس سوار مینی‌بوس‌های سبز 16M شوید تا به بازار برسید.

آدرس مراکز خرید معرفی شده را می‌توانید روی نقشه‌ی زیر مشاهده کنید:

مراکز خرید بر روی نقشه

در قسمت بعدی مقاله با چند منطقه‌ی خرید دیگر در هنگ کنگ آشنا می‌شویم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه