راهنمای خرید در هنگ کنگ (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
راهنمای خرید در هنگ کنگ (قسمت اول)

هنگ کنگ، شهر آسمان‌خراش‌ها و مراکز خرید بزرگ است. در این مقاله با بهترین نقاط خرید در هنگ کنگ آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

هنگ کنگ یک کلان‌شهر بزرگ پر از مراکز خرید و آسمان‌خراش‌های بلند است. هر کجای شهر که نگاه کنید، برای هر سلیقه و بودجه‌ای چیزی برای خرید وجود دارد. از آنجایی که تنوع زیادی در مراکز و مناطق خرید در هنگ کنگ وجود دارد، بهتر است که پیش از سفر با خرید در این شهر بزرگ آشنا شوید.

مقصدهایی که در ادامه معرفی می‌شوند، بهترین مناطق خرید در هنگ کنگ هستند. هم محصولات برندهای برتر و اجناس لوکس و گران‌قیمت را می‌توان در این شهر پیدا کرد هم اجناس ارزان که با چانه زدن می‌توانید روی آنها تخفیف‌های خوبی بگیرید. محصولات مختلفی اعم از عتیقه‌جات و صنایع دستی محلی و چینی را هم می‌توانید به راحتی پیدا کنید.

کاولون (Kowloon)

کاولون

کاولون یک منطقه‌ی مسکونی در هنگ کنگ است. در این منطقه می‌توانید محصولات متنوعی را از فروشگاه‌های مختلف بخرید؛ از پوشاک و اجناس لوکس فروشگاه‌های بزرگ گرفته تا کالاهای ارزان‌قیمت در بازارهای شبانه و محلی. بازارهای خیابانی این منطقه، شلوغ‌ترین و بزرگترین بازارهای خیابانی هنگ کنگ است. در این بازارها هر چیزی که فکر کنید را می‌توانید با قیمت‌های مختلف پیدا کنید؛ از دستبند طلا گرفته تا وسایل و پوشاک ورزشی. در همین منطقه، تعداد زیادی دپارتمان استور، مرکز خرید و اوت لت هم وجود دارد.

لندمارک (Landmark)

لندمارک

لند مارک یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید هنگ کنگ است. این مرکز بین هتل ماندارین اورینتال و برج‌های اداری قرار دارد. فروشگاه‌های این مجموعه در ۵ طبقه قرار گرفته‌اند. در میان این فروشگاه‌ها، نام برندهای برتر دنیا به چشم می‌خورد که برخی از آنها در آسیا کم‌نظیر هستند. یک نمایندگی لویی ویتون (Louis Vuitton) هم در این مرکز وجود دارد که قیمت‌های آن نسبت به دیگر شعبات هنگ کنگ پایین‌تر است. این مرکز خرید برای کسانی است که محدودیت مالی دارند و می‌توانند از برندهای مطرح دنیا خرید کنند. اگر دنبال خرید ارزان هستید، این مرکز، مکان مناسبی برای شما نیست.

علاوه بر فروشگاه، رستوران و کافه هم در این مرکز وجود دارد که بتوانید در آنها استراحت کنید و غذایی نوش جان کنید.

این مجموعه به سادگی از طریق مترو و ایستگاه مرکزی قابل دسترسی است. در تمام مجموعه، وای‌فای در اختیار بازدیدکنندگان است. این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح شروع به کار می‌کند و تا ساعت ۱۰ شب باز است.  بعضی از رستوران‌های آن تا نیمه‌شب فعالیت می‌کنند.

بازار شبانه‌ی Temple Street   

تمپل استریت

بازار شبانه‌ی تمپل استریت بزرگ‌ترین و پرنشاط‌‌ترین بازار شبانه در هنگ کنگ است. این بازار پر شور و نشاط هر شب از حوالی ساعت ۶ و با غروب آفتاب، کار خود را شروع می‌کند. این بازار در منطقه‌ی کاولون واقع شده و با فاصله‌ی کمی در غرب ایستگاه متروی Jordan خروجی A قرار دارد. این بازار یکی از محبوب‌ترین بازارهای هنگ کنگ برای خرید لباس ارزان، پوشاک و وسایل ورزشی، ساعت، لوازم منزل، وسایل آشپزخانه و... است.  در غرفه‌های خیابانی این مجموعه می‌توانید غذاهای لذیذی با قیمت مناسب بخرید. هر قیمتی که روی کالاها خورده را به عنوان یک پیشنهاد در نظر بگیرید و برای کاهش آن و گرفتن تخفیف تا جایی که می‌توانید چانه بزنید. البته این بازار چون در میان گردشگران مشهور شده و تعداد زیادی از آنها به این بازار سر می‌زنند، قیمت‌های آن نسبت به سایر بازارهای خیابانی هنگ کنگ بیشتر است. اما در مجموع، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در این بازار تجربه‌ی خوبی در سفر به هنگ کنگ است.

هاربر سیتی (Harbour City)

هاربر سیتی

هاربر سیتی یک مرکز خرید گسترده است که بیش از ۷۰۰ فروشگاه و ۷۰ رستوران و اوت لت غذایی دارد. این مجموعه در چهار طبقه گسترده شده و دو سالن سینما هم دارد. این مرکز به چهار قسمت تقسیم شده است:

قسمت Ocean Terminal جایی برای خرید پوشاک و کالاهای مرتبط با کودکان و پوشاک نوجوانان است. اوت لت‌ های ورزشی مثل نایکی و پوما هم در این بخش قرار گرفته‌اند. بخش‌های Ocean Centre و Gateway Arcade برای خرید پوشاک برند از طراحان برتر دنیا مناسب است. لوازم الکترونیکی منزل و رستوران‌های بین‌المللی هم در بخش Gateway قرار دارند. برای رفتن به بزرگترین سینمای هنگ کنگ و خرید از دپارتمان استورها، به بخش Marco Polo بروید.

در این مجموعه می‌توانید کالاهایی با قیمت‌های متفاوت پیدا کنید. از کالاهای میان‌رده گرفته تا برندهای مشهور. بچه‌ها از گشت زدن و خرید کردن در بزرگترین اوت لت اسباب‌بازی آسیا و فروشگاه‌های مخصوص لباس کودکان لذت می‌برند.

دوستداران ورزش می‌توانند در فروشگاه‌های مختلف، انواع پوشاک و وسایل ورزشی را خریداری کنند.

بیش از ۲۰۰ برند محصولات زیبایی و آرایشی هم در این مرکز شعبه دارند.

برای غذا خوردن در این مجموعه هم انتخاب‌های زیادی دارید. بیش از ۵۰ رستوران و اوت لت فست‌فود در کنار کافه‌های متعدد در این مرکز برای پذیرایی از بازدیدکنندگان وجود دارد.

اگر دنبال غذای سریع و ارزان هستید، یک فودکورت هم در مجموعه وجود دارد. در رستوران‌ها می‌توانید غذاهایی از کشورهای مختلف را با بهترین کیفیت امتحان کنید.

نمایشگاه‌های مختلف هنری و اجراهای زنده‌ی موسیقی هم به مناسبت‌های مختلف در این مجموعه برپا می‌شود. در واقع هاربر سیتی فقط مقصدی برای خرید نیست بلکه مجموعه‌ای از جاذبه‌های تفریحی است که می‌تواند تمام روز برای همه‌ی اعضای خانواده سرگرم‌کننده باشد.

هاربر سیتی در Canton Road West قرار دارد. دسترسی به این مرکز خرید بسیار راحت است. هم از طریق اتوبوس و هم از طریق مترو می‌توانید به این مرکز برسید. پارکینگ این مجموعه هم برای ۲ هزار اتومبیل ظرفیت دارد. ورودی‌های مختلفی در اطراف این مرکز وجود دارد که ورودی اصلی آن در کنار Star Ferry Pier واقع شده است. این مرکز هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعال است. نگهبانی‌ها و مراکز توریستی مختلفی در این مرکز وجود دارد که امکاناتی چون وای‌فای رایگان و شارژ تلفن همراه را می‌توانید از آنها دریافت کنید.

آدرس مراکز خرید معرفی شده را می‌توانید روی نقشه‌ی زیر مشاهده کنید:

در قسمت بعدی مقاله با چند منطقه‌ی خرید دیگر در هنگ کنگ آشنا می‌شویم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه