چگونه ویزای سنگاپور بگیریم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
چگونه ویزای سنگاپور بگیریم؟

سنگاپور کشوری کوچک ولی ثروتمند در جنوب شرق آسیا است که به دلیل وجود بازارهای هیجان‌انگیز، صدها پارک زیبا و بیش از ۶۰ جزیره نفس‌گیر عمده درآمد خود را از صنعت گردشگری کسب می‌کند.

سنگاپور از جمله کشورهای کوچک دنیا است که در ناحیه جنوب شرقی آسیا قرار دارد و با وجود وسعت اندک، خود یکی از پیشتازان اقتصادی در عرصه جهانی به شمار می‌رود که علت اصلی آن رونق صنعت گردشگری در این کشور است. در واقع، تنوع سرگرمی‌ها و جاهای دیدنی سنگاپور مانند پارک‌های استوایی و موضوعی جذاب، سواحل زیبا، مراکز خرید، باغ وحش، فرودگاه چانگی و امکاناتی از این قبیل به بهشتی کوچک برای گردشگران از اقصی نقاط دنیا تبدیل شده است.

اگر شما نیز قصد سفر به نیویورک آسیا را دارید، در کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تور سنگاپور را در بازه زمانی مورد نظر خود جستجو کرده و تور دلخواهتان را از میان ده‌ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید.

از این رو، سالانه تعداد بیشماری از گردشگران و از جمله شهروندان ایرانی برای تفریح، تحصیل یا سفر کاری راهی سنگاپور می‌شوند. از آنجایی‌که ویزا یکی از ملزومات سفر به سنگاپور محسوب می‌شود، بنابراین پیش از سفر باید نسبت به تهیه آن اقدام کرد.

ویزای سنگاپورشرح خدمات
انواع ویزاتوریستی، تحصیلی و کاری
مراحل صدور ویزااز طریق آژانس‌های مسافرتی 
وقت سفارتندارد
مصاحبه و انگشت‌نگاریندارد
مدارک لازم برای صدور ویزامدارک شناسایی، واچر هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما
مدت زمان لازم برای صدور ویزا۱۰ تا ۱۵ روز کاری
سفارت/ کنسولگریندارد

ویزای توریستی سنگاپور

ویزای سنگاپور

ویزای توریستی سنگاپور برای افرادی صادر می‌شود که به قصد گردش عازم این کشور می‌شوند. این ویزا دارای اعتباری یک ماهه بوده و به دو صورت عادی و فوری صادر می‌شود. همچنین دارنده این نوع ویزا اجازه‌ی کار یا اقامت بیش از مدت مقرر در خاک این کشور را ندارد و در صورت تقاضا برای تمدید شخص متقاضی باید با به همراه داشتن اصل گذرنامه به اداره مهاجرت سنگاپور مراجعه کند.

از آنجایی‌که کشور سنگاپور در ایران فاقد سفارت است، بنابراین متقاضیان باید از طریق سفارتخانه‌های سنگاپور در دیگر کشورها یا آژانس‌های مسافرتی داخلی – که با آژانس‌های کشور سنگاپور در ارتباط هستند – برای درخواست ویزا اقدام نمایند. ویزای عادی پس از صدور در ایران به مسافر تحویل داده می‌شود، ولی در صورت نیاز امکان تحویل آن در فرودگاه سنگاپور نیز وجود دارد. البته در مورد ویزای فوری امکان تحویل آن در ایران وجود نداشته و حتما باید در کشور مالزی (فرودگاه) تحویل مسافر شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزا

ویزای سنگاپور

  • تکمیل فرم‌های 14A و V39A
  • گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماهه به همراه کپی
  • یک قطعه عکس زمینه سفید جدید

سایر مدارک

  • شناسنامه و کارت ملی
  • آدرس کامل محل سکونت، محل کار و عنوان شغل متقاضی
  • واچر هتل هماهنگ با زمان درخواستی سفر
  • بلیط هواپیما (رفت و برگشت)
  • پرداخت وجه صدور ویزا 

گفتنی است امکان درخواست ویزای سنگاپور به صورت آنلاین نیز وجود دارد؛ در این صورت، درخواست باید حداقل ۳۰ روز قبل از ورود به سنگاپور و از طریق رابط معتبر در این کشور انجام شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه